Gå til innhold

Skal bygge kattehus og trenger litt hjelp :-)


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Har et gammelt katte-hus som jeg fikk fra naboen men som nå begynner å slite, jeg ønsker dermed å bygge et helt nytt hus som har dør med chip, er isolert og har rom nok til å ha rød varmelys som kan henge inne under tak. Hadde litt penger til overs så jeg ønsker å bruke dette på katten for å holde den isolert de få timene han er ute. Kall meg kattegal men jeg er så fryktelig glad i han og ønsker han det beste når han vil gå ut :) 

Om noen kan sende meg linker til butikker som selger det materialet jeg trenger, altså spesifikke så hadde det hjulpet utrolig mye :) 

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke materialer er du ute etter? 

Supert at du vil bruke penger og tid på å ta vare på katten din :ninuskapus:Menn som deg får meg bare til å smelte.... 

Anonymkode: 52289...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke materialer er du ute etter? 

Supert at du vil bruke penger og tid på å ta vare på katten din :ninuskapus:Menn som deg får meg bare til å smelte.... 

Anonymkode: 52289...927

Takk for varme kommentarer ;) Jeg er litt usikker her også, jeg tenker noe sånt som det de bruker for å bygge vanlig trehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i isoporplater, litt usikker på hvor det selges. Det isolerer best (ha det både som bunn og vegger) 

varmelampe fåes kjøpt på feks Felleskjøpet, men de er avhengige av at de får en viss avstand fra gulv og vegg (hvor mye varierer). Du må også sjekke lampene hyppig for å oppdage eventuelle feil på ledning, varmgang som kan utvikle seg til brann osv. 

Ellers kjøper du impregnerte planker og bygger i vei. Finnes sikkert oppskrift på noe sånt, kanskje stort hundehus hadde vært noe? 

 

Anonymkode: 5852b...06a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få tak i isoporplater, litt usikker på hvor det selges. Det isolerer best (ha det både som bunn og vegger) 

varmelampe fåes kjøpt på feks Felleskjøpet, men de er avhengige av at de får en viss avstand fra gulv og vegg (hvor mye varierer). Du må også sjekke lampene hyppig for å oppdage eventuelle feil på ledning, varmgang som kan utvikle seg til brann osv. 

Ellers kjøper du impregnerte planker og bygger i vei. Finnes sikkert oppskrift på noe sånt, kanskje stort hundehus hadde vært noe? 

 

Anonymkode: 5852b...06a

Takk for tips, mer ønskes. Vil ikke bygge for stort for jeg frykter det vil fjerne oppbevaring av varmen, jeg skal som du sier ta en titt på felleskjøpet å se om de har varmelampe og så i samme sleng spør de hva som er best for katte hus. 

Hvor mener du det er billigst å kjøpe impregnerte planker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ExP skrev:

Takk for tips, mer ønskes. Vil ikke bygge for stort for jeg frykter det vil fjerne oppbevaring av varmen, jeg skal som du sier ta en titt på felleskjøpet å se om de har varmelampe og så i samme sleng spør de hva som er best for katte hus. 

Hvor mener du det er billigst å kjøpe impregnerte planker? 

Pris på plank må du nesten sjekke ut på div steder, hender seg det er tilbud osv. 

Men først undersøker du div varmelamper slik at du veit hvor stort hus du må bygge. En varmelampe skal ha nok luft rundt seg. I tilleg kan den bli helt sinnssyk varm dersom den henger for langt ned og da blir den ikke god å ligge under :P (finnes forskjellige styrker) 

 

 

Anonymkode: 5852b...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isopor er veldig kjekt. Så kan du ev legge vanlig treplanker utenfor, som ev males. Man kan legge høy eller tepper inni som katten kan grave seg ned i. Da trenger du ikke varmelampe. Om du ikke bor et sted som er fryktelig mange minus da og katten er lenge ute. 

Anonymkode: 87681...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isopor er veldig kjekt. Så kan du ev legge vanlig treplanker utenfor, som ev males. Man kan legge høy eller tepper inni som katten kan grave seg ned i. Da trenger du ikke varmelampe. Om du ikke bor et sted som er fryktelig mange minus da og katten er lenge ute. 

Anonymkode: 87681...5a7

Katten min er ikke ute mange timene, maks han var ute i natt var 2-3 timer (Er ikke mer en 4- ute) før han gikk mjauet og ville inn. Kan man få kjøpt isopor hos coop bygg eller byggmaker elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...