Gå til innhold

Hvordan komme seg til Rikshospitalet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ha ha, dumt spørsmål, men jeg har aldri vært i Oslo! Skal på kurs og lander på gardermoen men tenkte jeg skulle ta flytoget til Oslo S først og shoppe litt. Så hvordan kommer jeg meg til rikshospitalet fra Oslo S eller gardermoen? Hilsen bonde i (snart) storbyen....

Anonymkode: d9dd7...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta trikken, den som det står «Rikshospitalet» på 

Anonymkode: 4a681...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Det enkleste er taxi fra Oslo S til Rikshospitalet.

Men det er billigere med trikk/t-bane. 

Anonymkode: 56779...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta trikken, den som det står «Rikshospitalet» på 

Anonymkode: 4a681...e5f

Mellom jernbanetorget og Holberss plass må man i så fall ta buss 17B og bytte tilbake til trikk igjen. Da er det bedre å ta T-bane til forskningsparken og så ta trikk derfra. Bare å søke opp på ruter.no :)

Anonymkode: e1c15...889

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal dra direkte fra Gardermoen til Riksen kan du ta flybussen. Bussen heter Bekkestua.

Anonymkode: 56779...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er billigere med trikk/t-bane. 

Anonymkode: 56779...837

Hvis det er kurs, altså en jobbreise, er det jo helt normalt å få refundert taxiutgifter. Hvis ikke: https://ruter.no

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er billigere med trikk/t-bane. 

Anonymkode: 56779...837

Det er det nok, men jeg tenkte siden TS aldri har vært i Oslo, er taxi det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kurs jeg må betale selv, så vil helst reise billig... men redd for å ikke finne frem hvis jeg må bytte trikk/buss! Hvor får jeg tak i en taxi da?

 

Takk for svar, alle!

Anonymkode: d9dd7...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et kurs jeg må betale selv, så vil helst reise billig... men redd for å ikke finne frem hvis jeg må bytte trikk/buss! Hvor får jeg tak i en taxi da?

 

Takk for svar, alle!

Anonymkode: d9dd7...095

Ta T-Bane 4 (Ringen via majorstuen vestover) eller 5 (Sognsvann) vestover, gå av på Forskningsparken. Der går du du ned trappa, og tar trikk 17/18 merket Riskhospitalet. Det er lett å se hvilken side du skal på, for bakken går oppover mot rikshospitalet :) 

T-banestasjonen finner du rett ved Oslo S. Bare følg skiltingen til T-bane stasjonen (det går rulletrapper fra Oslo S. nedoer til T-bane stasjon Jernbanetorget, som er den nærmest Oslo S.) Eventuelt går du ut hovedinnganen på Oslo S, og skrått oppover mot høyre, der er det ennå en nedgang til Jernbanetorget. Der velger du vestgående spor :)

Anonymkode: e1c15...889

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et kurs jeg må betale selv, så vil helst reise billig... men redd for å ikke finne frem hvis jeg må bytte trikk/buss! Hvor får jeg tak i en taxi da?

 

Takk for svar, alle!

Anonymkode: d9dd7...095

Rett utenfor Oslo S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et kurs jeg må betale selv, så vil helst reise billig... men redd for å ikke finne frem hvis jeg må bytte trikk/buss! Hvor får jeg tak i en taxi da?

 

Takk for svar, alle!

Anonymkode: d9dd7...095

Du trenger ikke bytte. Trikken går fra sentrum og helt opp strake veien, null bytter. Om du må ta t-bane hopper du av på Forsknimgsparken, og du ser trikkestoppet på veien fra tbanestoppet. Trikken går ganske ofte, t-bane og.

KLIN umulig å ikke skjønne det, og masse folk å spørre som stadig skal på jobb på Riksen. Du må ned en liten trapp, over veien. Eneste stopp- og du ser trikkeskinner. 

Anonymkode: a703f...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke bytte. Trikken går fra sentrum og helt opp strake veien, null bytter. Om du må ta t-bane hopper du av på Forsknimgsparken, og du ser trikkestoppet på veien fra tbanestoppet. Trikken går ganske ofte, t-bane og.

KLIN umulig å ikke skjønne det, og masse folk å spørre som stadig skal på jobb på Riksen. Du må ned en liten trapp, over veien. Eneste stopp- og du ser trikkeskinner. 

Anonymkode: a703f...b01

Bare det at det er buss for trikk fortsatt fra Jernbanetorget til Holbergsplass akkurat nå, da trikken er under rekonstruksjon. Gå på buss 17B, ta den til den ikke går lenger, hopp over på trikken 20 meter fra der bussen stopper, ta trikken helt frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, reiseglad skrev:

Bare det at det er buss for trikk fortsatt fra Jernbanetorget til Holbergsplass akkurat nå, da trikken er under rekonstruksjon. Gå på buss 17B, ta den til den ikke går lenger, hopp over på trikken 20 meter fra der bussen stopper, ta trikken helt frem.

Det er det aller enkleste 😊

Du ser hvor trikken går fra der du går av bussen... Står 17 Rikshospitalet på den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du buss 17B fra Jernbanetorget til Holbergs plass(stopper ved Frydenlund) kommer trikken til akkurat samme stopp. Du behøver kun å gå av bussen, så kommer trikken et par minutter senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tar jo heller ikke mange minuttene å gå fra Forskningsparken til Rikshospitalet, man trenger ikke å ta trikken videre derfra. Bare å gå oppover, følg trikkeskinnene, så ser du raskt hvor du skal. Gjorde det en del da jeg studerte der oppe og trikken ikke alltid korresponderte med t-banen.

Anonymkode: 52e8d...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange svar her, som kanskje kan virke litt forvirrende. Poenget er at det er veldig lett å komme seg fra Oslo S (Jernbanetorget, i T-bane-terminologi) og til Rikshospitalet. Og det med offentlig kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...