Gå til innhold

Noen andre som har fått terminen flyttet fram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For hver gang jeg har vært på ultralyd, har jeg vært et par dager lengre på vei enn jeg skulle vært ift menstermin. I dag på OUL ble den endelige terminen satt til 8 dager før menstermin. 

Noen andre som har opplevd dette? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 3fa42...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det sist, ble da satt 7 dager fram. Barnet kom dog 12 dager etter termindatoen, og husker de lurte på om jeg ikke burde vært satt fram likevel, særlig siden han kom nesten to uker etter barn nr en, noe de mente ikke var så vanlig. Han var også en stor baby, så man kan jo lure på om det skyldtes mest at han var overtidig eller at de på en måte feilaktig satte terminen fram fordi han var ment å være stor. Han var jo stor hele første leveåret, både lang og med stort hode (ikke så enormt mye større enn jevnaldrende nå lenger). Men hvertfall var det ikke noe som plagde meg, det er jo verre når man blir satt en uke tilbake og kan bli bekymret for å gå for lenge over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jeg opplevde det sist, ble da satt 7 dager fram. Barnet kom dog 12 dager etter termindatoen, og husker de lurte på om jeg ikke burde vært satt fram likevel, særlig siden han kom nesten to uker etter barn nr en, noe de mente ikke var så vanlig. Han var også en stor baby, så man kan jo lure på om det skyldtes mest at han var overtidig eller at de på en måte feilaktig satte terminen fram fordi han var ment å være stor. Han var jo stor hele første leveåret, både lang og med stort hode (ikke så enormt mye større enn jevnaldrende nå lenger). Men hvertfall var det ikke noe som plagde meg, det er jo verre når man blir satt en uke tilbake og kan bli bekymret for å gå for lenge over termin.

Takk for fint og utfyllende svar 😊 Ja, jeg lurer på om han kanskje bare er litt stor. Første var det, nesten fire og et halvt kilo! Mellomste var bare 3,4. Er veldig glad med tanke på overtid og sånt, men samtidig litt engstelig for fødsel hvis han blir veldig stor.

Ts  

Anonymkode: 3fa42...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jeg opplevde det sist, ble da satt 7 dager fram. Barnet kom dog 12 dager etter termindatoen, og husker de lurte på om jeg ikke burde vært satt fram likevel, særlig siden han kom nesten to uker etter barn nr en, noe de mente ikke var så vanlig. Han var også en stor baby, så man kan jo lure på om det skyldtes mest at han var overtidig eller at de på en måte feilaktig satte terminen fram fordi han var ment å være stor. Han var jo stor hele første leveåret, både lang og med stort hode (ikke så enormt mye større enn jevnaldrende nå lenger). Men hvertfall var det ikke noe som plagde meg, det er jo verre når man blir satt en uke tilbake og kan bli bekymret for å gå for lenge over termin.

Jeg ble satt en uke tilbake. Ble fortalt at det ville bli tatt med i vurderingen ved evt. overtid. Nå fødte jeg en uke før termin, så slapp å bekymre meg for det😊

Anonymkode: b49b6...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fram, men 11 dager bakover så redd for å gå for lenge over termin. Ser ikke at det er så store konsekvenser av å bli flyttet framover:) 

Anonymkode: 2fe11...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble satt en uke tilbake. Ble fortalt at det ville bli tatt med i vurderingen ved evt. overtid. Nå fødte jeg en uke før termin, så slapp å bekymre meg for det😊

Anonymkode: b49b6...d41

Jøss, men så bra.  Her er det ingen hensyn så her krysser jeg bare fingrene for at lillemann kommer når han skal :)

Anonymkode: 2fe11...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint og utfyllende svar 😊 Ja, jeg lurer på om han kanskje bare er litt stor. Første var det, nesten fire og et halvt kilo! Mellomste var bare 3,4. Er veldig glad med tanke på overtid og sånt, men samtidig litt engstelig for fødsel hvis han blir veldig stor.

Ts  

Anonymkode: 3fa42...066

Men hvis du har født stort barn før uten veldig store problemer og nå skal føde for tredje gang, ville jeg tenkt at kroppen din takler et litt stort barn til? Jeg er også gravid med nr tre (og ble satt tre dager fram), og er forberedt på nytt stort barn, men tenker ikke så mye på det siden det gikk så bra forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Men hvis du har født stort barn før uten veldig store problemer og nå skal føde for tredje gang, ville jeg tenkt at kroppen din takler et litt stort barn til? Jeg er også gravid med nr tre (og ble satt tre dager fram), og er forberedt på nytt stort barn, men tenker ikke så mye på det siden det gikk så bra forrige gang.

Hehe, ja det kan man si. Veldig store problemer ble det nok ikke, men likevel nok til at nr. 2 ble tatt med ks (mitt ønske). Hadde lyst til å føde vaginalt nå, og det vil helt sikkert gå greit. 

Ts 

Anonymkode: 3fa42...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, men så bra.  Her er det ingen hensyn så her krysser jeg bare fingrene for at lillemann kommer når han skal :)

Anonymkode: 2fe11...73c

Det høres ikke greit ut 🙁

🤞 for at han ikke lar vente på seg! 

Ts 

Anonymkode: 3fa42...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever forskjeller i hvordan de setter mense termin. 

Var på klinikk i Danmark og de satte termin til 6 mai utifra siste menstruasjonssyklus, var da i uke 9. 

I Norge satt de termin til den 16 utifra siste menstruasjonssyklus. På UL i uke 19 ble terminen flyttet til den 6. Mai (samme dato som de sa i Danmark).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem går jo veldig bra. Jeg ble satt 13 dager tilbake, og gikk noen dager over. Babyen hadde så ryslige tegn på å ha ligget i magen for lenge 

Anonymkode: d4627...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er satt 9 dager frem, og har termin om to dager. I følge mensterminen har jeg ikke termin før neste søndag. 

Jeg er redd for å bli satt i gang, vil helst at alt skal gå naturlig. De to første ble født før termin, så satser på at jeg ikke går lenge over mensterminen.

Anonymkode: 8c4e9...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...