Gå til innhold

Dumt og flaut spørsmål: Når man får bæsj på hånda ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette sikkert er helt idiotisk å spørre for et voksent menneske, men jeg var vel lurt litt på det en stund, og skammet meg over det, og trodd jeg er den eneste, og så selv om dette nok blir ekkelt å få svar på så er det kanskje bare greit å vite om jeg er et unikum eller om dette er et fellesmenneskelig problem. 

Når man får bæsj på hånda, er det vanlig at lukta sitter i selv om man vasker den med såpe i varmt vann to-tre ganger? Jeg føler at jeg ikke blir rein, og er redd for å gå rund å være ekkel med dritt på hånda, så jeg skrubber og står på med forskjellig type såpe til lukta er borte, men vet ikke om det er noe rart med huda mi eller lukten på avføringen min, eller hva. Hva gjør dere når det skjer og dere får bæsj på hånda? Går lukten bort med det samme?

(PS: Nei, det er ikke det at det skjer ofte, men jeg har litt trøblete mage, og dessverre har det hendt at når jeg tørket meg så kommer det noe på hånda også.)

Anonymkode: 7b404...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg akkurat skrev i en annen tråd: Ajax med sitronduft tar lukta. 

Anonymkode: 5a0fd...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg akkurat skrev i en annen tråd: Ajax med sitronduft tar lukta. 

Anonymkode: 5a0fd...e87

Takk for svar! Det skal jeg prøve ut! 

Haha, en annen tråd som spør om det samme? Jeg søke på google for å prøve å finne ut, og ikke noe, og så er det noen andre som spør om det akkurat nå. 

Bortsett fra tips til hvordan man kan fikse det vil jeg gjerne høre om det er vanlig eller noe andre opplever, jeg skammer meg helt sykt over det, føler meg skikkelig dritekkel de gangene det skjer. 

Anonymkode: 7b404...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta ajax fordi det kan faktisk skade hånden din og bli sensitiv. Kjente en som alltid tok oppvask for hånd med zalo og en dag måtte hun til legen fordi hånden reagerte av alt og fikk smerte. Uansett, prøv kanskje parfyme? eller smøre krem som har sterk lukt?

Anonymkode: 19248...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skurekrem med sitron,bare der det lukter. Det funker,men ikke overdriv med de greiene på huden 

Anonymkode: b7360...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller prøv med sitronsaft, rett fra sitronen. Og en god håndkrem etterpå :)

Anonymkode: 2f5b3...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhellet har skjedd meg også, sikker på at du ikke bare innbiler deg lukta?

Anonymkode: 61ea9...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innen helse.  En gang gikk det hull på hansken under stell og jeg fikk avføring på fingeren og under neglen. Tok evigheter før lukta gikk bort. Vasket, spritet, brukte vircon, zalo og you name it. 

Anonymkode: 6fe07...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at flere sier at Ajax eller JIF med sitron tar lukta, og fellesnevneren er SITRON!

Sitron er etter min erfaring det eneste som tar lukten av avføring fra hud. 
Jeg gnir inn hendene med sitronsaft, og så vasker jeg godt etterpå, og lukten er borte.

Noen sier at det hjelper med kruspersille også, men det har jeg sjeldent i hus, så det har jeg aldri prøvd.

 

Anonymkode: 43730...035

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller prøv med sitronsaft, rett fra sitronen. Og en god håndkrem etterpå :)

Anonymkode: 2f5b3...63d

Jeg svarte før jeg hadde lest alt, og så ikke at du allerede hadde kommet med fasiten.  :)

Anonymkode: 43730...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smørsyre i avføring, og det er den som lukter - og som ikke gir seg med det... Så ja, det er helt normalt. Ikke bruk harde vaskemidler som ajax og jif. De er overhodet ikke ment for menneskehud. Bruk sitronsaft, og evt prøv å kamuflere med parfymerte såper/håndkremer. 

Men det er nok bare du som kjenner lukten. Du må vel ta hånden helt opp til nesen for å kjenne det? Pleier andre folk å lukte direkte på hånden din? Om nei, er det ikke et problem. 

Anonymkode: 6b035...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrubbe/vaske litt med tannkrem funker faktisk for meg. 

Anonymkode: d62b1...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AB som foreslo Ajax med sitron her. 

Vanlig sitron er nok best dersom det funker :P Har ikke prøvd akkurat det, men det lager jo mening. Jeg tror dog ikke TS bør være for redd for å stikke fingeren i litt Ajax med sitronduft, da jeg regner med at bæsj på hånda ikke forekommer så ofte at hudproblemer blir et problem :P 

Anonymkode: 5a0fd...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron er nok lurt å prøve ja. 

Ellers så har jeg god erfaring fra å peele bort vond lukt (jepp, det har skjedd med meg også). Brukte en litt grov peeling og fikk det bort. 

Anonymkode: ab843...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...