Gå til innhold

Jeg tror ekteskapet mitt er over. Jeg bare gråter og får ikke til å sove:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.1.2018 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte man bør ringes når mannen jobber på sjøen er nok noe folk føler veldig forskjellig om, som vist i denne tråden. Jeg snakker med min samboer ca annenhver dag i telefonen, men det går mye i messenger og snaps også. Ting han kan svare på når han har tid, men som holder han oppdatert på livet her hjemme. Nå har vi ikke barn, så der er jeg blank.

Når det er sagt, så har jeg en gylden regel jeg prøver å følge når mannen er ute. Det er å IKKE ta opp vanskelige ting oss i mellom, så langt det er mulig. Samtalen kan bli brutt, ting kan bli misforstått. Noen hisser seg lettere opp over telefon, enn ansikt til ansikt. Jeg synes at som par bør man gjøre sitt ytterste for å holde god stemning når den ene parten er på reis. Skjønner at det er lettere sagt enn gjort.

Anonymkode: 51df1...886

I forhold til det der å ta opp ting som ikke er så positive på tlf med offshore partner... Jeg har vært "hjemme" med gård,barn å as familien i 15 år nå mens partner jobber offshore. Han har aldri likt at jeg lufter ting som går skeis her hjemme,ting jeg sliter med osv på tlf når han er på jobb. Så det tilpassa jeg meg etterhvert. Slutta å snakke om de tinga. Resultatet er at jeg er blitt mer og mer selvstendig...mindre og mindre avhengig av han både mentalt og praktisk. Og sammen men helt andre ting, har vi nå  store problemer i forholdet.

Tror en på lang sikt mister mye av limet i forholdet om en ikke har daglig kontakt i en eller annen form.(enten det er tlf,mld,snap)

 

Anonymkode: 591ef...a3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.1.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Litt av noen svar dere gir her! 😳

Det er da vanlig å snakkes hver dag med den man er sammen med! Og veldig viktig når man er i et avstandsforhold. 

Dere som bor sammen; snakker dere ikke sammen hver dag? 

I et forhold så skal det ikke være sånne restriksjoner. Man er der alltid for den andre. 

 

Anonymkode: a7e08...efb

Vært i forhold i 17 år, snakker ikke sammen på telefon hver eneste dag når vi er borte fra hverandre. Jeg har også levd i avstandsforhold i omlag 6 mnd når vi hadde vært sammen i 9 år, og jeg skjønte raskt at ideen vår om å skypes hver dag egentlig bare ble upraktisk. 

Anonymkode: 24bfa...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Har det litt på samme måten selv. Dvs han må ikke ringe meg hele tiden, men en mld i ny og ne hadde vært greit. Vise at vi bryr oss om hverandre og er glad i hverandre. Selv om vi er vekke fra hverandre. Handler ikke om å kvele hverandre, men å ikke ta hverandre for gitt. Trist å sitte alene hjemme og ikke høre noe fra den man er sammen med og alltid være den som tar kontakt. 

Anonymkode: 7ddcb...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Vært særboer i over 10 år. Og det har ikke gått en dag uten om at vi ikke snakker sammen. Det er det som holder forholdet ved liv. Noen dager er det kun par sms med god morgen  . Jeg elsker deg  og god natt . Mens andre dger er det lange telefonsamtaler.  Det kommer helt ann på formen. Men vi skal gi lyd fra oss. Jeg skjønner ditt behov. Og jeg tror ikke mannen din skjønner helt  hvorfor.  Du vil ha team følesen  og det er dere to om verden selv om han er borte. Han deri mot han vil være  uten ansvar de to ukene. En enkel sms koster ikke så mye egergi heller.  Som hun over her skrev. Man slutter å ha behov for å dele og da til slutt stopper behovet å være kjærester å. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg ringer ikke hver dag når jeg eller mannen drar bort. Ser d ikke som nødvendig. Dessuten da har man mer å snakke om når man kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Solstråletårer skrev:

Vært særboer i over 10 år. Og det har ikke gått en dag uten om at vi ikke snakker sammen. Det er det som holder forholdet ved liv. Noen dager er det kun par sms med god morgen  . Jeg elsker deg  og god natt . Mens andre dger er det lange telefonsamtaler.  Det kommer helt ann på formen. Men vi skal gi lyd fra oss. Jeg skjønner ditt behov. Og jeg tror ikke mannen din skjønner helt  hvorfor.  Du vil ha team følesen  og det er dere to om verden selv om han er borte. Han deri mot han vil være  uten ansvar de to ukene. En enkel sms koster ikke så mye egergi heller.  Som hun over her skrev. Man slutter å ha behov for å dele og da til slutt stopper behovet å være kjærester å. 

Skriver under her!

