Gå til innhold

Tinder, matcher som ikke svarer


vanskapning

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på tinder, har ikke skrevet noe på profilen min der. Har matchet med en del, og det jeg reagerer på er at flere av dem ikke svarer viss jeg skriver til dem. Jeg syns det er så rart, dersom jeg matcher med noen og de skriver til meg så vil jeg jo enten svare eller un-matche med dem dersom man eventuelt får noen alt for rare meldinger. Aner ikke hva jeg skal skrive til folk så har stort sett gått for et enkelt «hallo». Ser jo at det er kjedelig, men syns bare det er rart at de ikke svarer eller un-matcher meg, hvorfor gidde å ha meg liggende som match dersom de ikke skal svare? Haha, håper noen kan gi meg litt innsikt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de får mange matcher er et enkelt "hallo" kjedelig og du skiller deg ikke ut i mengden. Prøv å skrive noe mer, noe som kanskje viser at du har lest profilen eller sett bildene, kanskje dere har felles interesser osv. og se om det hjelper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er sært å ikke svare. Jeg syns faktisk det er sært å ikke sende en melding hvis man matcher også. Av de 30 matchene jeg har nå er det kun én som tok initiativ til å sende melding. Derfor har jeg heller tatt saken i egne hender. Still et spørsmål eller skriv noe du har lest på profilen hans. Da viser du i alle fall at du har gjort en innsats 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av det kommer av at vi som bruker Tinder egentlig har gitt litt opp hele greien siden det ikke fører til noe. Jeg var aktiv på prating og slik i starten, men nå så har det egentlig mer blitt brukt fordi jeg har lyst til å finne meg en kjæreste så jeg jo nesten bare prøve, selv om jeg ofte ender opp med å nesten ikke orke å skulle prate med noen om de samme kjedelige tingene igjen.

Anonymkode: 3a752...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig. Jeg har gitt opp hele greia, men istedet for å fortsette og matche med folk så slettet jeg faktisk bare appen. Hva er vitsen med å ha gitt opp, men fortsette å være der og matche med folk?

Jeg synes det også er rart at man må skrive noe voldsomt kreativt. De fleste åpner jo med "hvordan går det?" eller "hvordan har din dag vært?" Det er en måte å åpne på, og det trenger ikke å være så spennende. Poenget for min del er å etablere en slags kontakt, og ta det derfra, men når så mange ikke gidder så gidder jeg faktisk ikke å være der og kaste bort tiden på folk som bare er der for å samle matcher og få en selvtillitsboost eller hva nå enn de ønsker å oppnå der inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elaine Marley said:

Det er helt vanlig. Jeg har gitt opp hele greia, men istedet for å fortsette og matche med folk så slettet jeg faktisk bare appen. Hva er vitsen med å ha gitt opp, men fortsette å være der og matche med folk?

Jeg synes det også er rart at man må skrive noe voldsomt kreativt. De fleste åpner jo med "hvordan går det?" eller "hvordan har din dag vært?" Det er en måte å åpne på, og det trenger ikke å være så spennende. Poenget for min del er å etablere en slags kontakt, og ta det derfra, men når så mange ikke gidder så gidder jeg faktisk ikke å være der og kaste bort tiden på folk som bare er der for å samle matcher og få en selvtillitsboost eller hva nå enn de ønsker å oppnå der inne.

Jeg svarer ikke på alle matchene mine. Det er ikke det at jeg krever at personen skriver noe voldsomt kreativt. Hun kan godt bare si "hei", men  matchene kan komme lenge etter jeg sveipet. Når jenta sier hei så kan det være jeg allerede snakker med flere andre jenter og det er begrenset hvor mange man faktisk klarer å snakke med samtidig. 

Samtidig tenker jeg sånn at om noen bare har sendt "hei" til meg på en app så har det jo ikke kostet dem så veldig mye så føler meg ikke forpliktet til å svare de som sender meg en melding. 

