Gå til innhold

Tannlegefeil? Kan jeg klage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen for årlig sjekk og fikk beskjed om at to rotfyllinger jeg har ikke har vært gjort ordentlig. Ikke all betennelsen har blitt fjernet så på den ene tanna har betennelsen spredd seg til tanna ved siden av og nå må muligens også den rotfylles :( 

Blir ganske sint når jeg har betalt flere tusen kroner og så har ikke tannlegen gjort en ordentlig jobb. De burde vel ta bilder mens de holder på for å sjekke at alt er bra? 

Er dette noe jeg kan klage på? Nå må jeg til spesialist og se om de kan kutte rota nederst ddd betennelsen ligger. Hvis ikke må det rotfylles på nytt hos spesialist og dette er nok svindyrt! Det verste er jo at jeg nå mest sannsynlig må rotfylle en frisk tann fordi det har spredd seg :( 

Anonymkode: 6b0d4...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du kommer noen vei. Jeg hadde også en tann som ble rotfylt, men et halvt år senere sprakk den, i to deler, fra rota og opp. Det førte til at jeg måtte file ned de to friske tennene ved siden av det store hullet i munnen, og lage en bro over. Det var det dyreste jeg har kjøpt i hele mitt liv..... (bortsett fra huset).

Tannlegen min sa bare at det er slikt som kan skje med rotfyllinger.

Anonymkode: fc112...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge dere over har opplevd ting som er helt vanlig ved tannbehandling. Dette er biologisk vev, og man kan aldri gi noen garanti på at behandlingen vil gå bra på akkurat din tann. Grunnen til at man tar bilder av rotfylte tenner er jo nettopp for å se etter tegn på betennelse. Det skjer med en viss andel av disse tennene. Tannlegen har sannsynligvis ikke gjort noe feil, muligens kun å ikke informert godt nok om mulige risikoer ved behandlingen.

Anonymkode: b9bef...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...