Anonymkode: 7ddcb...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jeg ringer ikke hver dag når jeg eller mannen drar bort. Ser d ikke som nødvendig. Dessuten da har man mer å snakke om når man kommer hjem. 

Man trenger jo ikke å ringe for å snakke om all verdens ting. Her ringes vi for å si god natt f eks. Bare høre den andres stemme. 

Anonymkode: a7e08...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært i forhold i 17 år, snakker ikke sammen på telefon hver eneste dag når vi er borte fra hverandre. Jeg har også levd i avstandsforhold i omlag 6 mnd når vi hadde vært sammen i 9 år, og jeg skjønte raskt at ideen vår om å skypes hver dag egentlig bare ble upraktisk. 

Anonymkode: 24bfa...ad4

Og jeg er sammen med en mann som jobbet offshore i 25 år før han byttet til landjobb, og han ringte meg hver eneste kveld for å høre hvordan det sto til hjemme.  Av og til snakket vi i 2 minutter, andre samtaler kunne vare i 20, men et kort "elsker deg, god natt"  var viktig for oss.

Det er også viktig å få frem at jeg ikke kunne kontakte ham mens han var på jobb, med unntak av ved alvorlig sykdom eller dødsfall.  Da måtte jeg i såfall ringe arbeidsgiver, som måtte kontakte plattform, som måtte be ham ringe hjem... 

Derfor var vi avhengige av å ha regelmessig kontakt, for når man har felles liv, hus og husholdning er det ofte noe som må snakkes om.

Anonymkode: 22cab...66b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det hadde vært fornuftig å vurdert parterapi og at dette med ringingen og at han svarer nedlatende egentlig bare er et symptom på noe annet. Underliggende frustrasjon f.eks.

Anonymkode: 6b0ca...a00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎18‎.‎01‎.‎2018 at 2:19 AM, AnonymBruker said:

Kranglet med mannen for litt siden. Han tar aldri initiativ til noe, og jeg vil finne på noe sammen med ham. Og i dag klarte han å si at han synes at jeg maser om at vi skal finne på noe! Ble litt paff, ds jeg spørr av og til. Han slør aldri. Dessverre. Jeg skulle ønske at han gjorde det. Han sier at jeg ringer han for mye, jeg skriver alt for mange mld. Dette er heller ikke tilfelle, men jeg ønsker å snakke med han på tlf hver dag mens han er offshore. Han sier omtrent aldri at han er glad i meg. Jeg savner at han viser og mener at han er glad i meg. For tiden er han veldi sint. Når vi snakker sammen, og når vi er uenige. Han sa at han vet ikke hvorfor han svarer meg nedlatende. Jeg er så trist og lei, og gråter så mye hele tiden. Jeg er veldig glad i ham, og vil ikke skilles. MEN. Jeg kjenner på hele meg at jeg ikke klarer mer. Jeg vil bare bli elsket av mannen min ❤️ (Beklager skrivefeil osv. Skriver fra mobil og gråter i tillegg) :(  noen som har det på samme måte? Hva gjorde du med sin situasjon?

Anonymkode: 41af4...4d1

Dersom det er hans subjektive følelse at du ringer og melder for mye, så kan ikke du påstå at det ikke er tilfelle. Overdreven gråting er også en utrolig slitsom hersketeknikk. Jeg er kvinne selv, men blir helt gal av at noen krever mer av meg enn jeg er interessert i å gi. Så jeg ville tørket tårene og stått opp for ekteskapet mitt, og tatt til etteretning noe av det som han prøver å fortelle deg. Han har valgt å satse på deg. Jeg skjønner godt at du gjerne ville hatt mer av ham når han er så mye borte, og det er noe dere må snakke om. Han må forstå din side, men du må og respektere hans. Håper det ordner seg, og det er sjelden verdens undergang om man krangler litt.

Anonymkode: 44237...3d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger jo ikke å ringe for å snakke om all verdens ting. Her ringes vi for å si god natt f eks. Bare høre den andres stemme. 

Anonymkode: a7e08...efb

Men du må da skjønne at MENN ikke nødvendig har det behovet. Dersom manne til TS blir sliten av dette må hun til en løsning begge kan leve med.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 0.20, Lilleprinsesse skrev:

Det spørs hva slags jobb på nordsjøen du har da. Nordsjøjobbing kan være krevende det også. Prøv å jobb 6 måneder på nordsjøen som leder, så skal du se at det ikke bare er rosenrødt altså. Jeg snakker av erfaring!

 

Folk har ulike kontaktbehov for å opprettholde følelsen av fellesskap og familie. 

Offshorejobb er 12 timers skift hvor du skal og må være 100% tilstede både mentalt og fysisk. Enten du er prosesstekniker, jobber i catering på vegne av en leverandør, eller er pipinglead ute på oppdrag for landorganisasjonen.

