Gå til innhold

Leamus i kroppen under MR


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakker ikke om at det prikker litt og rører på seg litt, men hør her.. tok MR av rygg og nakke (ned til halebeinet). Lå rolig så lenge som man ligger rolig. Da de begynte scanningen, så fikk jeg leamus i hele magen, fra ribbeina og ned til skrittet. BIG TIME. Hele greia var som gelé! 
Hvorfor i all verden? Aldri hørt om det før, men det skjedde. Er det noen som har noen teorier? Det holdt på lenge, helt til de var ferdige med å scanne... Føltes som om noen dytta med en hånd inn i magen min og rørte rundt. Skikkelig merkelig :o

Anonymkode: 5c631...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnetisme møter Nerver. Magnetisme og elektriske spenninger er såpass likt hverandre at jeg ikke ville lurt så mye på den der, Ts. 

Har du aldri fått kribling under huden av å ta på elektriske eller magnetiske duppedingser? Helt vanlig. Mr er noen oktaver sterkere. 

Anonymkode: b3947...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Magnetisme møter Nerver. Magnetisme og elektriske spenninger er såpass likt hverandre at jeg ikke ville lurt så mye på den der, Ts. 

Har du aldri fått kribling under huden av å ta på elektriske eller magnetiske duppedingser? Helt vanlig. Mr er noen oktaver sterkere. 

Anonymkode: b3947...946

Ja, så på Google nå at jeg ikke er alene om å oppleve det - men det er ingen som informerer om det på forhånd og det synes jeg er rart for jeg ble nesten litt redd. Når du sier det kunne det føles litt som elektrisitet, ja. Har fått strøm av dusjen før og følelsen, av sånne bølger inni kroppen på en måte, var litt lik.

Anonymkode: 5c631...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei... jeg har vært i situasjoner mange ganger der jeg MÅ ligge helt rolig (i 4 dager av gangen.....) Det har aldri skjedd før, kun hvis jeg tar MR.

Og det er mange, mange som har opplevd akkurat det samme under MR og kun da. 

Anonymkode: 5c631...a6a

Ja, det kan være en effekt av det jeg nevnte. Men det er ikke selve magnetismen som gjør det. Man sender inn en elektromagnetisk energi ganske mange ganger i løpet av en MR undersøkelse, som kan bidra til det. Uansett så er det helt ufarlig, og det er godt dokumentert at det ikke er skadelig. Det er kun eventuellt oppvarming som kan gjøre skade under undersøkelsen. (Men da skal det store Tesla styrker til!!)

Anonymkode: 5a6bc...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...