Gå til innhold

Sjekket kjærestens Messenger, og det viser seg at han har vært utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... får ikke sove, og de jeg kunne ha tenkt meg å snakke med dette om sover. Da ønsker jeg innspill fra dere, kjære nattevåkne "nettvenninner".

Jeg sjekket Messengeren til typen, bare "fordi", liksom... Så oppdaget jeg en chat med ei jente han tydeligvis møtte på festival med gutta i sommer. Kort oppsummert sto det:

1) at de hadde kyssa, men at hun aldri hadde gjort det hadde hun visst om meg

2) at han var betatt av henne, og skulle ønske han hadde gjort det slutt med meg før han ble det

3) at han hadde lett etter henne på natten dag 2 da kompisen hadde okkupert teltet med besøk av ei dame, for at han ville sove med henne *kyssefjes*

4) at han ville møte henne da han tok opp kontakten 1 mnd. senere, men hun ville han skulle ta kontakt hvis han ble singel (og han svarte at det skulle han NÅR han ble singel - tidligst i juni, for da har vi bodd i denne nye leiligheten i ett år og det blir gunstigere å selge)

..og etter det er det ikke blitt skrevet noe på Messenger hvert fall...

Situasjonen nå - 1/2 år etter er at vi har det fantastisk - Ja, eventyrlig - så tydelig at alle rundt oss sier det også! Vi planlegger barn og er i forberedelsesfasen. Det høres svakt ut, men jeg vil ha han! Jeg vet bare ikke om jeg får sjelefred. Har vært kvalm og skjelven i flere timer nå! Dette virker helt fjernt...

Jeg skjønner jo at det er to hovedalternativer:

1) konfrontasjon

2) "glemme det"

med to utfall:

1) fortsatt sammen

2) brudd

Hvordan skal jeg angripe dette? Det var jo jeg som gjorde noe feil også - snoke på Messengeren hans!

Jeg fatter bare ikke hvordan han kan ha løyet meg rett opp i ansiktet! Jeg hadde en dårlig magefølelse etter den turen og konfronterte han faktisk med det i sommer der vi faktisk diskuterte utroskap, så var det faktisk reelt! Han så da at kyssing og følelser var grensen for utroskap for han! Dette sa han altså to dager etter at han var utro og én dag etter at han hadde planer om å sove med henne! Dette så han fordi da Jeg konfronterte han så han at han "på tull" hadde kledd av seg og lapdanset på ei jente han ble kjent med (venninne av venninne, så kanskje derfor han tilsto - i tillegg til at han kanskje følte på å ha tilstått noe "i alle fall")...

 Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang... hjelp, HJELP! Alt av konstruktive innspill mottas med et stort takk her i mulm og mørket.

Anonymkode: 2a194...4a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at du greier å la dette ligge uten å konfrontere han, eller snoke rundt som en paranoid idiot. Du har hatt en magefølelse på dette i månedsvis, det er en grunn til at du til slutt snoka: du greide ikke la det ligge. Så her er det vel bare å konfrontere han med det du har lest, og ta det derfra. Og hold igjen på familieforøkelsen inntil dette er avklart, det er IKKE et sjakktrekk å sette et barn til verden oppi det kaoset som kommer til å komme etter konfrontasjonen..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun andre jenta har i alle fall oppført seg veldig korrekt og har avvist han øyeblikket hun skjønte han hadde kjæreste.

Men du vet jo at om det hadde vært opp til bare han, hadde han antagelig vært utro her og kalkulerer i tillegg iskaldt på når det er mest ideelt å gjøre det slutt med deg? Jeg syns kjæresten din er et rasshøl, selv om han ikke teknisk sett har vært utro. 

Klart det kan være at han nå har bestemt seg for deg, og glemt henne nå. Men hva med neste gang det dukker opp en dame han liker? Går han da fra deg og kanskje et barn også? 

Jeg hadde bare gått eller konfrontert. 