De aller fleste dagene under normal drift er ganske rutinepregede.

I større vedlikeholds- og endring-/ombyggingskampanjer er det en helt annen sak. 

Hvilken er faring er det du har som gjør deg istand til å uttale deg så skråsikkert?

Har du jobbet 6 måneder i nordsjøen som leder?

Anonymkode: b80c7...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 19.04, Liven_ skrev:

Få deg eget liv. Ikke få alt dreie seg om han: han er ditt konstant behov, det er han som påvirker humøret ditt. Han han han. Finn på noe morsomt for deg selv! Vær interrassant for deg selv - da blir du også interresant for ham. 

Du er på god vei til å miste ham.

Og det tror du er lett når hun er alene med 4 barn halvparten av tiden?

Han burde gidde å engasjere seg i kone og barn når han er så mye borte.

Anonymkode: 18802...d34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.1.2018 den 0.20, Lilleprinsesse skrev:

Det spørs hva slags jobb på nordsjøen du har da. Nordsjøjobbing kan være krevende det også. Prøv å jobb 6 måneder på nordsjøen som leder, så skal du se at det ikke bare er rosenrødt altså. Jeg snakker av erfaring!

Jeg står fortsatt for det jeg skriver. La mannen få puste litt. La henne selv få puste litt fra hverandre. Kanskje han bare trenger litt alenetid? trenger man virkelig og kommunisere på tlf HVER dag, bare fordi han er på jobb? kyss meg bak.

Du har vært leder på Nordsjøen og er samtidig en 20 år gammel jente som er drita på julebord og lar en sjef tafse på deg? Haha

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Det skjer ting i livet vårt hver dag, små og store ting. Hvis det går flere dager i mellom vil vi miste felkesskapsfølelsen som oppstår når man deler livet sammen.

Ingen regel uten unntak såklart, noen dager passer det ikke å snakkes, men i hovedsak snakkes vi hver dag. Mld sender vi ikke så mye av da, foretrekker tlf/skype. Bruker mest mld til korte beskjeder/påminnelser.

Anonymkode: 70b98...d54

Men ser du ikke at samlivet til ts ryker nettopp fordi hun tvinger igjennom det du sier her? De opplagt forskjellige, og ingen av de har feil. 

Anonymkode: d2478...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
1 time siden, ukjentjente skrev:

Du har vært leder på Nordsjøen og er samtidig en 20 år gammel jente som er drita på julebord og lar en sjef tafse på deg? Haha

Jeg har ikke vært leder. Men jeg bor med en som er det :) derav er min erfaringer fra. Jeg har to øyne og to ører. Jeg kan se og høre hva slags oppgaver han har, og hvordan det også påvirker han. Så ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klem til deg TS:klem:

Derimot har jeg noen råd:

  • Ikke ring hver dag
  • Ikke send SMS hver dag
  • Ikke spør om ting dere skal gjøre hele tiden

Har vært i avstandsforhold, og da ringte vi hverandre 1 gang i uken. Var det noe helt spesielt, ringte vi eller sendte en melding. Hadde rett og slett følt meg kvalt hvis jeg var på jobb, men hadde en mann som hadde mast på meg hele tiden. For når han er offshore, er han teknisk sett på jobb hele tiden. Gi han tid og rom for å savne deg, og la han komme til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lilleprinsesse skrev:

Jeg har ikke vært leder. Men jeg bor med en som er det :) derav er min erfaringer fra. Jeg har to øyne og to ører. Jeg kan se og høre hva slags oppgaver han har, og hvordan det også påvirker han. Så ja. :) 

M3n du har aldri hatt jobben selv.. Er en forskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. januar 2018 den 0.20, Maleficenta skrev:

Sikter mest til ts ekteskap. Folk er ulike. Om dere liker å ringes hver dsg så liker ikke alle det. Og ts mann liker ikke det. Er jo ikke opp til deg å bestemme at det å ringes hver dag ikke er for mye for andre.

Nettopp, folk er forskjellige. Og TS er slik at hun ønsker jevnlig kontakt med mannen hun lever med. Da nytter det ikke å si at det ikke er slik TS sin mann vil ha det. 

TS synes dette parforholdet er stusslig og ikke til å leve med i lengden. Det må mannen hennes se til å forstå, og så må de finne ut om det finnes en måte de begge kan bli fornøyde på. Ellers er det jo sjanseløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
35 minutter siden, ukjentjente skrev:

M3n du har aldri hatt jobben selv.. Er en forskjell. 

Nei, men man trenger ikke akkurat og være Einstein for å forstå at det kan være en krevende og slitsomt jobb også. Jeg har selv hvert med han på jobb, for å se hvordan det var. Så jeg vet at det kan være slitsomt. Er ikke bare fryd og gammen, selv om det kan virke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...