Gå til innhold

Hvorfor er ikke de norske jentene som de svenske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Der fikk du igjen TS, for at du klager på norske jenter/kvinner.

Anonymkode: fbb28...0dd

TS

Heh. Jeg klager ikke. Prøver bare å forstå. Hun er tydeligvis en eldre dame med uheldig erfaring ifra feltet, jeg respekterer hennes valg og hennes mening. 

Anonymkode: 7e466...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS

Heh. Jeg klager ikke. Prøver bare å forstå. Hun er tydeligvis en eldre dame med uheldig erfaring ifra feltet, jeg respekterer hennes valg og hennes mening. 

Anonymkode: 7e466...70b

K26år takk, så ikke akkurat gammel dame nei! 

Anonymkode: df6ff...f6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

K26år takk, så ikke akkurat gammel dame nei! 

Anonymkode: df6ff...f6f

Beklager. Mente ikke det. Mente at du var voksen, relaterte det mest til erfaringen. Lett å misforstå det med skrivingen. 

Anonymkode: 7e466...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Høy på seg selv

check: Nei, jeg blir ikke rusa på min egen storfortreffelighet. Stryk

2. Vurdere folk ut ifra hvor mye penger, venner jobber de har

check: Nei. Jeg vurderer mennesker etter empati, utstråling, personlige egenskaper. Stryk

3. Er ikke sosiale før de drikker alkohol

check: Stryk

4. Vil og tenker aldri å bli sammen med en med en norsk og  annen bakgrunn

check: jeg har en eks fra et annet land, en eks fra norge, og venner fra flere land

5. Tar aldri initiativet

check: i do!

6. Og veldig vanskelig og forstå 

check: Jepp!

Anonymkode: 61715...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en utlender (jente) men født og oppvokst her, så synes vi selv det er vanskelig å forstå og sosialisere med 5/10 norske jenter. Utlendere derimot så er det veldig lett å sosialisere, komme overens og er mindre dømmende. Kan forstå litt hva du mener, det med vanskelig å forstå dem og noen er litt høy i pæra eller krever så mye fra menn, men har også møtt utrolige snille og "chille" norske jenter og. 

Anonymkode: 22365...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en utlender (jente) men født og oppvokst her, så synes vi selv det er vanskelig å forstå og sosialisere med 5/10 norske jenter. Utlendere derimot så er det veldig lett å sosialisere, komme overens og er mindre dømmende. Kan forstå litt hva du mener, det med vanskelig å forstå dem og noen er litt høy i pæra eller krever så mye fra menn, men har også møtt utrolige snille og "chille" norske jenter og. 

Anonymkode: 22365...b9b

Litt paradoks når du selv er så dømmende...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ung mann som skriver her her. Jeg føler at de norske jentene som er mellom 19-29 er veldig:

1. Høy på seg selv

2. Vurdere folk ut ifra hvor mye penger, venner jobber de har

3. Er ikke sosiale før de drikker alkohol

4. Vil og tenker aldri å bli sammen med en med en norsk og  annen bakgrunn

5. Tar aldri initiativet

6. Og veldig vanskelig og forstå 

De svenske jentene er derimot helt motsatt, i tillegg så er de finere. 

Obs. Dette handler ikke om meg. Jeg får jenter osv. Bare spør ut ifra det jeg har sett. 

Anonymkode: 7e466...70b

Du må jobbe med rettskrivingen din.

Anonymkode: 3855a...0a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ung mann som skriver her her. Jeg føler at de norske jentene som er mellom 19-29 er veldig:

1. Høy på seg selv

2. Vurdere folk ut ifra hvor mye penger, venner jobber de har

3. Er ikke sosiale før de drikker alkohol

4. Vil og tenker aldri å bli sammen med en med en norsk og  annen bakgrunn

5. Tar aldri initiativet

6. Og veldig vanskelig og forstå 

De svenske jentene er derimot helt motsatt, i tillegg så er de finere. 