Anonymkode: d1aa9...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer ikke på alle matchene mine. Det er ikke det at jeg krever at personen skriver noe voldsomt kreativt. Hun kan godt bare si "hei", men  matchene kan komme lenge etter jeg sveipet. Når jenta sier hei så kan det være jeg allerede snakker med flere andre jenter og det er begrenset hvor mange man faktisk klarer å snakke med samtidig. 

Samtidig tenker jeg sånn at om noen bare har sendt "hei" til meg på en app så har det jo ikke kostet dem så veldig mye så føler meg ikke forpliktet til å svare de som sender meg en melding. 

Anonymkode: d1aa9...8e0

Nei, og det var ikke å svare på alle matchene som var poenget heller, men hvorfor være der hvis man egentlig ikke gidder å legge noen innsats i det?

Jeg ble i hvert fall drittlei av å snakke med folk som ikke var interessert tilbake. Føltes som jeg måtte dra ting ut av mange, og fikk nesten ikke noe spørsmål tilbake. Sluttet jeg å stille spørsmål så fikk jeg ingen tilbake heller, og fikk sånne korte intetsigende svar fra flere.

Jeg tenker i hvert fall at man kommer til å fortsette og lete og lete hvis det der er strategien man tar. Mener ikke at du gjør det, men jeg synes ikke at det er en god måte å finne noen på. Man blir bare sittende og sveipe mens man håper på at neste person er mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, vanskapning said:

Jeg er ny på tinder, har ikke skrevet noe på profilen min der. Har matchet med en del, og det jeg reagerer på er at flere av dem ikke svarer viss jeg skriver til dem. Jeg syns det er så rart, dersom jeg matcher med noen og de skriver til meg så vil jeg jo enten svare eller un-matche med dem dersom man eventuelt får noen alt for rare meldinger. Aner ikke hva jeg skal skrive til folk så har stort sett gått for et enkelt «hallo». Ser jo at det er kjedelig, men syns bare det er rart at de ikke svarer eller un-matcher meg, hvorfor gidde å ha meg liggende som match dersom de ikke skal svare? Haha, håper noen kan gi meg litt innsikt :D

Det er vanlig på Tinder. Jeg vet at det er mange som ikke svarer, så derfor matcher jeg med noen ekstra så jeg kan etter hvert bare slette de som ikke svarer eller er dårlig på small talk. Jeg skriver som regel "hei, hvordan går det?". Vanskelig å skrive så mye annet når nærmest 99% av brukerne ikke har skrevet noe som helst i profilen sin og når man vet at man i dagens samfunn blir krenket av den minste ting.

Anonymkode: 5ae57...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, vanskapning said:

Jeg er ny på tinder, har ikke skrevet noe på profilen min der. Har matchet med en del, og det jeg reagerer på er at flere av dem ikke svarer viss jeg skriver til dem. Jeg syns det er så rart, dersom jeg matcher med noen og de skriver til meg så vil jeg jo enten svare eller un-matche med dem dersom man eventuelt får noen alt for rare meldinger. Aner ikke hva jeg skal skrive til folk så har stort sett gått for et enkelt «hallo». Ser jo at det er kjedelig, men syns bare det er rart at de ikke svarer eller un-matcher meg, hvorfor gidde å ha meg liggende som match dersom de ikke skal svare? Haha, håper noen kan gi meg litt innsikt :D

Beste tipset jeg kan gi deg er å ikke bruke noe tid og energi på det. Gå videre til neste og bruk den positive energien til på noen som svarer og som behandler deg med respekt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror mye av det kommer av at vi som bruker Tinder egentlig har gitt litt opp hele greien siden det ikke fører til noe. Jeg var aktiv på prating og slik i starten, men nå så har det egentlig mer blitt brukt fordi jeg har lyst til å finne meg en kjæreste så jeg jo nesten bare prøve, selv om jeg ofte ender opp med å nesten ikke orke å skulle prate med noen om de samme kjedelige tingene igjen.

