Gå til innhold

BMI på 16 og lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes at jeg ser lubben ut, spesielt i ansiktet, selv om jeg har en BMI på 16. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å løse det, for jeg kan ikke gå mer ned i vekt heller :/ Noen som har tips?

Anonymkode: 421af...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk hjelp mot spiseforstyrrelsen din. Du er umulig lubben med en BMI på 16. Regner med at denne tråden stenges.

Anonymkode: bbba2...fed

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kul umulig å være lubben på en BMI på 16. Det er en anorektisk og hjelpetrengende BMI. Ferdig snakket og kotakt helsepersonell ASAP. 

Anonymkode: 75986...8f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du regna feil? 

Hvis du regna riktig, er du ikke lubben. Du er veldig tynn. sykelig tynn. Med en slik bmi er du veldig tynn  

Anonymkode: 4f36f...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gå lenger ned i vekt. Du må legge på deg til du minst får en BMI på 18. For å se slankere ut (du ER slank, men for å se det selv), kan du få hjelp av noen til å velge ut klær og lære deg sminking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 16 er veldig undervektig, du må skaffe deg hjelp. Å det går ikke an å punktslanke, så uansett om du forsøker å ta av deg mer så kan kroppen finne ut at den skal ta det fra rumpa feks. Det er veldig uheldig for kroppen å ha for lite fett.

Anonymkode: 9d255...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har regnet riktig, og jeg vet at man "egentlig" er undervektig med en BMI på 16, men jeg ser ikke sånn ut.

Anonymkode: 421af...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har observert på både meg selv og andre jeg kjenner med spiseforstyrrelse, er at ansiktet hovner opp. Etter at jeg begynte å få kontroll på spiseforstyrrelsen, så ble jeg ikke lenger hoven i ansiktet.

Og det at du tror du ser lubben ut, er nok et klassisk eksempel på hvordan spiseforstyrrelsen vrenger bildet på hvordan man ser seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Libertas skrev:

Det jeg har observert på både meg selv og andre jeg kjenner med spiseforstyrrelse, er at ansiktet hovner opp. Etter at jeg begynte å få kontroll på spiseforstyrrelsen, så ble jeg ikke lenger hoven i ansiktet.

Og det at du tror du ser lubben ut, er nok et klassisk eksempel på hvordan spiseforstyrrelsen vrenger bildet på hvordan man ser seg selv.

Utrolig synd at du hadde en spiseforstyrrelse, men bra at du klarte å få kontroll på den! Jeg har ikke noen spiseforstyrrelse, jeg spiser ganske normalt, det er egentlig bare at jeg er misfornøyd med å se lubben ut som er problemet. Håper bare at jeg ikke har hovnet opp i ansiktet fordi jeg veier lite.

Anonymkode: 421af...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke lubben med en bmi på 16. Jeg har en bmi på 16,8 og er altfor, altfor tynn (pga sykdom). 

Anonymkode: 9af30...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du veldig lav? 

Anonymkode: 7ae81...162

Nei, ganske høy.

Anonymkode: 421af...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig synd at du hadde en spiseforstyrrelse, men bra at du klarte å få kontroll på den! Jeg har ikke noen spiseforstyrrelse, jeg spiser ganske normalt, det er egentlig bare at jeg er misfornøyd med å se lubben ut som er problemet. Håper bare at jeg ikke har hovnet opp i ansiktet fordi jeg veier lite.

Anonymkode: 421af...e62

Takk, har vært en lang kamp!

Om jeg var deg så ville jeg fått hjelp og veiledning av helsepersonell for å gå opp i vekt. Når man er såpass undervektig som du er så vil kroppen holde på mye væske, så det er høyt sannsynlig at du både ser og føler deg lubben, men det kommer av at du er såpass undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Utrolig synd at du hadde en spiseforstyrrelse, men bra at du klarte å få kontroll på den! Jeg har ikke noen spiseforstyrrelse, jeg spiser ganske normalt, det er egentlig bare at jeg er misfornøyd med å se lubben ut som er problemet. Håper bare at jeg ikke har hovnet opp i ansiktet fordi jeg veier lite.

Anonymkode: 421af...e62

BMI på 16 er sykelig og behandlingstrengende undervektig. At du mener du er lubben, sier noe om graden av sykdom. Dette kalles kroppsdysmorfisk lidelse, og er en vrangforestilling. Uansett høyde, har du en kroppsvekt som er sykelig lav, og som vil gi deg alvorlige helseproblemer meget snart, om du ikke allerede har det. Du trenger hjelp, og du trenger hjelp umiddelbart. Du har en alvorlig spiseforstyrrelse. At du benekter det, er en del av symptombildet ditt.

Dette skal du ta alvorlig. Du risikerer livslange negative konsekvenser for heksen din, og du kan faktisk dø av dette.

Anonymkode: 903e3...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla: Jeg for eksempel, har en bmi på 18,1, men jeg har passe fettlag på magen, og kan faktisk kalles for lubben.

Bmi på 16 - da bør man gå til lege og alt sånt annet som kan hjelpe med å få i seg mat. 

Anonymkode: e85a1...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker said:

BMI på 16 er sykelig og behandlingstrengende undervektig. At du mener du er lubben, sier noe om graden av sykdom. Dette kalles kroppsdysmorfisk lidelse, og er en vrangforestilling. Uansett høyde, har du en kroppsvekt som er sykelig lav, og som vil gi deg alvorlige helseproblemer meget snart, om du ikke allerede har det. Du trenger hjelp, og du trenger hjelp umiddelbart. Du har en alvorlig spiseforstyrrelse. At du benekter det, er en del av symptombildet ditt.

Dette skal du ta alvorlig. Du risikerer livslange negative konsekvenser for heksen din, og du kan faktisk dø av dette.

Anonymkode: 903e3...5cf

Unnskyld......Helsen, skal det selvsagt være.

Anonymkode: 903e3...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkbla: Jeg for eksempel, har en bmi på 18,1, men jeg har passe fettlag på magen, og kan faktisk kalles for lubben.

Bmi på 16 - da bør man gå til lege og alt sånt annet som kan hjelpe med å få i seg mat. 

Anonymkode: e85a1...cf7

Fettlag på magen? Da jeg hadde bmi på 18 hadde jeg innovermage... og jeg elsket det hehe

men jeg har mye muskler da side PT og inbody scan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Blod, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...