Obs. Dette handler ikke om meg. Jeg får jenter osv. Bare spør ut ifra det jeg har sett. 

Anonymkode: 7e466...70b

Er det ingen norske jenter som vil bli sammen med norske menn?   HÆ.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må jobbe med rettskrivingen din.

Anonymkode: 3855a...0a1

Ja jeg vet. Prøver å gjøre så godt jeg kan. ☺.

Anonymkode: 7e466...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i bunn og grunn handler det om at du ikke er etnisk norsk, og har et problem med at du ikke får norske kvinner. Ja, ser at du påstår at du får deg jenter, men det er tydelig at du har et problem med det. 

Jeg ville ikke blitt sammen med en mann som har muslimsk bakgrunn uansett hvor liberal han liksom er. 

Du kan jo bare bli sammen med en svensk jente da. Problem løst. 

Anonymkode: 7aba0...c94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli sammen med svenske damer da vel! De fleste norske damer driter i hvem du blir sammen med. Og mange av oss er sammen med  norske menn og vi liker norske menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i bunn og grunn handler det om at du ikke er etnisk norsk, og har et problem med at du ikke får norske kvinner. Ja, ser at du påstår at du får deg jenter, men det er tydelig at du har et problem med det. 

Jeg ville ikke blitt sammen med en mann som har muslimsk bakgrunn uansett hvor liberal han liksom er. 

Du kan jo bare bli sammen med en svensk jente da. Problem løst. 

Anonymkode: 7aba0...c94

Omg😕. Nei har absolutt ingen problem. Brukte svenske jenter som et eksempel. Jeg reiser en del og opplever det motsatte i utlandet enn det i Norge. Det handler ikke om religion osv. Handler mer om å akseptere hverandre, sosialisering uten alkohol, åpenhet, slutte å ligge folk i  bokser. 

Jeg har full respekt for at du ikke blir sammen med en muslimsk mann. Du sier meg noe helt anna med den setningen her. Og det vet du. 

Sånne som deg er med på å skape store forskjeller mellom folk. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da. Men!

Anonymkode: 7e466...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange svenske jenter kjenner du egentlig? Og hvor mange norske jenter har du møtt som har vist seg å være sånn?

Du forhåndsdømmer noe sinnsykt, jeg kjenner flere svensker enn norske damer som er akuratt sånn du beskriver.
Synd at du har så liten erfaring med norske kvinner at du dømmer alle på den måten der! Det er IKKE attraktivt med menn som setter stempel på damer for å si det sånn.

Anonymkode: 2a140...668

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omg😕. Nei har absolutt ingen problem. Brukte svenske jenter som et eksempel. Jeg reiser en del og opplever det motsatte i utlandet enn det i Norge. Det handler ikke om religion osv. Handler mer om å akseptere hverandre, sosialisering uten alkohol, åpenhet, slutte å ligge folk i  bokser. 

Jeg har full respekt for at du ikke blir sammen med en muslimsk mann. Du sier meg noe helt anna med den setningen her. Og det vet du. 

Sånne som deg er med på å skape store forskjeller mellom folk. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da. Men!

Anonymkode: 7e466...70b

Ja, nordmenn har sin måte å være på, og vi er kanskje mer tilbaketrukket her. Akkurat det er jeg ikke uenig i, men det har ikke noe med kjønn å gjøre. Allikevel er jeg uenig mye av det du skriver, og jeg setter spørsmålstegn ved at du kjenner så mange. Kanskje det sier mer om din omgangskrets enn om norske kvinner generelt? 

Hvorfor skaper jeg store forskjeller mellom folk? Jeg kan godt være venner med folk med en annen religion eller en veldig forskjellig kulturbakgrunn enn meg. 

Men jeg ville ikke vært sammen med en som var kristen eller annen religion heller, og jeg ser ikke hvorfor det gjør at jeg skaper store forskjeller mellom folk. Det er ikke det at jeg har noe imot muslimer konkret hvis det var det du trodde. 