Anonymkode: 3a752...1a3

Du er inne på noe her som jeg er enig i. Det er veldig lett å gi opp og derfor ikke svare. Jeg har lagt merke til at flere jenter bruker tinder for å promotere seg selv og deretter få flere følgere på instagram. Det er synd for de som faktisk søker en partner at det har blitt slik, men det er vel lite vi andre kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan være lurt å tenke over er, hva forventer du å få tilbake når du skriver "Hei" eller "Hallo"? Hva ville du svart om noen bare sa "Hei"? Det eneste naturlige er å bare svare "hei" tilbake. Det er liksom ikke så mye annet enn "Hei", "Hei, skjer?" eller "Hei på deg" å svare på det. Sammenlign det med at du ringer til noen. De i andre enden vet ikke hva du har på hjertet eller hvorfor du henvender seg, så de blir da den lyttende parten, svarer "hallo", og forventer da at du presenterer deg og hva du ringer for. Mens det som skjer når du bare sier "hei", blir litt det samme som å ringe noen uten å presentere deg, og forvente at de i andre enden begynner å spørre deg hvem du er og hvorfor du ringer og da kommer frem til poenget ditt - altså et litt vanskelig utgangspunkt for å starte samtalen.

Så det beste er å starte samtalen med et spørsmål som er lett for mottaker å svare tilbake på.

Bare som et eksempel... Ser du en hund på et bilde og det virker som mottaker er interessert i hund, kan du f.eks. spørre: "Er det en (rasenavn) du har? Er det din hund? Hva heter h*n? :-) ". Da gir du mottakeren noe som er "lett" å besvare fordi de bare trenger å besvare rene fakta, og dermed et utgangspunkt for å bygge samtalen videre på. Kanskje ikke mottaker svarer så veldig oppfølgende. Kanskje de bare svarer enkelt "Ja, han heter frank". Er de flinkere å svare så svarer de gjerne "Ja, han heter Frank. Har du også hund? :-) " for å "hjelpe" deg videre, men det er ikke alle som gjør det. Så da bør du ha en oppfølging klar hvor du kan si at du også har hunder osv.. Ha gjerne det også i tanken videre når du chatter med folk, at du prøver å holde samtalen i live med et slags oppfølgingsspørsmål som holder det naturlig i gang. At du ikke bare kjører samtalen i grøften på en slik måte at det blir vanskelig å fortsette den.

Men det er klart at ikke alle svarer. Da kan det bli litt sånn at du prøver med mange forskjellige åpnere og det ser litt desperat ut som dette:

Første åpner: "Hei er det din hund?" (ingen svar).  Noen dager senere: "Åh så fin utsikten er der, hvor er det?" (fortsatt ingen svar). Enda et forsøk: "Hei er du der?"  (ingen svar)

Det er helt normalt og ingenting å bry seg om. Selv om du kanskje da føler at du ser litt desperat ut og føler deg litt "dum" som skriver så mye forgjeves, så er det bare å ikke tenke på det. Det er helt normalt, og det er ikke slik at mottaker forteller alle vennene sine om" den dumme matchen som prøvde å skrive til seg 3 ganger uten å ta hintet." Du blir glemt like fort som du kan glemme de.

 

Tenk også over hva du har av info på din egen profil. Hvis vi tenker på eksempelet i sted med at matchen din hadde hund, så fungerer det som et lite "agn" som hjelper andre å ta kontakt. Prøv å vise litt interesser enten via bilder eller profiltekst slik at andre har mulighet til å kontakte deg. Har du bare noen rene bilder som ikke viser interesse, ingen profiltekst osv, så har ingen mulighet til å gi deg en interessant åpner. Med andre ord, du vil i beste fall bare få en "Hei"...

Anonymkode: 99b10...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og alle mine venner har tinder bare for underholdning. Sitter og sviper uten mål og mening, uten at vi ønsker verken kjæreste eller FF. Kanskje de er sånne du har matchet med til nå?

