Gå til innhold

Forhold der personene ligner veldig på hverandre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke så veldig vanlig i Norge, men når jeg ser på bilder fra USA og mange andre land kan du ofte se at parene ligner veldig på hverandre. De ser nesten ut som om de skulle vært bror og søster, men er ikke i virkeligheten i slekt.

Det her synes jeg ser svært ofte blant personer fra midtøsten og slikt og. 

I Norge ser jeg det her sjeldent, der ser som regel mann og kvinne veldig forskjellig ut.

Anonymkode: 87a4e...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så sjeldent her til lands heller. Jeg har fått spørsmål om jeg dater både broren og fetteren min. 

Anonymkode: ebc15...50f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått spørsmål om kompisen min er broren min, mens min faktiske bror som stod ved siden av ble tatt for å være kjæresten :fnise:  Jeg og kompisen min er overhodet ikke lik, så skjønte ikke helt den der:P

Anonymkode: 79229...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt ubehagelig å se.

Anonymkode: 8fd53...977

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er nok ikke så sjeldent her til lands heller. Jeg har fått spørsmål om jeg dater både broren og fetteren min. 

Anonymkode: ebc15...50f

Synes også jeg ser endel par som ligner hverandre her til lands og du har ikke oddsene mot deg når sånne spørsmål dukker opp:) Husker jeg så et BBC program hvor det var markant forskjell i fartstid på forholdet hvis man hadde mange likhetstrekk utseendemessig til felles med partneren. Gruppen som lignet litt og gruppen til de med svært få likhetstrekk var langt etter begge to, men der var ikke forskjellen på varighet spesielt stor. 

Mette-Marit og Håkon feks har et eller annet søskenaktig over seg, eller kanskje det bare er noe jeg tror jeg ser.

Og bare en liten digresjon fra dette så slår det meg veldig ofte at folk, både damer og menn, synes den kjendisen som ligner mest på dem selv er den fineste også;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er ikke like nå, men på gamle bilder av oss som barn så var vi veldig like. Sønnen vår ser knapt forskjell, han ligner forøvrig kun sin far. Merkelige greier...

Anonymkode: 1a8a3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å se på barna til folk. Hvis du bare kjenner moren så kan du synes at lille Helene er som snytt ut av nesa hennes. Helt til du treffer pappaen, så er hun pling lik han også. Mange er veldig like, hvis du ser forbi hår, skjegg og sminke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn det er like vanlig her i Norge. Jeg og mannen ligner nok litt. Fikk høre det av en tante første gang jeg introduserte dem, men skjønte ikke hva hun snakket om, men nå ser jeg det.

Vi har samme øyefarge (som er en litt spesiell farge), hårfarge, likt smil, og en god del like ansiktstrekk. 

Og så er det jo den delen med at vi snakker likt, bruker mye samme uttrykk og reagerer veldig likt på ting. Så jeg tror egentlig det skal godt gjøres å ikke ligne litt på hverandre når man har levd sammen lenge.

Anonymkode: eb62e...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ofte folk med partnere som likner på moren/faren sin, faktisk.

Mange synes min mor og far likner på hverandre, men det kan jeg virkelig ikke se. De har ingen likhetstrekk, kun samme hårfarge. Tror vi har ganske ulikt syn på det. :fnise:

Jeg og samboeren likner i alle fall ikke - vi ser ganske så ulike ut. Jeg har mørkt hår og han har blondt hår med lysere hud enn meg. Han har et tynnere ansikt og annen ansiktsform - mitt er veldig tydelig (skarpere former). Han har blå øyne, jeg har mørke.

Men har lest noe om at folk ubevisst velger partnere ut i fra utseende, og at de er lik dem selv på et vis. Men det er ikke noe man er klar over selv. Om det er sant vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er bare å se på barna til folk. Hvis du bare kjenner moren så kan du synes at lille Helene er som snytt ut av nesa hennes. Helt til du treffer pappaen, så er hun pling lik han også. Mange er veldig like, hvis du ser forbi hår, skjegg og sminke :)

Enig med deg. Jeg gikk faktisk inn i tråden for å svare det samme :) Jeg har et vennepar der jeg aldri helt klarte å bestemme meg for hvem barna liknet på, før jeg innså at foreldrene egentlig hadde utrolig mange likhetstrekk. Nå ser jeg at det eneste som skiller foreldrenes utseende betydelig er hårfarge og -struktur. Det meste annet er faktisk skummelt likt. Og barna: de er som snytt ut av begges neser på en gang! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så veldig vanlig i Norge, men når jeg ser på bilder fra USA og mange andre land kan du ofte se at parene ligner veldig på hverandre. De ser nesten ut som om de skulle vært bror og søster, men er ikke i virkeligheten i slekt.

Det her synes jeg ser svært ofte blant personer fra midtøsten og slikt og. 

I Norge ser jeg det her sjeldent, der ser som regel mann og kvinne veldig forskjellig ut.

Anonymkode: 87a4e...4df

Er mulig dette er akkurat like vanlig i Norge som i andre land. En legger bedre merke til forskjeller innenfor sin egen rase enn andres rase, så det kan rett og slett være slik at du synes par fra f.eks. midtøsten er mer like hverandre enn her fordi du ikke er like vant til å legge merke til forskjeller i utseende. Av samme grunn synes f.eks. mange asiatere at alle hvite ser ganske like ut, og vi igjen synes gjerne også at asiatere ligner veldig på hverandre.

Jeg tror det ofte er noe i det at man ofte velger noen som er litt lik seg selv, med noen unntak selvfølgelig. Jeg har noen uheldige ansiktstrekk som jeg ikke vil føre videre, så da har jeg utviklet meg slik at jeg ikke finner menn med tilsvarende ansiktstrekk som noe barnefarmateriale. :laugh: Men jeg har også vært i den situasjonen at jeg har droppet en fyr jeg hadde et godt øye til kun fordi han var aaalt for lik min egen bror. 

Anonymkode: e2bad...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isaccis skrev:

---

Mette-Marit og Håkon feks har et eller annet søskenaktig over seg, eller kanskje det bare er noe jeg tror jeg ser.

---

 

Jeg synes de ligner hverandre også. Mange andre kjente par som gjør det og. Tror det også har noe å gjøre med at de speiler hverandre, mimikken og måten å utrykke seg på.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg ser veldig mange par som likner på hverandre her i landet også. Ofte er det ansiktsform, farger og øyne som likner, det er tydelig at man tiltrekkes av noe som er kjent og kjært. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...