Gå til innhold

Kan noen anbefale symaskin i prisklasse ca 5000-7000kr ?


absinthia

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg ny symaskin. Har en bitteliten Hugin som jeg kjøpte for en 1000lapp, for rundt 12 år siden og den har sine begrensninger.Har også en overlock, men trenger altså en bedre symaskin.

Jeg vil ha en maskin som er sterk og kan sy i flere lag stoff, høyt trykkfotsløft, har stretchsømmer, gjerne elektronisk, mulighet for å sy med tvillingnål.

Jeg syr klær, gardiner, div interiørting, har lyst til å quilte litt, vil gjerne kunne sy i noen lag jeansstoff.

Del gjerne deres erfaringer.  Så er godt tilbud på en Singer 8500q, men lurer på om den duger til det andre jeg tenker å gjøre med den. Har ellers sett på div maskiner fra Janome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig men sant: Jeg er gutt og kjøpte symaskin! Brukt den masse. Ikke verst, eller hva?! 😀

Etter en lengre søke-runde, endte jeg opp med Janome Easy Jeans. Den gjorde det best i test (google på navnet så ser du testen), spesielt best på olabukser og vanskelige ting. Den er visst fortsatt en av de svært populære.

Kjempefornøyd! Litt dyr da, tror jeg betalte 5000. Hvis du ikke finner en brukt...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, F S skrev:

Utrolig men sant: Jeg er gutt og kjøpte symaskin! Brukt den masse. Ikke verst, eller hva?! 😀

Etter en lengre søke-runde, endte jeg opp med Janome Easy Jeans. Den gjorde det best i test (google på navnet så ser du testen), spesielt best på olabukser og vanskelige ting. Den er visst fortsatt en av de svært populære.

Kjempefornøyd! Litt dyr da, tror jeg betalte 5000. Hvis du ikke finner en brukt...

Klem

Ja, den er faktisk en av de jeg har lurt på, har også funnet et bra tilbud lå en Janome MC 6300 pro, som visst nok også skal være en kraftmaskin. 

Det er artig å sy, man får jo sånn mestringsfølelse hver gang en er ferdig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en Janome mc 6300 pro, kostet meg vel ca 6400 og noe smått, pga utgående modell. Så etter litt intens symaskinnerding, at den hadde en nypris på over 11000 norske kroner, da den kom til USA rundt 2010 og koster fortsatt over 9000 hos Amazon.

Gleder meg! 😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg endte opp med en Janome mc 6300 pro, kostet meg vel ca 6400 og noe smått, pga utgående modell. Så etter litt intens symaskinnerding, at den hadde en nypris på over 11000 norske kroner, da den kom til USA rundt 2010 og koster fortsatt over 9000 hos Amazon.

Gleder meg! 😀

Ikke bare blir det moro med ny maskin, men det høres som du har gjort et skikkelig kupp også! :) 

Anonymkode: 101fa...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare blir det moro med ny maskin, men det høres som du har gjort et skikkelig kupp også! :) 

Anonymkode: 101fa...2dd

Ja, jeg var heldig med den! Er av gammel vane litt opptatt av å få valuta for hver krone, når jeg først skal investere, så jeg bruker masse tid på å lete etter det jeg tror er det beste jeg kan få for den summen jeg har bestemt meg for og finner jeg det ikke med en gang, så kan jeg lete lenge. :-) Blir spennende å se hvordan den funker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☺☺Grattis!! Så hjertens enig med deg, artig og mestringsfølelse. Og så mye penger man sparer f.eks!! Tror jeg har spart x antall olabukser, ferdigkjøpte gardiner o.l (Mange vinduer her) Så ikke tenk på pengene! Veldig godt kjøp.

Men du TS, jeg er foreløpig ganske skuffa over responsen du fikk i denne tråden!: Er det ingen jenter som syr lenger eller, og kan fortelle om maskinene sine o.l??!!  Og bidra til ditt valg?? Alle jenter bare shopper istedet nå??? Skuffa☺ EEEN som fortalte om maskinen (meg) og han er attpåtil gutt! Her går dere tapende ut altså 😀😁

Min mor sverger til Singer forresten (samme i aaaalle år) og anbefalte Singer, men jeg endte visst opp med å ikke gjøre som a' sier...

