Gå til innhold

Forventet innvandringsliberale noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du innvandringsliberale virkelig trodde at det kom til å gå smertefritt? Det trodde ikke jeg, og jeg er innvandringsliberal.

Anonymkode: 6a5ec...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Mari Y said:

Hva er BRÅ? 

Gisp. Du er så uvitende om de sakene du diskuterer.

Jeg hadde rett i det jeg antar - du sjekker ikke hva HRS eller andre sider linker til. For da ville du sett at du ikke har noen argumenter.

https://www.bra.se/

Några av Brås ansvarsområden

  • Ansvara för den officiella rättsstatistiken och analysera dess källor
  • Ta fram fakta om rättsstatistiken, brottsligheten och samhällets reaktioner på brott
  • Utveckla kunskapskällor om brott, brottsoffer och gärningsmän
  • Genomföra den årliga nationella trygghetsundersökningen
  • Ge underlag för åtgärder och prioriteringar åt regeringen och myndigheter
  • Initiera, stödja och informera om lokala brottsförebyggande insatser inom olika samhällssektorer
  • Sprida kunskap om nationella och internationella forsknings- och utvecklingsprojekt

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mari Y skrev:

I tillegg  kan det være at Østlie blander kortene her. 29% er redde for kriminalitet Iflg artikkelen. Om det er overdreven frykt, dvs at samfunnet frykter for mye, om det er et snev av sannhet i denne påstanden at Sverige har blitt mer utrygt som følge av innvandring,  om man får nyhetene mer hjem og derfor er overdrevet bekymret, om det er et resultat av begge deler, bør være et  viktig spørsmål 

Du er seriøs når du skriver dette...?

Anonymkode: 8740d...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hvis Norge hadde vært forseilet som en hermetikkboks, hadde verden komt til Norge. Et land er aldri lenge så ulikt sine naboer. Selv i Israel som prøver hardt å holde de rundt seg ute, er det vel rundt 20% om ikke mer, arabere i Israel.

 

Anonymkode: 3085f...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi trenger er en krig. Skikkelig god gammeldags fullskala krig. Så får folk noe skikkelig å være redde for, i stedet for å gå rund og finne på ting å være redde for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mari Y said:

I tillegg  kan det være at Østlie blander kortene her. 29% er redde for kriminalitet Iflg artikkelen. Om det er overdreven frykt, dvs at samfunnet frykter for mye, om det er et snev av sannhet i denne påstanden at Sverige har blitt mer utrygt som følge av innvandring,  om man får nyhetene mer hjem og derfor er overdrevet bekymret, om det er et resultat av begge deler, bør være et  viktig spørsmål 

I Sverige er det nå flere gutter enn jenter i visse aldersgrupper, og det er verre enn i Kina. Det skyldes ikke at svenske kvinner ble utsatt for et eksperiment for 16-17 år siden som gjorde at de fødte flere gutter, men at det har migrert unge menn til Sverige. Og de fleste har kommet i den samme perioden som utryggheten hos kvinnene har økt.

Det er unge menn fra dysfunksjonelle områder med klanhierarki, hvor kvinner opplever ekstrem sosial kontoll og hvor de giftes bort og tilhører familien. Disse unge mennene har også et stort voldspotensial, og mye frustrasjon fordi de har aldri lært å omgås med kvinner i et samfunn som det nordiske.

https://forskning.no/kriminalitet-seksualitet-sosialantropologi-sosiale-relasjoner-sosiologi/2008/02/forsmadde-menn-kan

https://www.dagsavisen.no/innenriks/overskudd-av-menn-i-norge-1.462956

Trenger du dokumentasjon på at majoriteten asylsøkere fra Afrika og det islamske beltet i Midtøsten er menn?

Så kan du sammenligne med Valerie Hudson skriver, med at svenske kvinners frykt for å gå ute alene om kvelden har økt: https://www.politico.com/magazine/story/2016/01/europe-refugees-migrant-crisis-men-213500#ixzz3wVvksV5K

Quote

There are also clearly negative effects for women in male-dominated populations. Crimes such as rape and sexual harassment become more common in highly masculinized societies, and women’s ability to move about freely and without fear within society is curtailed. In addition, demand for prostitution soars; that would create a deeply ironic outcome for Sweden, which invented the path-breaking Swedish abolitionist approach to prostitution.

Til din informasjon: Valerie M. Hudson (born 1958) is an American professor of political science at The Bush School of Government and Public Service at Texas A&M University as of January 2012. Prior to coming to Texas A&M, Hudson was a professor of political science at Brigham Young University for 24 years. She is most noted for having co-authored the book Bare Branches which discussed the effects of China's demographic decisions on sex ratios in China and other countries.

Så slipper du å spørre hvem Valerie Hudson er, og hvorfor du skulle tro på det hun skriver.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, draug 75 said:

Det vi trenger er en krig. Skikkelig god gammeldags fullskala krig. Så får folk noe skikkelig å være redde for, i stedet for å gå rund og finne på ting å være redde for.

 

Med listen over land med atombomber hadde hele planeten blitt ødelagt.

