Gå til innhold

Tørrhosting, smerter i bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt en forkjølelse hvor jeg var slapp og det føltes ut som jeg hadde litt feber. Dette varte bare i en dag, men etterpå har jeg fått skikkelig tørrhoste og det har vart i noen dager nå. I natt fikk jeg store smerter på ene siden i brystet og hjertebank. Jeg har røyket mye i mange år og den siste tiden har jeg vært mye plaget av stikkende smerter både i brystet og andre steder i kroppen. Har også hatt trykkende smerte i brystet av og til, men for det meste er det slik stikking jeg opplever. Vet at det kan være muskelsmerter, men skjønner ikke hvorfor jeg skal få det så ofte og dette som skjedde i natt skremte meg, har aldri opplevd det før. Det skal sies at jeg har en svært inaktiv livsstil (er arbeidsledig) og litt dårlig kosthold. Jeg er litt undervektig, har hatt normalt blodtrykk og spiser ikke kjøtt, så kolesterolet er jeg ikke bekymret for, men drikker store mengder cola (ca 1,5 l per dag) og spiser mye usunn mat. I tillegg til at jeg har røkt som en skorstein i 15 år. Nå har jeg stumpet røyken, forhåpentligvis for godt.

Men over til det som skjedde i natt; dette var annerledes enn det jeg har hatt tidligere, en veldig intens skjærende smerte på en måte, vanskelig å beskrive. Det ble verre når jeg prøvde å sette meg opp i senga eller snu meg, så måtte bare ligge der som en statue til det gikk over. Det varte i flere minutter. Hadde også hjertebank samtidig som det skjedde. Det kan jo hende det kommer av all hostingen, jeg blir veldig sliten av det, det kommer jo ikke opp noe slim og jeg merker at jeg sliter med pusten og har lite krefter til å hoste, føler jeg nesten blir kvalt. Jeg aner ikke, men har bestemt meg for å ta ekg nå. Er livredd for hjerteinfarkt selv om jeg bare er 34 år gammel. Kan det være astma kanskje? Er det noen andre som har opplevd dette her eller noe lignende? Er kvinne forresten. 

Anonymkode: 5c873...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyket på meg astma. Måtte få kortisonpiller og astmamedisin. Sluttet kort tid etter og 6 mnd etter sluttet å røyke kunne jeg slutte å bruke inhalator to ganger dagen. 

Det er sju år siden, jeg var 29 når jeg fikk diagnosen og nå bruker jeg inhalator når jeg er sjuk. Ellers ikke. 

Snakk med legen. Jeg fikk påvist 62% lungekapasitet, og det føltes litt som du beskriver. Jeg hadde rett og slett skikkelig astma.

Anonymkode: 43f0c...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

Huff, det er jo ikke bra. Men positivt at du har blitt bedre da :) Jeg skal til legen neste uke, så jeg får vel undersøke det da, men gruer meg veldig. Er sikker på at jeg har begynnende kols også :( Hvordan finner man ut om det er astma forresten? er det lett å diagnostisere? 

Anonymkode: 5c873...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med lege/legevakt og beskriv det som du har skrevet hovedinnlegget ditt. Det kan være så mye ulike ting og umulig for andre å si noe om. Det kan høres ut som hvordan vi kvinner opplever hjerteinfarkt, etter det jeg har fått med meg. De gangene jeg har hatt kraftig lungebetennelse kan det også oppleves litt som du beskriver, men da mer konstant kanskje. 

Kontakt lege! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, blir så skremt :sad: skal til legen snart, vurderte nesten å dra på legevakta istad da jeg kjente at det stakk litt igjen. Samboeren min mener jeg overdramatiserer som vanlig, men han er ikke her. Selv om jeg har helseangst er symptomene reelle. Og det er ikke angst.

Og nå som jeg er så stressa har jeg såååå lyst på en røyk. gah :gresskar:

Anonymkode: 5c873...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...