Gå til innhold

Slanking og trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har prøvd det meste, men har veldig lav forbrenning. Hva funka til slutt?

 

Anonymkode: e6d32...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloritelling over lang tid. Tok 2 mnd før det vistes på vekta at jeg spiste mindre.

Etter at jeg har gått ned i vekt har forbrenningen min gått opp til normalt nivå.

Anonymkode: aeb60...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, F S skrev:

Spise mindre, ha andre gleder.

Dette. Bytte ut fråtsingen med noe annet. Å spise seg feit er et form for missbruk på lin linje med alkohol/rus. En spiser for å døyve følelser.

Finn ut hva du forbrenner i døgnet og legg deg under dette kalorimessig. Også må du tåle å være litt sulten. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke unormalt lav forbrenning. Uansett, skal du ned i vekt må du spise mindre, på ordentlig, systematisk, og lenge. Det funker når du innser dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konsekvent kaloritelling. Alle utskeielser må regnes med. Spise ren mat, og nok fett. Kutte småspisingen, men spise meg behagelig mett til alle måltider. 

Jeg var sikker på at jeg hadde ødelagt forbrenningen min etter åresvis med sultekurer hvor jeg levde på salat, og fråtseperioder hvor jeg bare spiste godteri og chips. Viser seg at om jeg er ærlig og faktisk regner alt jeg spiser så er dagsinntaket mitt for vedlikehold av vekten nesten eksakt det som kalorikalkulatorer sier jeg skal ligge på. Så forbrenningen min er helt normal. Er ganske sikker på at det gjelder for de fleste mennesker, med mindre du har sjeldne sykdommer som kan påvirke forbrenningen. 

Anonymkode: 02dce...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idealvekten min er 70 kg. På mitt største veide jeg 104 kg da jeg var 16 år. Har vært overvektig helt siden før puberteten. Det jeg startet med å gjøre var å begynne å trene, hadde ikke noe peiling på kosthold så jeg spiste det samme jeg gjorde tidligere. Men bare å komme seg i aktivitet hjalp for meg til en viss grad. Kom meg ned til 94kg på ett år med å trene 3-4 dager i uken på et treningssenter men så dabbet jeg av og sluttet å trene.

Nå er jeg 23 år og har ligget på idealvekten min (alt i fra 67-71 kg) de siste 4 månedene uten problemer.

Jeg startet 'bevisst' med å gå ned i vekt i Mars 2017. Da lå jeg på 89 kg. Jeg reduserte på inntaket mitt av brus da jeg ALLTID startet dagen med en energidrikk (typ red bull, burn, monster, battery.) Samtidig startet jeg og trene. Kom meg ned til 84 kg i Mai 2017. Da kom jeg til et platå, begynte å undersøke mer informasjon i forhold til kosthold og kalorier. Kjøpte inn en mat-vekt og reduserte kalori inntaket mitt bevisst med 200-500 per dag. Følgte dette slavisk hver eneste dag men det funket ikke for meg.

Det som VIRKELIG hjalp meg var en anbefalt video jeg fikk opp på Youtube som forklarte fordeler med Fasting, og spesielt i mitt tilfelle: Intermittent fasting (kort forklart så er dette; Minst 16 timer uten mat, så kan man spise normalt i ett vindu på 8 timer pr døgn.). I tillegg til at hvorfor kalorier IKKE er det eneste som påvirker om du går ned i vekt, men istedenfor at dette skyldes hormoner & hjernen din som kommuniserer med hverandre. Jeg begynte så og undersøke ALL informasjon jeg kunne finne om dette da det virket så 'logisk' for meg. Fant ut om Dr Jason fung som har masse foredrag på youtube og er forfatter av bøkene: The Obesity Code og The Complete Guide To Fasting. Han jobber daglig med folk som er overvektige og personer som har diabetes type 2.  Han har publisert MASSE gratis informasjon på sin blogg hvor jeg har lest opp alt sammen.

Det jeg endte opp med som fikk meg til å 'rase' ned i vekt fra 82kg til 70kg på 2 måneder var at jeg fastet alt i fra 16-24 timer og jeg trente aktivt 4-6 dager i uken. Trente alltid på TOM mage og det var vanvittig lett. Før jeg fant ut om fasting så ble jeg ofte 'utbrent' og vanvittig sliten på enkelte treningsøkter men dette har aldri skjedd etter jeg begynte med å faste periodevis. 

Visst du vurderer å Faste så vil jeg anbefale deg å undersøke mest mulig informasjon du kan før du prøver, da dette vil være ekstremt unormalt for kroppen din i starten. I tillegg til at du vil få høre mye negativt fra folk rundt deg om at det er dårlig. Men ut ifra det jeg har lært siste halvåret er at det er helt normalt, og jeg elsker å leve på denne måten.

Akkurat nå når jeg skriver dette har jeg ikke spist noe på 23 timer, og jeg har ikke noe plan om å spise noe før om tidligst 15 timer til. Jeg har MASSE energi, føler meg veldig opplagt og føler meg heller ikke sulten. 

