Gå til innhold

Er dette normalt rett etter et brudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det to uker siden og jeg har ikke hørt ETT ORD... betydde jeg så lite for han? Eller er det en måte han beskytter seg selv på? Utrolig forvirrende :(

For det andre så ville ikke jeg heller at det skulle ende, han er den eneste for meg. men nå de siste dagene har jeg fått ekstremt lyst på en tidligere flørt jeg har kjent en god stund. Eneste jeg tenker på om dagen er at jeg vil gjenoppleve den fyren. Har aldri hatt bedre sex enn med han. Er det normalt rett etter et brudd? Å tenke slik? Føler meg litt sær. What to do? Kribler i hele meg når jeg tenker på han.

Anonymkode: ff11d...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva dere liksom skal snakke om? Slutt er slutt. Helt normalt å ikke ha kontakt etter brudd så lenge det ikke er noe praktisk som må ordnes.

Anonymkode: 37ac4...e77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke valgte å gjøre det slutt, så er det en selvfølge at du enda vil ha han. Men som det skrives over, slutt er slutt. Desverre. Samme skjeddemed meg. Enda (over 1 måned etter) tenker jeg enda på ham! Så det tar tid å komme over et uventet brudd med noen du trodde var "the one".

Anonymkode: f1171...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slutt er det slutt. Såfremt man ikke trenger å snakke sammen, ser jeg ingen grunn til det egentlig. Eller, det kommer an på om man var venner før man ble kjærester. Siste eksen min, så snakket vi sammen etter bruddet, fordi vi hadde vært venner i mange år. Vi fortsatt også å ha sex nå og da :P Han var god i senga, så hvorfor ikke?

Generelt mener jeg at det meste er normalt etter brudd når det gjelder kontakt/ikke kontakt. Hva som er grunnene til å ha kontakt/ikke kontakt kan være mange.

Angående kjærlighetssorg så vet jeg ikke hva som er normalt egentlig, fordi jeg aldri har giddet å sørge over noen som jeg ikke er i forhold med lengre. Lengste kjærlighetssorgen jeg har hatt varte i 2 uker :P

Klem til deg TS:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jolene skrev:

Er det slutt er det slutt. Såfremt man ikke trenger å snakke sammen, ser jeg ingen grunn til det egentlig. Eller, det kommer an på om man var venner før man ble kjærester. Siste eksen min, så snakket vi sammen etter bruddet, fordi vi hadde vært venner i mange år. Vi fortsatt også å ha sex nå og da :P Han var god i senga, så hvorfor ikke?

Generelt mener jeg at det meste er normalt etter brudd når det gjelder kontakt/ikke kontakt. Hva som er grunnene til å ha kontakt/ikke kontakt kan være mange.

Angående kjærlighetssorg så vet jeg ikke hva som er normalt egentlig, fordi jeg aldri har giddet å sørge over noen som jeg ikke er i forhold med lengre. Lengste kjærlighetssorgen jeg har hatt varte i 2 uker :P

Klem til deg TS:klem:

Tusen takk ❤ Det som gjør meg forvirret er det at han ofte har hevdet hardnakket at han ikke ville det skulle bli slutt, det sa han også etter bruddet at han virkelig mente. Men han er uvanlig konfliktsky og jeg forholdt meg dårlig til det når problemer oppsto, så jeg var dessverre så kranglete at han ga opp.

Har så mye fint å se tilbake på og følte meg oppriktig sikker på at det var oss... Derfor overrasker det meg også at jeg har så lyst på han andre når det bare er få uker siden bruddet. Kan det være jeg faktisk er over eksen allerede?

Anonymkode: ff11d...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter med samme tanker. Etter 6 år i lag, så går han fra meg bare sånn der liksom. Alt jeg vilem er at vi skal fungere, at vi skulle ordne oss. Han ville dra sin del av lasset der og bare gikk. Attpåtil så han meg i øynene og sa at alle årene sammen var bare bortkastet og om han kunne fått de tilbake, hadde han gjort det glatt. Det er utrolig sårende og forvirrende å sitte her, og vite at den jeg kunne gjort alt for, ble så fort ferdig med meg. 

