Gå til innhold

"Rasfare" skiltene utenfor bygårder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

utenom hvor da? Det er jo ikke noen utenom, de skiltene er over alt, og man kan ikke gå midt i bilveien heller...

TS

Anonymkode: 1d952...05d

Man går i veibanen. Man trenger jo ikke å gå midt i veibanen, helt i kanten vil holde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bodd i Oslo i 10 år og har fint klart å finne hvor jeg skal gå, finnes en mellomting mellom midt i veibanen og på fortauet.

Selvfølgelig må de sette opp skilt for å advare, til de får fjernet istappene (som ikke er gjort på et blunk) 

Anonymkode: ef098...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

utenom hvor da? Det er jo ikke noen utenom, de skiltene er over alt, og man kan ikke gå midt i bilveien heller...

TS

Anonymkode: 1d952...05d

De få skrittene kan en ta utenfor fortauet. Har gjort det mange ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har bodd i Oslo i 10 år og har fint klart å finne hvor jeg skal gå, finnes en mellomting mellom midt i veibanen og på fortauet

Den "mellomtingen" heter parkeringsplass og er omtrent alltid full av bilier.

Anonymkode: 95ce5...2af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er så frekke å sette opp! Hva da? skal jeg passe meg så jeg ikke får en istapp i hodet, eller skal du som greier ta ansvar og rydde opp på taket ditt? Du er jo tydeligvis klar over at du har et problem, men skyver det over på tilfeldige forbipasserende...

Anonymkode: 1d952...05d

Med så mange tilfeldig forbipasserende med nesa plantet ned i mobilen sånn ellers i hverdagen vil dette virke som en påminnelse og "preventivt" for eventuelle personskader. Frekk er det du selv som er, som reagerer på at du blir påminnet om å ta litt selvansvar for ditt eget liv og helse der du går og vandrer langs bygårder.

Anonymkode: 41cf5...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Rosalie skrev:

Man går i veibanen. Man trenger jo ikke å gå midt i veibanen, helt i kanten vil holde. 

er ingen "kanter" i der jeg bor i dag, er så høye brøytekanter at det er knapt at en bil får kjørt, det er ikke plass til en fotgjenger OG en bil. 

Så da skal man velge da risikere å dø av en istapp eller av å bli påkjørt...

 

TS

Anonymkode: 1d952...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er ingen "kanter" i der jeg bor i dag, er så høye brøytekanter at det er knapt at en bil får kjørt, det er ikke plass til en fotgjenger OG en bil. 

Så da skal man velge da risikere å dø av en istapp eller av å bli påkjørt...

 

TS

Anonymkode: 1d952...05d

Da får du gå når når bilen har passert og før neste bil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er så tåpelig, brukere har låst seg fast og argumenterer til det latterlige! Fasit er gitt, noen har linket til en artikkel, der det argumenteres med skikkelige argumenter. Juss og sånn!

Flaggene som henges opp er greie som påminnelser, men om du går en tur i f.eks Oslo, så ser du at det ikke er alle gårder som er utstyrt med dem. Det betyr jo ikke at kun utvalgte gårdeiere "slipper ansvaret" men at de mer fornuftige gårdeiere ikke ser seg bryet med det siden de vet at det ikke hjelper noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Da får du gå når når bilen har passert og før neste bil

Kjører biler hele tiden, sentrale strøk er gjerne der man finner bygårder, og grøftekanten er så store at drt er ikke bare å gå inn igjen på fortauet når en bil kommer, man må finne luker og jeg går med barnevogn. 

 

Ts

Anonymkode: 1d952...05d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fjompen skrev:

Denne tråden er så tåpelig, brukere har låst seg fast og argumenterer til det latterlige! Fasit er gitt, noen har linket til en artikkel, der det argumenteres med skikkelige argumenter. Juss og sånn!

Flaggene som henges opp er greie som påminnelser, men om du går en tur i f.eks Oslo, så ser du at det ikke er alle gårder som er utstyrt med dem. Det betyr jo ikke at kun utvalgte gårdeiere "slipper ansvaret" men at de mer fornuftige gårdeiere ikke ser seg bryet med det siden de vet at det ikke hjelper noe som helst. 

Ingen ‘ slipper ansvaret’ de er like juridisk ansvarlige om de har hengt opp slike plakater eller ei...

ts

Anonymkode: 1d952...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Det er jo det gårdeierne (eller forsikringsselskapene deres) slipper, når de har satt opp sperrer som tvinger folk vekk fra fortauet.

Anonymkode: 63a14...787

Så du mener at skiltene henviser folk til å gå i en trafikkert vei, og de som satte opp skiltene ikke har noe ansvar hvis noen blir påkjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 11.13, Luckiness skrev:

Vil tro at rasfare-skilt er der midlertidig frem til de får tatt vekk istapper. Det er jo ikke akkurat å bare ta et kosteskaft og rive de ned på et 10m høyt bygg. Og når de er tatt vekk så kommer det gjerne nye istapper. Skal eieren liksom stå på stigen hele dagen og ta vekk hver eneste antydning til istapp? 

På kjøpesentre står det også skilt om at det er fare for glatt gulv. Skal renholderne stå å moppe hver gang en kunde kommer med våte sko inn?

Man kan gå forsiktig på et vått gulv, evt gå utenom det våte området.  Slik skiltene står er infoen om at man er i fare helt ubrukelig.  Om man ikke vil ta seg fri fra jobben og holde seg hjemme en mnd, eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...