Anonymkode: 3085f...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med listen over land med atombomber hadde hele planeten blitt ødelagt.

Ikke sant. Så da er det bedre å være redd for innvandrere som kanskje muligens kunne finne på å begå noen innbrudd som etniske norske eller rikssvenske ellers har vist seg over flere generasjoner er fullt ut kapable til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv hvis Norge hadde vært forseilet som en hermetikkboks, hadde verden komt til Norge. Et land er aldri lenge så ulikt sine naboer. Selv i Israel som prøver hardt å holde de rundt seg ute, er det vel rundt 20% om ikke mer, arabere i Israel.

Det har vært mange "arabaere" i Israel i alle tider. Jødene som har bodd der lenge har en høy grad av arabisk DNA selv. Vi hadde vært mer som Island hvis vi hadde hatt null innvandring. De er verdens desidert tryggeste land.

Anonymkode: 5b737...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mari Y said:

Og rights.no er troverdig? 

 

Uansett,  så sies det at vi får mediene mer hjem.  Men om hvorvidt verden er blitt farligere eller at vi hører mer om verdens farer er spørsmålet

Du mener vel sikkert at Dagbladet og VG derimot er troverdig? :skratte:

Anonymkode: b2146...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Og rights.no er troverdig? 

 

Uansett,  så sies det at vi får mediene mer hjem.  Men om hvorvidt verden er blitt farligere eller at vi hører mer om verdens farer er spørsmålet

Du mener den svenske kilden BRÅ ikke er troverdig? Hvorfor mener du det isåfall? Og mener du virkelig at svenskene var i den grad bekymret for de nevnte kriminelle handlingene FØR masseinvasjonen fra Midt-Østen og Afrika?

 

For min del er rights.no en ganske troverdig kilde når de baserer seg på troverdige kilder. Jeg har ingen grunn til å tro at BRÅ lyver om funnene sine.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Drizzt skrev:

Du mener den svenske kilden BRÅ ikke er troverdig? Hvorfor mener du det isåfall? Og mener du virkelig at svenskene var i den grad bekymret for de nevnte kriminelle handlingene FØR masseinvasjonen fra Midt-Østen og Afrika?

For min del er rights.no en ganske troverdig kilde når de baserer seg på troverdige kilder. Jeg har ingen grunn til å tro at BRÅ lyver om funnene sine.

Jeg er ikke på noen måte i tvil om BRÅ sine undersøkelser.  Jeg er ikke engang veldig kritisk til Rights.no, annet enn at jeg bruker lengre tid på å lese dem, fordi vinklingene deres veldig ofte ikke klarer ta med seg alle aspektene av sakene de diskuterer, så de av og til overdriver problematiseringen. Desverre er ikke reights nødvendigvis en funksjon av kildene sine.

Jeg har ikke lest akkurat denne saken, fordi jeg ikke trenger bekreftelse på at svenskene ikke gjør sin flykninge og integrasjonsjobb riktig, og jeg vet at det ikke kommer til å bli noe nevneverdig bedre på en stund fordi det er dypt rotfestet i den delen av svensk kultur som er veldig anderledes fra Norsk. Og jeg vet ikke så veldig mye om svensk nærliggende kriminalhistorie, og kan derfor bare trekke paraleller til Norsk samfunnsutvikling.

Og hvis vi ville oppdage noe lignende tall i Norge, måtte vi  ha lett etter feilkilder siden realitetene ikke samsvarer med inntrykket folk i så fall har. Vi har nemlig hatt markant nedgang av denne typen kriminalitet.: hvis folk sitter med en frykt, så er den ubegrunnet, og vi bør seriøst avdekke hvor denne frykten oppstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ops2 skrev:

Gisp. Du er så uvitende om de sakene du diskuterer.

Jeg hadde rett i det jeg antar - du sjekker ikke hva HRS eller andre sider linker til. For da ville du sett at du ikke har noen argumenter.

https://www.bra.se/

Några av Brås ansvarsområden

  • Ansvara för den officiella rättsstatistiken och analysera dess källor
  • Ta fram fakta om rättsstatistiken, brottsligheten och samhällets reaktioner på brott
  • Utveckla kunskapskällor om brott, brottsoffer och gärningsmän
  • Genomföra den årliga nationella trygghetsundersökningen
  • Ge underlag för åtgärder och prioriteringar åt regeringen och myndigheter
  • Initiera, stödja och informera om lokala brottsförebyggande insatser inom olika samhällssektorer
  • Sprida kunskap om nationella och internationella forsknings- och utvecklingsprojekt

 

Jeg leste i alle fall artikkelen som AB her linket til. Dette med at jeg ikke har noen argumentet at jeg ikke har noen argumenter tror jeg bare enkelte folk 'plukker opp' fordi de selv ikke kommer med, og de liker ikke at folk ikke deler deres ståsted ift innvandrere og muslimer. Du er jo kanskje en av tre her som nå har sagt det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Drizzt skrev:

Du mener den svenske kilden BRÅ ikke er troverdig? Hvorfor mener du det isåfall? Og mener du virkelig at svenskene var i den grad bekymret for de nevnte kriminelle handlingene FØR masseinvasjonen fra Midt-Østen og Afrika?