Anonymkode: 7aba0...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske jenter er jo uptighte som bare faen. Sverige er jo det mest feministiske samfunnet som finnes i verden. De fleste svensker bosatt i Oslo er fra små bygder rundt om i Värmland og foretrekker etniske svenske gutter.

De er såklart hyggelige og snille på jobb,fordi de får penger for det. Utenfor jobb er de høye på seg selv.

Anonymkode: a85d1...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omg😕. Nei har absolutt ingen problem. Brukte svenske jenter som et eksempel. Jeg reiser en del og opplever det motsatte i utlandet enn det i Norge. Det handler ikke om religion osv. Handler mer om å akseptere hverandre, sosialisering uten alkohol, åpenhet, slutte å ligge folk i  bokser. 

Jeg har full respekt for at du ikke blir sammen med en muslimsk mann. Du sier meg noe helt anna med den setningen her. Og det vet du. 

Sånne som deg er med på å skape store forskjeller mellom folk. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da. Men!

Anonymkode: 7e466...70b

Men du legger jo norske jenter i en boks med flere punkter for hvordan de er, i hovedinnlegget ditt. Jeg tenker at du trenger å komme deg ut mer, endre omgangskretsen din, eller se på din egen væremåte. Det er ikke unormalt at man som ny i en by eller et lang hvor man ikke kjenner mange fra før, er mer åpen mot andre. Eller at man er mer imøtekommende med de man vet er helt nye i sin egen by/land, for eksempel utvekslingsstudenter. Oslo er vel heller ikke det beste studentmiljøet å være ny og ukjent i, det er vanskeligere å komme i kontakt med andre fordi det er en såpass stor by (i Norsk sammenheng) og mange har allerede en del kjente i byen. I andre mindre steder i Norge er det mye lettere å komme i kontakt med nye mennesker når man er student. 

Anonymkode: 9fdee...9b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norsk damer kan ikke sammenlignes med de svenske. De svenske er utrolig pene iforhold til de norske, og ikke minst andre verdier.(bedre)

Anonymkode: 92506...c43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne og er enig med noe av det du skriver Ts. Svenske kvinner som innvandrer til Norge er lettere å bli kjent med og ofte hyggeligere enn norske jenter. 

Men nå er jeg straight, så jeg har ikke noe å si om dette når det gjelder forhold, men generelt sett så opplever jeg at både kvinner og menn fra Sverige er mer omgjengelige og tenker ikke så stort om seg selv, som nordmenn.

Det handler vel om kultur ;) 

Anonymkode: f0379...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange svenske jenter kjenner du egentlig? Og hvor mange norske jenter har du møtt som har vist seg å være sånn?

Du forhåndsdømmer noe sinnsykt, jeg kjenner flere svensker enn norske damer som er akuratt sånn du beskriver.
Synd at du har så liten erfaring med norske kvinner at du dømmer alle på den måten der! Det er IKKE attraktivt med menn som setter stempel på damer for å si det sånn.

Anonymkode: 2a140...668

Hei. Har møtt mange ja. Kjenner mange svenske å. Jeg synes at de norske jentene er fine de å. Vakre modne enn de svenske osv. 

Jeg  prøver  bare å forstå hvorfor samfunnet er slik som den er. Jeg snakker enormt mye med mennesker. Fant ut at (norske jenter) er mer åpne til å snakke med deg om de kjenner deg. Men veldig skeptiske til ting.

Mange  dømmer også folk ut ifra religion osv. Det har vi sett her i tråden allerede. Så prøver bare å forstå hvofor det er sånn. Folk er  forskjellige, ikke alle jenter er sånn / gjelder svenske å/.

 

Anonymkode: 7e466...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske jenter i Norge er vel 97% her for å jobbe i servicenæringen en periode for å tjene seg opp litt, og er utadvendte og trives med å prate med folk. 

Skal du sammenligne dem så får du sammenligne dem med norske jenter i alderen 19-25 som jobber i hotell, reiseliv og restaurantbransjen. 

Anonymkode: 2719d...a7f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...