Kilder:

Youtube kanalen som ga meg innsyn på fasting & har mange forskjellige videoer om dette er : https://www.youtube.com/channel/UCqYPhGiB9tkShZorfgcL2lA/videos

Dr Jason Fung sin side hvor han publiserer artikler om fasting, hormoner & diverse forskjellige sykdommer er: https://idmprogram.com/blog/

Endret av xorze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle kalorier. Planlegge måltider og mengde. Holde deg til dette :) Ikke tenke at "neida, trenger ikke å telle med den baguetten, det er jo tross alt noen timer siden sist jeg spiste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloritelling, spising til faste tider samt planlegge måltidene dagen i forveien.

Anonymkode: 57323...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle kcal og holde det nede lover lang tid. 

Anonymkode: dc553...621

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2018 at 10:31 PM, xorze said:

Idealvekten min er 70 kg. På mitt største veide jeg 104 kg da jeg var 16 år. Har vært overvektig helt siden før puberteten. Det jeg startet med å gjøre var å begynne å trene, hadde ikke noe peiling på kosthold så jeg spiste det samme jeg gjorde tidligere. Men bare å komme seg i aktivitet hjalp for meg til en viss grad. Kom meg ned til 94kg på ett år med å trene 3-4 dager i uken på et treningssenter men så dabbet jeg av og sluttet å trene.

Nå er jeg 23 år og har ligget på idealvekten min (alt i fra 67-71 kg) de siste 4 månedene uten problemer.

Jeg startet 'bevisst' med å gå ned i vekt i Mars 2017. Da lå jeg på 89 kg. Jeg reduserte på inntaket mitt av brus da jeg ALLTID startet dagen med en energidrikk (typ red bull, burn, monster, battery.) Samtidig startet jeg og trene. Kom meg ned til 84 kg i Mai 2017. Da kom jeg til et platå, begynte å undersøke mer informasjon i forhold til kosthold og kalorier. Kjøpte inn en mat-vekt og reduserte kalori inntaket mitt bevisst med 200-500 per dag. Følgte dette slavisk hver eneste dag men det funket ikke for meg.

Det som VIRKELIG hjalp meg var en anbefalt video jeg fikk opp på Youtube som forklarte fordeler med Fasting, og spesielt i mitt tilfelle: Intermittent fasting (kort forklart så er dette; Minst 16 timer uten mat, så kan man spise normalt i ett vindu på 8 timer pr døgn.). I tillegg til at hvorfor kalorier IKKE er det eneste som påvirker om du går ned i vekt, men istedenfor at dette skyldes hormoner & hjernen din som kommuniserer med hverandre. Jeg begynte så og undersøke ALL informasjon jeg kunne finne om dette da det virket så 'logisk' for meg. Fant ut om Dr Jason fung som har masse foredrag på youtube og er forfatter av bøkene: The Obesity Code og The Complete Guide To Fasting. Han jobber daglig med folk som er overvektige og personer som har diabetes type 2.  Han har publisert MASSE gratis informasjon på sin blogg hvor jeg har lest opp alt sammen.

Det jeg endte opp med som fikk meg til å 'rase' ned i vekt fra 82kg til 70kg på 2 måneder var at jeg fastet alt i fra 16-24 timer og jeg trente aktivt 4-6 dager i uken. Trente alltid på TOM mage og det var vanvittig lett. Før jeg fant ut om fasting så ble jeg ofte 'utbrent' og vanvittig sliten på enkelte treningsøkter men dette har aldri skjedd etter jeg begynte med å faste periodevis. 

Visst du vurderer å Faste så vil jeg anbefale deg å undersøke mest mulig informasjon du kan før du prøver, da dette vil være ekstremt unormalt for kroppen din i starten. I tillegg til at du vil få høre mye negativt fra folk rundt deg om at det er dårlig. Men ut ifra det jeg har lært siste halvåret er at det er helt normalt, og jeg elsker å leve på denne måten.

Akkurat nå når jeg skriver dette har jeg ikke spist noe på 23 timer, og jeg har ikke noe plan om å spise noe før om tidligst 15 timer til. Jeg har MASSE energi, føler meg veldig opplagt og føler meg heller ikke sulten. 

Kilder:

Youtube kanalen som ga meg innsyn på fasting & har mange forskjellige videoer om dette er : https://www.youtube.com/channel/UCqYPhGiB9tkShZorfgcL2lA/videos

Dr Jason Fung sin side hvor han publiserer artikler om fasting, hormoner & diverse forskjellige sykdommer er: https://idmprogram.com/blog/

Støtter denne. Jeg har gått ned 21 kilo. Jeg tar en fastedag i ny og ne, følger ingen plan. Jeg hadde ikke tenkt å faste for å miste vekt, men begynte med det på grunn av helseproblemer. Jeg hadde en betennelse under foten som ikke ville gå bort.

Jeg har ikke gjort dette siden mai 2017, og spist normalt i julen. Gikk opp en kilo, fastet to dager i forrige uke og gikk ned to kilo. Jeg skal gå ned 6 kilo til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...