 

Anonymkode: cd874...5d2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du prøver å glemme det, så vil det alltid ligge der. Tror du nok må konfrontere han om dette for å kunne gå videre med han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell han hva du har sett og gå ut av forholdet.  Ikke for at noen andre enn deg bestemmer det, men klarer du å leve med en mann som har skrevet sånn til en annen? For en dust! Du fortjener en som har bein i nesa og elsker deg mer enn noe annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som de andre her at du blir nødt til å snakke med ham om det. Det gjør deg usikker på hele forholdet og dermed fundamentet for evt. å få barn, og da tror jeg ikke du bare kan la det ligge. 

Skjønner godt at du har det dårlig og er sjokkert! Ønsker deg alt godt i det her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med han om det. Du burde (jeg vet teit å si) finne deg noen bedre. Han har vært respektløs mot deg, driti deg ut, vært utro, planlagt å forlate deg med en annen kvinne og snakker om begjæret for henne bak din rygg. Du få aldri stolt på han igjen.

 

Jeg hadde planlagt alt nøye, også plutselig forlatt han på bar bakke.

Anonymkode: 881d6...8b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Situasjonen nå - 1/2 år etter er at vi har det fantastisk - Ja, eventyrlig - så tydelig at alle rundt oss sier det også! Vi planlegger barn og er i forberedelsesfasen. Det høres svakt ut, men jeg vil ha han! Jeg vet bare ikke om jeg får sjelefred.

Anonymkode: 2a194...4a1

Jeg sier dette fordi du innerst inne allerede er klar over det (det er derfor du ikke får sjelefred): Du lever på en løgn. Han er ikke så hypp på deg som du er på ham, ikke i nærheten engang. Du er en mellomstasjon, og han er egentlig på leit etter noen han opplever som "bedre". Hadde handlingene hans vært et resultat av akutt kåtskap, hadde det vært noe annet. I så tilfelle ville jeg rådet deg til å akseptere virkeligheten for det den er, om du kunne det. For ofte kan sex være bare sex, og nummer en fortsatt være nummer en. Og egentlig tenker jeg det er er barnslig og eiesykt å nekte hverandre den type overfladiske behov.

Men du er ikke engang hans nummer en. Han har faktisk planlagt å gå fra deg på et seinere, mer praktisk tidspunkt. Og i mellomtiden har han forsøkt å stelle det til sånn at hun andre er der når den dagen kommer. Så dette handler om noe langt dypere enn pattedyrs seksuelle behov; Dette handler om at han rett og slett ikke er noe glad i deg i det hele tatt. Og jo fortere du innser det, jo mer fremtidig hjertesmerte sparer du deg selv for. For om du ikke kvitter deg med ham nå, kommer han til å kvitte seg med deg i det øyeblikket han er klar for det. Men i det minste har du nå muligheten til å beholde selvrespekten din.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg angripe dette? Det var jo jeg som gjorde noe feil også - snoke på Messengeren hans!

Anonymkode: 2a194...4a1

Å snoke er et helt på trynet tillitsbrudd...så lenge snokingen ikke åpenbarer at noen har holdt hele din eksistens for narr. Så glem det med snokingen. Med tanke på hva du fant, så er det ikke lenger relevant.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang... hjelp, HJELP! Alt av konstruktive innspill mottas med et stort takk her i mulm og mørket.

Anonymkode: 2a194...4a1

Det beste du kan gjøre for din egen selvrespekt er å forholde deg så kald og avbalansert som du bare greier. Ikke grin til ham, ikke hev stemmen mot ham, ikke forklar noe mer enn det mest nødvendige. Alt det der kan du spare til de som faktisk er glad i deg, som f.eks. de du ville ringe. Overfor ham ordner du bare alt det praktiske, så går du og så ghoster du ham. Det vil du være glad for i fremtiden, det vil få deg til å føle deg mindre "liten". Du skylder ham ingen forklaring, og det er ikke din jobb å gjøre ham til et bedre menneske overfor en annen kvinne. Vær takknemlig for at du lærte det du lærte nå, og ikke seinere. Men utover det er han ikke lenger ditt problem.

Ta det fra en mann. Dette er det verste du kan gjøre mot ham, og det beste du kan gjøre for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE få barn med ham på dette tidspunktet iallfall. Skjønner at du «vil ha ham», men alt det han har gjort her viser jo at han ikke bryr seg om deg. Ingen som elsker et annet menneske gjør slike ting du beskriver, beklager. Du kan snakke med ham om det hvis du vil, men de fleste skjønner hvordan han vil reagere...