Anonymkode: c4951...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤ Det som gjør meg forvirret er det at han ofte har hevdet hardnakket at han ikke ville det skulle bli slutt, det sa han også etter bruddet at han virkelig mente. Men han er uvanlig konfliktsky og jeg forholdt meg dårlig til det når problemer oppsto, så jeg var dessverre så kranglete at han ga opp.

Har så mye fint å se tilbake på og følte meg oppriktig sikker på at det var oss... Derfor overrasker det meg også at jeg har så lyst på han andre når det bare er få uker siden bruddet. Kan det være jeg faktisk er over eksen allerede?

Anonymkode: ff11d...613

Skjønner godt du er forvirret når han holder på sånn! Og du? Det er vanlig at par krangler, og når man ikke kan kommunisere (jamfør konfliktsky), blir det problemer.

Kanskje du er over eksen, kanskje ikke. Bare tiden vil vise, men ikke ha dårlig samvittighet for det! Det har du nemlig ingen grunn til:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Angående kjærlighetssorg så vet jeg ikke hva som er normalt egentlig, fordi jeg aldri har giddet å sørge over noen som jeg ikke er i forhold med lengre. Lengste kjærlighetssorgen jeg har hatt varte i 2 uker :P

Det er normalt å sørge i inntil ett år, med den heftigste sorgen de første 3-6 mnd. Sorg som varer lenger enn ett år, blir mer "komplisert sorg"/reaktiv depresjon.

Men en sier at det på en måte tar like lang til å fullstendig kommer over et forhold, som lengden på forholdet, det blir kanskje litt mer filosofisk men.... Har man vært i et veldig langvarig forhold, så skjønner kanskje ikke helt hjernen at det er slutt før lenge etterpå. Selv om man vet det logisk og heller ikke vil ha forholdet tilbake. 

Da det ble slutt etter mitt første lange forhold, gråt jeg litt hver dag i 6 mnd.

Da det andre lange forholdet mitt tok slutt, hadde det vart mer enn 3 ganger så lenge som det forrige, da gikk jeg inn i en lett reaktiv depresjon og var ikke meg selv de første 3 mnd. Det handlet nok også litt om hvordan det ble slutt, det var ikke så pent.

Men jeg er venner med ekser fordi, vel, det er det man gjør i mine kretser. Alle hater en dramaqueen som ikke kan omgås eksen (selv dramaqueens som selv ikke klarer å omgås eksen). Er bare ei uke sia jeg snakka med den første eksen min. Den neste eksen min eier jeg fortsatt eiendom med, og vi prates innimellom. 

Angående hva folk sier til deg etter et brudd, så er det som regel 100 % bullshit fra den som slår opp, enten de sier at en kanskje blir sammen igjen, eller at de angrer/ikke elsket deg osv osv. Alt de sier er farget av at de ønsker å vinne ære og at de tror at forholdet hele tida var slik det kjentes for dem på slutten. Men folk skjønner ofte ikke hvorfor de vil ut eller har mistet følelser (hvis de gjorde det, ville det jo ofte være mulig å redde forholdet). 

Ha lyst på andre etter et brudd er et sunnhetstegn på at ikke alle deler av deg er deppa og ser håpløst på livet. Uansett hvor drittent jeg har følt meg etter et brudd, har det ikke hindret meg i å være med nye. Heldigvis. 

Anonymkode: c0836...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper han holder seg unna for å ikke gi deg falskt håp.

Anonymkode: 19325...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det riktigste etter et brudd å kutte kontakten. Å opprettholde kontakt gjør det værre for begge å gå videre , og det er strengt talt ikke tiden for å trøste hverandre eller ha noe å prate om nå lenger.

Anonymkode: d17b0...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hørt noe fordi han vet hvor viktig det er å kutte kontakten for å komme videre. For meg er det det eneste som hjelper. 

