Gå til innhold

Hvordan betale sikkert via finn.no ???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er best å bruke for å sikre selger og kjøper ved en varehandel via finn.no?
Før har jeg brukt en enkel tjeneste som holder igjen betalingen til varen er mottatt, men finner ikke denne igjen, hjelp...??

Anonymkode: 7a19e...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn Trygg betaling?? Tror det er selger som må opprette det??

Anonymkode: 47437...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke fjernet det? Den eneste trygge måten er vel å møtes ansikt til ansikt. Jeg både selger og kjøper på finn, men sender ikke før jeg har fått pengene - da får de heller komme å hente.

Anonymkode: ec0e1...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no fjernet "Trygg betaling", etter sigende fordi den ble så lite brukt. Sannheten er at det var en tjeneste som til de grader favoriserte kjøper at folk ikke ville selge med den. Om du ikke ville selge den så hadde jo finn.no selv sagt at man måtte være skeptisk til selgeren. Siden finn.no uansett hverken bryr seg om kjøper eller selger, men det logisk nok må være ting til salgs på en kjøp&salg-side så fjernet de hele opplegget.

Forskuddsbetaling på små summer til selgere med gode referanser er stort sett risikofritt, om ikke får du rote frem en gammel studiekamerat i rett by og få vedkommende til å hente varen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den blå boks med hvit hake i bak selgerens navn, er vedkommende verifisert med sin bankid. Men ikke dermed sagt at h*n er serøis likevel.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er best å bruke for å sikre selger og kjøper ved en varehandel via finn.no?
Før har jeg brukt en enkel tjeneste som holder igjen betalingen til varen er mottatt, men finner ikke denne igjen, hjelp...??

Anonymkode: 7a19e...2ff

Det beste er å betale selger enten direkte eller ved å sende i oppkrav. Men først sikrer du deg juridisk ved å lage gode mailer mellom kjøper og selger, slik at du om du blir lurt, kan klage motparten inn i  Forliksrådet uten ytterligere dokumentasjon enn mailene. 

Er du usikker så avbryter du handelen etter å ha gått varsomt frem i dine innledende forhandlinger med kjøper/selger. Er det snakk om mye penger så møter du opp eller lar være å handle via finn.  Det samme gjelder dersom du er redd for å bli lurt. 

Anonymkode: 28df4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...