Anonymkode: 8dbf1...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å skrive mer enn «hei» iallefall. Skjønner at folk sikkert har mange matcher, men syns det er rart de ikke unmatcher dersom de ikke er interessert i å bli kjent. Jeg unmatcher etter en stund dersom jeg har skrevet og ikke fått svar, ser ikke vitsen med å ha matcher liggende der det ikke blir noe samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, vanskapning skrev:

Skal prøve å skrive mer enn «hei» iallefall. Skjønner at folk sikkert har mange matcher, men syns det er rart de ikke unmatcher dersom de ikke er interessert i å bli kjent. Jeg unmatcher etter en stund dersom jeg har skrevet og ikke fått svar, ser ikke vitsen med å ha matcher liggende der det ikke blir noe samtale.

Det er ikke så rart når man bruker Tinder forskjellig og med ulik hensikt😊

Anonymkode: 8dbf1...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver at jeg er ute etter et seriøst forhold i profilteksten så siler man ut de fleste useriøse :)

Anonymkode: 2c730...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som samler på matcher, ikke svarer de men vil ha de der til en gang de kjeder seg. Jeg har opplevd at en skrev hei etter flere måneder som match og skjønte jo da at han hadde slutta å holde på med en annen og gikk gjennom gamle matcher på tinder i desperasjon :P

Anonymkode: 60bd7...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes de som samler på matcher, ikke svarer de men vil ha de der til en gang de kjeder seg. Jeg har opplevd at en skrev hei etter flere måneder som match og skjønte jo da at han hadde slutta å holde på med en annen og gikk gjennom gamle matcher på tinder i desperasjon :P

Anonymkode: 60bd7...81c

Jeg er vel kanskje litt sånn. Man har uansett ingenting å tape på å ha en match liggende, eller å prøve å kontakte dem. Sletter man dem så er det derimot ingen vei tilbake.

Selv om det er matcher man ikke ser for seg en fremtid med enten fordi man bare ikke liker dem eller på grunn av forskjellige statuser/livssituasjoner/lang avstand, så går det likevel an å bruke de til å "øve" seg på, for å selv bli mer trygg på å innlede en samtale. Men da likevel med respekt for den andre. Ingen vits i å være uærlig, gi falske forhåpninger og holde dem for narr. De er bare interessert i å finne seg noen de og. Dumt å sløse med andres tid eller late som man er interessert for å "holde" på dem hvis man ikke har intensjon om å treffes. Men mennesker i mellom så er det jo lov å prate sammen.

Men hvem vet, kanskje det gjemmer seg et interessant individ bak profilen likevel selv om førsteinntrykket sa noe annet :).

Anonymkode: 99b10...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte litt i tvil når jeg swiper til høyre. Det er ikke alle jeg er liket giret på, men jeg tenker kanskje at det kan være et potensiale der avhengig av personlighet osv. Så er det er noen jeg tenker at jeg virkelig håper jeg får match med på bakgrunn av bilder fordi jeg kanskje får et bilde gjennom bildene på hvordan personen er. Skriver en av disse sistnevnte "hallo" vil jeg nok svare med et hei tilbake. Skriver en av de jeg ikke var såå giret på "Hallo" så gidder jeg kanskje ikke å svare. Det er ikke personlig, men jeg har bare ikke kapasitet til eller interesse av å svare alle som skriver "hallo", Du bør skrive noe som gjør at hun får lyst til å svare, eller som er smigrende. 

 

Til informasjon så går dette begge veier. Det hender jeg ikke får svar også, og da tenker jeg bare at det er så enkelt at han fikk bedre kontakt med noen andre. Men det er selvfølgelig veldig kjipt å ikke få svar om det er noen du har interesse for.

Anonymkode: 919c0...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er vanskeligere for menn å få matcher er det mange som liker på absolutt alle så vi har en del å velge mellom. Nettopp derfor en del menn muligens ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...