Fortell oss litt når du får brukt den da!! Riktig god helg til alle her!!☺☺

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 22.26, F S skrev:

☺☺Grattis!! Så hjertens enig med deg, artig og mestringsfølelse. Og så mye penger man sparer f.eks!! Tror jeg har spart x antall olabukser, ferdigkjøpte gardiner o.l (Mange vinduer her) Så ikke tenk på pengene! Veldig godt kjøp.

Men du TS, jeg er foreløpig ganske skuffa over responsen du fikk i denne tråden!: Er det ingen jenter som syr lenger eller, og kan fortelle om maskinene sine o.l??!!  Og bidra til ditt valg?? Alle jenter bare shopper istedet nå??? Skuffa☺ EEEN som fortalte om maskinen (meg) og han er attpåtil gutt! Her går dere tapende ut altså 😀😁

Min mor sverger til Singer forresten (samme i aaaalle år) og anbefalte Singer, men jeg endte visst opp med å ikke gjøre som a' sier...

Fortell oss litt når du får brukt den da!! Riktig god helg til alle her!!☺☺

Klem

 

Jeg syr, men jeg ser jeg oppdaget dette forumet for sent ;) Jeg vil gjerne høre hva du synes om den! TS altså :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho.... jeg gleder meg utrolig til å få ny maskin. Jeg ble såpass oppstemt av tanken på den, at jeg satte i gang med å rydde et rom som skal pusses opp,men foreløpig stort sett har vært et skikkelig roterom. Tanken er at jeg skal pusse opp der, slik at vi voksne flytter dit, husets lillesøster skal få rom på mellomste storebrors rom og mellomste storebror, flytter til vårt gamle rom, siden han trenger litt mer plass, nå som han blir tenåring. 

All denne omflyttingen og rydding av skrot, fører til at jeg kan lage meg en ordentlig sykrok, ett annet sted i huset, slik at jeg slipper å okkupere bordet i stua, der barna har plass til å tegne, bygge med lego osv. Jeg er mest produktiv, når jeg slipper å rydde bort sysakene helt, for hver gang jeg får ånden over meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en billig maskin fra Coop. Hørtes ut som en jetmotor når jeg sydde. Fikk ny av mannen til jul. Det er en Husqvarna Viking emerald. Kjempfornøyd. Har allerede tjent inn igjen det den kostet i form av klær. 

Anonymkode: c74b1...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en billig maskin fra Coop. Hørtes ut som en jetmotor når jeg sydde. Fikk ny av mannen til jul. Det er en Husqvarna Viking emerald. Kjempfornøyd. Har allerede tjent inn igjen det den kostet i form av klær. 

Anonymkode: c74b1...350

Jeg kjøpte også min gamle hos Coop, tror jeg ga den nette sum av 995 kroner. Den har vært en  stødig liten sak, men har litt begrenset kapasitet pga liten motor og bare 10 forskjellige sting. Måtte blant annet bruke et av sikksakkstingene om jeg skulle sy i stoffer med litt stretch.  

Nå har jeg jo en overlock  (huskylock 15) som jeg synes er veldig morsom å sy med, det er jo så deilig å slippe å kaste over kanter, før en skal sy sammen ting. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symaskinen har ankommet og utforskning er påbegynt. Foreløpig har jeg bare reparert litt sengetøy, fordi jeg fant ut at det var en grei start med utprøving.

Foreløpig har Janome mc6300 pro, imponert med å være stillegående og den kjennes utrolig stabil ut, når man syr. Fint med luksus som automatisk nåltreder og at man bare trenger å trykke på en knapp for å spole opp undertråd, når en har plassert ting der de skal være. 

Denne maskinen har forøvrig lavet revolusjon i hjemmet, ved at roterommet nå er ferdig ryddet og blitt syrom, oppbevaring for garn og hobbyrtikler og kontor/gjesterom.

Det ble så bra, at vi voksne heller flytter inn på et lite rom nede, når lillesøster i huset får eget rom. Vi fant nemlig ut at vi får plass til mannens trimsykkel der oppe, samt en sovesofa, bare vi kvitter oss med et skap. Nå gjenstår det bare å male når vi får ånden over oss, men funksjonen er der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...