Gå til innhold

BI eller Høyskolen Kristiania?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestemt meg for å studere økonomi. Men er usikker på om jeg skal velge vanlig Øk.ad på BI eller Økonomi og digitalisering på Kristiania? Er det slik at Kristiania blir sett ned på av arbeidsgivere? Kan jo evt. ta master et annet sted.

Takk for svar :)

Anonymkode: 8b2fd...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har bestemt meg for å studere økonomi. Men er usikker på om jeg skal velge vanlig Øk.ad på BI eller Økonomi og digitalisering på Kristiania? Er det slik at Kristiania blir sett ned på av arbeidsgivere? Kan jo evt. ta master et annet sted.

Takk for svar :)

Anonymkode: 8b2fd...0e8

Eller du kan velge det som er gratis ved HiOA som nå er blitt universitet. 

Bachelor Admin. og ledelse eller Bachelor økonomi og admin.

Du har også UiO:

Bachelor Offentlig adm. og ledelse eller Bachelor Digital økonomi og ledelse

Om det fortsatt er slik at BI og Kristiania er de to eneste valgene, og begge koster en del penger, så må du vel se an hvilke fag du trives best med. BI har kanskje et lite overtak ovenfor Kristiania, ja, men i og med at du også skal ta mastergrad et annet sted, så spiller det mindre rolle om bacheloren var fra BI eller fra Kristiania.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BI er business skole, så ville tro det er bedre enn høgskole i kristiania. I tillegg er BI rankert på nr 16 av 20 (hvis jeg husker rett) som beste business skole i Europa. Kjenner mange som fikk fort jobb da de gikk på BI, jeg er positiv at arbeidsgivere heller prioriterer studenter som har studert økonomi i UIO, NTNU og BI enn høgskoler (selv om hioa har blitt nå til universitet, men er ganske stort skeptisme blant folk nå).

Anonymkode: 47edd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

BI er business skole, så ville tro det er bedre enn høgskole i kristiania. I tillegg er BI rankert på nr 16 av 20 (hvis jeg husker rett) som beste business skole i Europa. Kjenner mange som fikk fort jobb da de gikk på BI, jeg er positiv at arbeidsgivere heller prioriterer studenter som har studert økonomi i UIO, NTNU og BI enn høgskoler (selv om hioa har blitt nå til universitet, men er ganske stort skeptisme blant folk nå).

Anonymkode: 47edd...55d

Enn høgskoler som er mer kjent for profesjonsstudier slik som sykepleie, barnehage, lærer enn business (noe BI er kjent for)** :) 

Anonymkode: 47edd...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...