Anonymkode: 561f7...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Det er normalt å sørge i inntil ett år, med den heftigste sorgen de første 3-6 mnd. Sorg som varer lenger enn ett år, blir mer "komplisert sorg"/reaktiv depresjon.

Men en sier at det på en måte tar like lang til å fullstendig kommer over et forhold, som lengden på forholdet, det blir kanskje litt mer filosofisk men.... Har man vært i et veldig langvarig forhold, så skjønner kanskje ikke helt hjernen at det er slutt før lenge etterpå. Selv om man vet det logisk og heller ikke vil ha forholdet tilbake. 

Da det ble slutt etter mitt første lange forhold, gråt jeg litt hver dag i 6 mnd.

Da det andre lange forholdet mitt tok slutt, hadde det vart mer enn 3 ganger så lenge som det forrige, da gikk jeg inn i en lett reaktiv depresjon og var ikke meg selv de første 3 mnd. Det handlet nok også litt om hvordan det ble slutt, det var ikke så pent.

Men jeg er venner med ekser fordi, vel, det er det man gjør i mine kretser. Alle hater en dramaqueen som ikke kan omgås eksen (selv dramaqueens som selv ikke klarer å omgås eksen). Er bare ei uke sia jeg snakka med den første eksen min. Den neste eksen min eier jeg fortsatt eiendom med, og vi prates innimellom. 

Angående hva folk sier til deg etter et brudd, så er det som regel 100 % bullshit fra den som slår opp, enten de sier at en kanskje blir sammen igjen, eller at de angrer/ikke elsket deg osv osv. Alt de sier er farget av at de ønsker å vinne ære og at de tror at forholdet hele tida var slik det kjentes for dem på slutten. Men folk skjønner ofte ikke hvorfor de vil ut eller har mistet følelser (hvis de gjorde det, ville det jo ofte være mulig å redde forholdet). 

Ha lyst på andre etter et brudd er et sunnhetstegn på at ikke alle deler av deg er deppa og ser håpløst på livet. Uansett hvor drittent jeg har følt meg etter et brudd, har det ikke hindret meg i å være med nye. Heldigvis. 

Anonymkode: c0836...adc

Tja, jeg mener vi er forskjellige med tanke på hvor lang tid det tar å komme over noen. Jeg har vært i 3 langvarige forhold (ekteskapet mitt er mitt 3 lange forhold), og jeg har aldri trengt å være i nærheten av å bruke enormt med tid i etterkant av et brudd. Rett og slett fordi jeg ikke har hatt behov for det. Jeg griner meg tom, og når jeg har gjort det er jeg ferdig med personen. Har også hatt stygge brudd bak meg, særlig det ene bruddet. Da var jeg mer sint enn trist når det ble slutt, og jeg gikk raskt videre. Nettopp fordi jeg ble så sjokkert og sint, det tror jeg hjalp.

For min del ser jeg ingen grunn til å være venn med en eks dersom det ikke er grunner til det. Barn og eiendom er to gode grunner for eksempel. Generelt har jeg ikke noe særlig med grunn til å omgås dem, og vi frekventerer heller ikke i de samme kretser.

Det uthevede er jeg veldig enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig ulike omstendigheter rundt hvert brudd. Det er nok lettere å komme over noen som man ikke har bånd til. Jeg har alltid vært i samme sosiale kretser som mine kjærester/ekser, og da får nok et brudd litt andre ringvirkninger enn om en "bare" er kjærester. Men det jeg sa om ett års sørgetid er nok ganske gjennomsnittlig. Man trenger ett år før man har vært igjennom alle årstider og høytider uten eksen. Det betyr jo ikke at en griner hele den tida. Men det er mange små justeringer. Jeg går fortsatt på butikken og "glemmer" at jeg ikke skal handle den kjeksen min eks liker og har likt i 10 år. Og et par venner som har vært litt i dvale med baby har ikke fått med seg at det er slutt (jeg har pleid å være parvenn med dem og mennene), de spør nå og da rippes det litt opp igjen. Det har vært slutt i 10 mnd. 

Anonymkode: c0836...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...