Gå til innhold

Dere rundt 30 år - hvor lenge brukte dere på å bli gravid? 🤔


lille_myyy

Anbefalte innlegg

Leste nettopp at den månedelig sjansen for å oppnå graviditet er ca 17 % for kvinner på 30 år. 

Jeg er 29, blir 30 dette året. Vi har forsøkt i 2 mnd uten hell, noe jeg egentlig vet ikke er lang tid. Selv om jeg innerst inne håpet at det kom til å gå på første forsøk 😬

Jeg lurer på hvor lang tid dere brukte på å bli gravide? Hvor mange PP? 

Tror jeg må senke forventningene litt... Ble så skuffa denne mnd da jeg trodde jeg fikk positiv test 🤧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 mnd når jeg var 29, 2 mnd når 31 og 5 mnd 33 år. 

Anonymkode: 132b0...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd i over 2,5 år og er ikke gravid ennå. Jeg er 31.

Anonymkode: 01600...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17% sjanse er nok et sannferdig svar. Når en er maks fertil er den 20-25%. Så med ca 80% sjanse for å ikke bli gravid sier det seg vel litt selv at forventningene dine til å bli gravid 1pp er lite realistiske. Å håpe å bli gravid innen 6mnd er realisme. 

Anonymkode: ed15a...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! 😊

Ja, ser ut til at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Skal prøve å ikke tenke på det mer, og senker herved forventningene. 

Misunner dere som fikk full klaff på første forsøk, og føler med dere som har brukt lang tid. Dette var vanskeligere enn jeg noen gang har forestilt meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi traff på første forsøk med begge, da var jeg henholdsvis 29 og 32 år. Håper du får to blå streker snart! :)

Anonymkode: 78813...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut spiralen da jeg var 30 da jeg ville ha barn nr 2, gikk 1 uke så kjente jeg at det var eggløsning, sa til mannen at vi måtte ha samleie. Hadde det kun en gang og ble gravid på første forsøk. 

Anonymkode: f4068...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 forsøkte vi i to år. Fikk han da jeg var 29. Neste brukte vi to år på( starta å prøve etter et år) fikk henne da jeg var 32, sistemann ble jeg uplanlagt gravid med etter et år med sparsommelig sex 😅

Anonymkode: 2d501...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_myyy skrev:

Leste nettopp at den månedelig sjansen for å oppnå graviditet er ca 17 % for kvinner på 30 år. 

Jeg er 29, blir 30 dette året. Vi har forsøkt i 2 mnd uten hell, noe jeg egentlig vet ikke er lang tid. Selv om jeg innerst inne håpet at det kom til å gå på første forsøk 😬

Jeg lurer på hvor lang tid dere brukte på å bli gravide? Hvor mange PP? 

Tror jeg må senke forventningene litt... Ble så skuffa denne mnd da jeg trodde jeg fikk positiv test 🤧

Ble kjempelett gravid. Klarte det med et uhell første gang. Andre gang tredje forsøk. Siste gang andre forsøk. MEN jeg hadde sa to ganger før det klaffa så er ikke alltid det med å klare å bli gravid er det eneste problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 i september 2016, sluttet på pillen etter 15 år april 2017, prøvde fra juni, gravid på tredje pp i august :) 

Anonymkode: 24dc4...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33 år, ble gravid på 5 pp. Med hjelp i form av dobbel dose letrozol. Venninnen min er like gammel som meg og ble gravid på første pp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_myyy skrev:

Takk for svar! 😊

Ja, ser ut til at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Skal prøve å ikke tenke på det mer, og senker herved forventningene. 

Misunner dere som fikk full klaff på første forsøk, og føler med dere som har brukt lang tid. Dette var vanskeligere enn jeg noen gang har forestilt meg..

Du har prøvd i TO måneder! Dine forestillinger har vært helt urealistiske. Haddd du prøvd i to ÅR hadde jeg skjønt at du skrev at det å bli gravid var vanskeligere enn du noen gang hadde forestilt deg, men når du har prøvd i bare to mnd blir det litt for dumt... lykke til med prøvingen! Du har oddsene på din side, enten det blir i neste måned eller om et år.

Anonymkode: 15ecb...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte nesten ett år med nr 1, da var jeg 31/32. 

Klaffet på første forsøk med nr 2 og 3, da var jeg hhv 34 og 38.

Anonymkode: 53ad3...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 pp med nr 1 27 år, 1 pp med nr 2, 31 år. 

Anonymkode: 5425b...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk at det er bare å knipse med fingrene så blir man gravid? At de som prøver i årevis må altså gjøre noe feil, for det skal gå på første forsøk?? Nei.

3 PP her. Venninna mi brukte 6 mnd. En annen venninne på 34 satt begge på første forsøk.

Anonymkode: b2c19...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig vet jeg om ei på 20 som har prøvd i nesten to år.

Anonymkode: b2c19...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...