Gå til innhold

Helt ærlig hvor mye rydder du iforhold til samboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg støvsuging,inn og ut av oppvask,bytte av sengetøy,vaske overflater på kjøkkenet osv. Hadde vært fint å vite hvordan arb.fordelingen er i andre forhold, skriv gjerne alder!

Anonymkode: 94674...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør ganske mye og har ikke noe i mot det, da jeg også forventer at han skal bidra mer økonomisk. 23 og 28.

Anonymkode: 8caaa...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Vi driver ikke og finregner på hvem som gjør mest av ditt og av datt. Det har vi aldri gjort. Det trengs ikke siden begge tar ansvar for å få ting unna. Jeg rydder nok mest av oss, og er den som oftest skifter sengetøy og tørker av bord og benker. Han tar seg av det meste av handling og støvsuging. Det går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok mer enn ham, men vi gjør såpass mye begge to at det ikke er noen bilde til konflikt. 

Anonymkode: e53dc...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nesten alt, men på en annen side så er det jeg som er arbeidsledig og har tiden til rådighet (og i tillegg hvor jeg faktisk finner det å rydde som en form for terapi, rent hus - rent sinn) 

Han er dog veldig flink til å gjøre ting som jeg spør han om, om det er å støvsuge gang + kontor tar det ikke lange tiden før det er gjort. Ellers skal jeg innrømme at han er mye flinkere på å gå ut med søppelet enn det jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør omtrent likt. Har en huslig mann ;) 

Anonymkode: bd00b...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg støvsuging,inn og ut av oppvask,bytte av sengetøy,vaske overflater på kjøkkenet osv. Hadde vært fint å vite hvordan arb.fordelingen er i andre forhold, skriv gjerne alder!

Anonymkode: 94674...688

Du må snu på det, still heller spørsmålet, hvem sitter mest på rumpa og ikke gjør noen ting. 

Anonymkode: 578f2...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg bor alene, så problemstillingen finnes ikke i det fantastiske livet mitt :hjerte:

Anonymkode: ddc00...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

37. Jeg gjør alt. Men mannen jobber, det gjør ikke jeg. Dog han periodvis har mye fri. Er hjemme pga dårlig helse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør mesteparten inne av husarbeid, mens han tar mesteparten ute. Han gjør så absolutt mer enn meg, snømåking, gressklipping, lukking, male huset, vedlikeholde bilen, hytta, og all oppussing inne. Vi er rundt 40 år. 

Anonymkode: 1ced4...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 og 28,

Han rydder mer enn meg.. Jeg tar en fra av middagen :)

Anonymkode: 27855...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg støvsuging,inn og ut av oppvask,bytte av sengetøy,vaske overflater på kjøkkenet osv. Hadde vært fint å vite hvordan arb.fordelingen er i andre forhold, skriv gjerne alder!

Anonymkode: 94674...688

Jeg gjør stort sett alt.

Mannen kan ta inn og ut av oppvaskmaskin.

Finne frem støvsugeren for å støvsuge hvis han søler noe, men tar da selvsagt ikke mer enn det som ble sølt.  Han kunne ikke tatt hele rommet i samme slengen Gud forby!

Er 37 han 39. Vært i lag i 20 år, det har alltid vært slik.

Anonymkode: b0edc...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør omtrent like mye. Han handler litt mer, og smårydder og vasker kjøkkenet mest. Jeg vasker klær og vasker badet oftest. Hele leiligheten tar vi sammen ca 1 g i uka. Får sjokk når venninner forteller om menn som ikke gjør noe husarbeid. Så jeg er nøye med å vise at jeg setter pris på dette, slik at vi begge har tid til karriere, hobbyer, og det vi måtte føle for :-)

Anonymkode: 06fb3...cc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper husarbeidet er fordelt 80/20 hvorav jeg gjør 80%.

Han er veldig ryddig av seg, så han roter aldri. Sine egne ting rydder han alltid bort selv, da han vil vite hvor han har ting.  Jeg er mer rotete, og rotet jeg rydder er alltid mitt eller barnet jeg har fra før.

Jeg vasker alle klær, bretter og legger på plass, vasker og støvsuger, skifter på senger osv. Mens han tar seg av alt utendørs, tar ut søppeldunkene, måker snø, fikser biler, klipper plen osv. 

Spør jeg om han kan gjøre noe innendørs gjør han det. Er jeg syk og ikke kan/orker gjøre så mye, tar han det.

Vi deler på å rydde opp etter middag, og det hender han tar ut av oppvaskmaskin. 

Syns fordelingen er helt ok.

Anonymkode: 9a557...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er 22 og 25.

Rydder hvert vårt. Han rydder sitt rot og jeg mitt. Lager vi middag vasker vi opp sammen etterpå. Jeg tørker støv, støvsuger og vasker som regel alene. Han bruker ofte å hjelpe og det setter jeg pris på! Han fikser ødelagte ting, setter sammen møbler og gjør de litt tyngre tingene. Og jeg hjelper han dersom han trenger det! Så vi samarbeider ganske greit.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pleier å rydde opp etter seg selv, men jeg står for ca 70% av annen rydding, støvsuging, vask av benker og gulv og klesvask.
Han bidrar med å henge opp klesvasken og støvsuge ca annenhver gang jeg er igang med søndagsvasken.
Forholdet vårt hadde ikke vært harmonisk og bra om han ikke tok initiativ til det, og aldri ryddet opp etter seg selv.

 

Anonymkode: 0c9c4...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør absolutt alt, oppvask, klesvask, sengetøy, vasking, matlaging og handling, jeg gjør alt og det er helt greit. Vi er 23 og 29

Anonymkode: 6297b...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 og 28 år. Jeg rydder hakket mer, men han jobber mer enn meg, og han forventer ikke at jeg skal gjøre det. Vi gjør stort sett husarbeidet sammen, og de gangene jeg rydder/vasker mens han er på jobb, er det fordi jeg plutselig får lyst til å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...