 

For min del er rights.no en ganske troverdig kilde når de baserer seg på troverdige kilder. Jeg har ingen grunn til å tro at BRÅ lyver om funnene sine.

Det er noe med at man kan manipulere statistikker og kilder til egen bekreftelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Druid skrev:

Jeg er ikke på noen måte i tvil om BRÅ sine undersøkelser.  Jeg er ikke engang veldig kritisk til Rights.no, annet enn at jeg bruker lengre tid på å lese dem, fordi vinklingene deres veldig ofte ikke klarer ta med seg alle aspektene av sakene de diskuterer, så de av og til overdriver problematiseringen. Desverre er ikke reights nødvendigvis en funksjon av kildene sine.

Jeg har ikke lest akkurat denne saken, fordi jeg ikke trenger bekreftelse på at svenskene ikke gjør sin flykninge og integrasjonsjobb riktig, og jeg vet at det ikke kommer til å bli noe nevneverdig bedre på en stund fordi det er dypt rotfestet i den delen av svensk kultur som er veldig anderledes fra Norsk. Og jeg vet ikke så veldig mye om svensk nærliggende kriminalhistorie, og kan derfor bare trekke paraleller til Norsk samfunnsutvikling.

Og hvis vi ville oppdage noe lignende tall i Norge, måtte vi  ha lett etter feilkilder siden realitetene ikke samsvarer med inntrykket folk i så fall har. Vi har nemlig hatt markant nedgang av denne typen kriminalitet.: hvis folk sitter med en frykt, så er den ubegrunnet, og vi bør seriøst avdekke hvor denne frykten oppstår. 

Nei, det tror ikke jeg heller, men så kan folk tolke ganske mye ut av en kilde. Det er ikke umulig at HRS gjør. Husker f eks denne psykiateren som mente at Breivik var autist fordi Breivik likte  å spille World of Warcraft. Jeg mener å huske at han fikk ganske mye pepper fordi han trakk en konklusjon ut av Breiviks ekstreme interesse for World of Warcraft. Det handler gjerne litt om hvorvidt man ser at det finnes forskjellige forklaringer. 

 

Nei, riktig, for det er mange nyhetskilder å ta av. Ville i utgangspunktet vært skeptisk når man ser artikler på denne siden som snakker om en muslimsk invasjon, samt at Hege Storhaug stilte til selvstendig intervju i 2006 med Fjordman og Bat Yeor. Bat Yeor er i alle fall ikke ukjent når det gjelder det såkalte 'kontra-jihadistiske'  miljøet. Fjordman har tatt til orde for å rense muslimer ut av Europa og straffe araberne militært, skal vi tro Hustad. En ganske drøy holdning.  Ang svensk kriminalstatistikk, så vet jeg heller ikke så mye, men hva norske forhold angår tror jeg kanskje du er inne på noe. Men som sagt, det er lettere å frykte. Frykten er vel ikke helt ubegrunnet,  men det er fort gjort at det som er negativt gir mer oppmerksomhet enn det som er positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv hvis Norge hadde vært forseilet som en hermetikkboks, hadde verden komt til Norge. Et land er aldri lenge så ulikt sine naboer. Selv i Israel som prøver hardt å holde de rundt seg ute, er det vel rundt 20% om ikke mer, arabere i Israel.

 

Anonymkode: 3085f...78d

Israel gjør jo i hvertfall noe med problemet da. https://twitter.com/RealMcCoyIsBack/status/954057590723567617

 

For øvrig, over til noe annet som ikke har med ditt innlegg å gjøre. Flere jøder flykter nå fra Sverige til Israel fordi de ikke føler seg trygge i Sverige lenger. Anti-semittisme har blomstret veldig opp i takt med innvandringen fra shithole countries.

Anonymkode: 8b7a2...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er noe med at man kan manipulere statistikker og kilder til egen bekreftelse. 

Eller at man kaller fakta man ikke liker for løgn og kildene for ikke-troverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Israel gjør jo i hvertfall noe med problemet da. https://twitter.com/RealMcCoyIsBack/status/954057590723567617

 

For øvrig, over til noe annet som ikke har med ditt innlegg å gjøre. Flere jøder flykter nå fra Sverige til Israel fordi de ikke føler seg trygge i Sverige lenger. Anti-semittisme har blomstret veldig opp i takt med innvandringen fra shithole countries.

Anonymkode: 8b7a2...606

Ja, det samme gjelder Tyskland og Storbritannia, to land med massiv innvandring fra muslimske land. Mange jøder forlater de to landene og hevder anti-semittismen har økt dramatisk de siste årene og at de ikke føler seg trygge lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Drizzt skrev:

Eller at man kaller fakta man ikke liker for løgn og kildene for ikke-troverdige.

Du bør jo skjønne selv at det er vanskelig å ta HRS på alvor,  når hele regjeringspartier velger å kutte statsstøtten. I tillegg når Kjetil Rolness av alle trekker seg fra å støtte dem, og når Hege Storhaug møter med en person som Fjordman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...