Jeg ville dratt min vei og ikke sett meg tilbake. Vil du virkelig ha en mann som det der som far til dine barn? Han eier jo ikke grenser for hva han tillater seg å gjøre, ønsker du å bli alenemor? For hva stopper ham i å gjøre slike ting igjen og igjen?

Du fortjener så mye bedre, husk det! Ikke la deg bli behandlet som verdiløst dritt!

Anonymkode: 014c4...52e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nettopp funnet ut av dette, da er det vanskelig å tenke klart og rasjonelt. Prøv å ro den ned litt. Prat med han, fortell at du snoket og så disse meldingene og bruk tiden etter dette til å ta alt sammen inn, bearbeide det og så tenke ut hva du ønsker fremover. Det blir veldig lett for meg på utsiden å fortelle deg hva du burde gjøre, men det er noe du må komme frem til selv. Ikke overse dette og ikke minimer dette. Det kan være at han har fått litt kalde føtter, litt panikk på at han nå skal slå seg til ro og etablere seg med én dame og barn, hus osv. Ut i fra hva jeg forstår fra innlegget ditt så hadde dere nettopp flyttet inn sammen i fjor sommer, jeg tror ikke det er uvanlig å få litt angst eller føle at ting går litt fort. Ikke at det er noen unnskyldning for hva han har gjort, men det kan være at han har endret mening. Synes jo det høres veldig merkelig ut å la sjansen gå i fra seg med drømmedama fordi man må leke kjæreste et halvt år til. Mulig han var veldig usikker på den tiden, mulig han fremdeles er det. Forhåpentligvis for din egen del er han ærlig når du konfronterer han og legger alle kort på bordet. Jeg tenker at han da vil fortelle deg ting som du nå ikke allerede vet, detaljer som ikke står skrevet, tanker han har eller har hatt som ikke har stått skrevet i de meldingene. Innrømmer han kun det som står, så ville jeg tenkt at han skjulte mer.

Min egen tanke er at jeg ville hatt store problemer med å stole på han igjen og skulle jeg fortsatt forholdet ville jeg lagt babyplanene på hylla for en god stund. Om han er usikker nå eller vurderer å bryte forholdet, så øker nok den sjansen når dere får barn, eller at forholdet blir dårligere og dårligere når dere ikke begge er 100% forpliktet. 

Anonymkode: 6fe21...2ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Jeg får vondt av å lese dette. Det du opplever nå fortjener du ikke... Jeg kjenner den forferdelige følelsen.

Dette er en mann som dessverre ikke er like investert i forholdet som du er. Jeg vil råde deg til å tenke nøye gjennom hva du vil gjøre. Det lureste er sannsynligvis, slik jeg ser det, å unngå en følelsesladet kjempekonfrontasjon til du har fått samlet tankene dine.

Å få barn er knalltøft. Det innebærer ekstremt søvnunderskudd i perioder og mye frustrasjoner. Da er man avhengig av å "være på lag" med partner (når man er så heldig å ha en lagspiller). Jeg tror bestemt at denne mannen ikke er han du bør få barn med. Hvordan blir det for deg, når han stikker på guttetur og du sitter igjen hjemme... Selv om han skulle ta seg sammen så vil den vonde følelsen gnage i deg... 

Jeg tror ikke at jeg hadde klart å leve godt i dette forholdet videre. Det er veldig vanskelig når det er sterke følelser involvert, men helt ærlig, jeg tviler på at du vil angre på at du setter strek. Mannen er en egoistisk drittsekk som kommer til å være utro igjen når han får mulighet. Han har helt sikkert gode sider ettersom du har trodd at dette er mannen for deg. Men disse trekkene du nå har oppdaget kan du ikke ta til takke med. Hvertfall ikke hvis du vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville vært utro om hun tillot det, den eneste som holdt igjen var henne. Han hadde planlagt måneden dere skulle gå i fra hverandre til og med, og dette med ei jente han kun hadde møtt 1(!) dag. Det er klart at det kun kan være pjatt kan kom med for å få henne til sengs. Men det sier jo også litt om hvor kynisk han faktisk er. Og lurer på hvor mange andre kvinner han hatt i forholdet deres som kanskje kun betyr sex?

Jeg skjønner at følelser ikke bare kan slå seg av, og dette er mannen du vil dele livet ditt med. Men han var villig til å gå fra deg for en dame han hang sammen med en dag. Kanskje han er "all in"nå, men hva skjer om dere har en dårlig periode og han møter ei som han blir betatt av, og hun ikke er like moralsk som hun siste? Eller neste gang han skal på guttetur? Du vet at vennene hans ikke bryr seg om han finner en annen, de er lojal til han. Og hvordan blir fremtiden med en mann du ikke kan stole på? Når dere snakker om denne episoden, så blir kan å skjule sporene bedre neste gang. Men neste gang har dere kanskje barn, og du må forholde deg til denne personen resten av ditt liv.

Du fortjener bedre! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta har jo opptrådt riktig, og avvist ham. Likevel fortsetter han. 

Om ham har tenkt å gå fra deg eller om det bare var noe han sa for å få seg noe vet du jo ikke. Spørsmålet er om du synes noen av de alternativene er ok oppførsel. 

Anonymkode: 351d2...2ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan du ikke gå rundt og bære på alene. Han har sikkert blitt stupforelsket, og handlet deretter, og så har det roet seg siden og forelskelsen gått over. Og han har ikke vært utro. Men følelesmessig svik er det jo så absolutt, og det må ha vært utrolig vondt å lese. Du må fortelle at du har sett dialogen og be om en avklaring, og ikke la ham vri det til at det er du som har gjort noe galt ved å snoke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men dette høres ut som et håpløst tilfelle. En ting er å redde forholdet etter utroskap hvis man har vært sammen i mange år og har familie og forpliktelser, men på nåværende stadium? Når dere er unge og burde være 'head over heels' for hverandre, og så er han utro med ei dame. Ikke angrer han heller, han fortsetter å mase  på henne, og han tråkker på deg ved å fortelle henne at han skulle ønske han var singel osv. Totalt illojalt. Han høres ut som en lurendreier! Hvordan tror du han vil oppføre seg når dere faktisk får småbarn, ikke har tid til hverandre på samme måte og er i tidsklemma? Du vil jo aldri kunne slappe av.

Du bestemmer jo selv, men jeg hadde nok tenkt at universet sendte meg en tydelig advarsel i grevens time, før det ble barn. Finnes flere fisker i havet, du kan finne bedre.

Anonymkode: 64c74...dac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Mousj skrev:

Dette kan du ikke gå rundt og bære på alene. Han har sikkert blitt stupforelsket, og handlet deretter, og så har det roet seg siden og forelskelsen gått over. Og han har ikke vært utro. Men følelesmessig svik er det jo så absolutt, og det må ha vært utrolig vondt å lese. Du må fortelle at du har sett dialogen og be om en avklaring, og ikke la ham vri det til at det er du som har gjort noe galt ved å snoke.

De fleste vil si at å kysse en annen, forsøke å ligge med vedkommende etc. er utroskap, jo.

Anonymkode: 014c4...52e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skogrose said:

Hvorfor skriver dere at han ikke har vært utro? 

Han har kysset en annen jente. Det er ikke utroskap. Ugreit - jepp. Men ikke det samme som å ha sex med noen andre når man er i et monogamt forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Å kysse en annen er utroskap slik jeg ser det. Det er mange enige i. Han er på ingen måte tro mot partneren sin ved å kysse en annen, lete etter henne for å ha sex/sove med henne og planlegge brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mousj skrev:

Han har kysset en annen jente. Det er ikke utroskap. Ugreit - jepp. Men ikke det samme som å ha sex med noen andre når man er i et monogamt forhold.

 

Hvorfor tror du at du sitter på definisjonen av hva som er utroskap? Mener man at det å kysse en annen er utroskap, så er det utroskap. At du ikke mener det i ditt forhold er en ærlig sak, men du kan ikke diktere hvordan andre definerer utroskap.

Og igjen; de fleste vil anse kyssing som utroskap om man er i et forhold. Hadde min partner kysset en annen hadde vi ikke vært i et forhold lenger, fordi for meg er kyssing utroskap. Ikke bare «ugreit».

Anonymkode: 014c4...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...