Gå til innhold

Våkne av at kjæresten har sex med deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du om dette? 

Jeg føler at i mitt tilfelle lot jeg det skje, for å få mine antagelser "bekreftet" og gå fra han. Følte han ikke respekterte meg, men hadde det veldig vanskelig i den perioden jeg var med han så trodde hele tiden det var meg som tulla. 

Nå i ettertid sliter jeg med at jeg føler jeg la opp til det selv siden jeg våkna og ikke sa noe for å sjekke for langt han gikk (han trodde jeg sov), og så vridde jeg meg unna til han ga opp. Men siden jeg føler at i dag er det sånn fokus på at dette er så ødeleggende for mennesker osv, og på en måte at det er bestemt at man skal slite med slike hendelser, så kjenner jeg meg litt motløs og fortvilet. Spesielt siden jeg føler jeg satte meg i denne situasjonen selv. 

Der og da var jeg så langt nede, sliten og lei at jeg tenkte bare å få det bekreftet for å klare å gå, tenkte ikke hvordan det ville føles eller se ut etterpå.. 

hva tenker dere?

Anonymkode: 6e935...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke noe om det. Hadde han vekket meg med et kyss og litt tafsing, og jeg kysset og tafset tilbake i halvsøvne en stund, hadde det vært greit, men hvorfor skulle han ville ha sex med et sovende menneske? Nei nei nei ... 

Anonymkode: 3ece5...3f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elsket om jeg hadde våknet av mannen som elsket meg meg ;)

Anonymkode: 7882b...c60

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt voldtatt 5 ganger og våknet av at jeg ble pult i søvne et par ganger 

 

men har ingen traumatiske etterreaksjoner

du trenger ikke bli ødelagt av sånt

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aiba said:

Jeg har blitt voldtatt 5 ganger og våknet av at jeg ble pult i søvne et par ganger 

 

men har ingen traumatiske etterreaksjoner

du trenger ikke bli ødelagt av sånt

 

Det er ikke er valg din fjott. Du kan ikke bare velge å tenke at "hey jeg ble voldtatt men det er ingen big deal".

Anonymkode: 6c21d...2ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke er valg din fjott. Du kan ikke bare velge å tenke at "hey jeg ble voldtatt men det er ingen big deal".

Anonymkode: 6c21d...2ea

Selvsagt kan du velge hvordan du vil reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, aiba skrev:

Jeg har blitt voldtatt 5 ganger og våknet av at jeg ble pult i søvne et par ganger 

 

men har ingen traumatiske etterreaksjoner

du trenger ikke bli ødelagt av sånt

 

Takk, det var vel litt dette jeg trengte å høre 🙈 Jeg brukte jo dette som grunn, og da noen fikk vite om det følte jeg at da var jeg stemplet som at dette var noe jeg måtte slite med og at jeg var et offer, da var det plutselig ikke så greit lenger. Ble så mye mer alvorlig og ekte med disse samfunnsforutbestemte etterreaksjonene det nesten forventes man skal ha, og at dette er et tabubelagt og vondt tema for de fleste.

Og veldig godt å høre at du med alle dine opplevelser har det bra!❤️

Ts

Anonymkode: 6e935...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke er valg din fjott. Du kan ikke bare velge å tenke at "hey jeg ble voldtatt men det er ingen big deal".

Anonymkode: 6c21d...2ea

Jeg sa ikke at det var et valg

jeg sa det trenger ikke skje

Altså det skjer ikke alle

om du skal ha det inn med teskje

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det tidligere når jeg var yngre, gjorde ikke noe mer ut av det enn at jeg dyttet de bort å ble sint uten at de forstod hvorfor. 

Nå som jeg er blitt voksen ville jeg nok agert annerledes, ville faktisk anmeldt forholdet. Voldtekt skal man ikke finne seg i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av det siste halve året så kan jeg komme på i hvert fall to tråder om det samme. Les de og reaksjonene der så ser du at de fleste her syns det er uakseptabelt og helt feil og umoralsk og ... andre ting du kommer som betyr det samme som "nei, dette er ikke greit"

Noen vil vel si at de liker det, men da er det klargjort på forhånd, da vet partneren at det er greit og da er det greit da. For de som ikke ønsker å bli vekket av at noen andre har sex med kroppen deres så er det ikke greit.

Bare å søke opp så får du sikkert enda flere treff enn de to jeg husker i farta også.

Når du ikke liker å ha sex i søvne så skal du slippe det. 

Anonymkode: daaa2...02f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av det siste halve året så kan jeg komme på i hvert fall to tråder om det samme. Les de og reaksjonene der så ser du at de fleste her syns det er uakseptabelt og helt feil og umoralsk og ... andre ting du kommer som betyr det samme som "nei, dette er ikke greit"

Noen vil vel si at de liker det, men da er det klargjort på forhånd, da vet partneren at det er greit og da er det greit da. For de som ikke ønsker å bli vekket av at noen andre har sex med kroppen deres så er det ikke greit.

Bare å søke opp så får du sikkert enda flere treff enn de to jeg husker i farta også.

Når du ikke liker å ha sex i søvne så skal du slippe det. 

Anonymkode: daaa2...02f

Ja selvsagt mener de fleste det, jeg gjorde det jo også slutt pga dette. Men dette med at man "må" slite i ettertid da..? Er dette sidestilt med en vanlig voldekt, altså man kunne hatt sex en halvtime i forveien og da var det greit, er det mer sånn at hvis det er kjæresten så kan man bare tenke "nei dette var dårlig gjort, deg gidder jeg ikke være sammen med", og så glemme det? Fordi det handler mer om respekt og ikke respekt, enn at det er en veldig traumatisk hendelse som feks en overfallsvoldtekt av en du ikke kjenner/ en voldekt med makt/vold? 

Oppfatter mange gutter som dumme, slik at de ikke tenker på dette som så veldig feil, da man har sex til vanlig også, liksom.. 

Anonymkode: 6e935...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette sidestilt med en vanlig voldekt, 

Anonymkode: 6e935...5b9

Ja. Og folk reagerer ulikt på voldtekt.

Anonymkode: a8841...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat

Skjedd med meg også, men jaja... 

 

Etter tid har jeg pratet om det, og vært ærlig om sånt, siden har jeg ikke hatt noen misshaps heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du egentlig ikke sliter med det, men siden samfunnet mener at du skal slite med det så har begynt å slite med det?? Leser jeg deg riktig? 

I så fall, du  ikke slite med det. Vær i kontakt med dine egne følelser, ikke forventede følelser. 

Anonymkode: 2351a...1bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det selv en natt, våknet flere ganger men var full og trøtt og orket ikke si noe. Det klassifiserer jo klart som voldtekt, men jeg har liksom aldri tenkt på det som det, og anser ikke meg selv for å være et voldtektsoffer. Har ingen plager med det i ettertid, og tenker svært lite på det.

Anonymkode: 57572...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har opplevd det selv en natt, våknet flere ganger men var full og trøtt og orket ikke si noe. Det klassifiserer jo klart som voldtekt, men jeg har liksom aldri tenkt på det som det, og anser ikke meg selv for å være et voldtektsoffer. Har ingen plager med det i ettertid, og tenker svært lite på det.

Anonymkode: 57572...6e3

Må bare legge til at dette ikke var kjæreste da. 

Anonymkode: 57572...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, GiftMann38 skrev:

Selvsagt kan du velge hvordan du vil reagere.

Sannhet med modifikasjoner. Tidligere traumer? Da er det ikke nødvendigvis lett. Et forhold som er forferdelig i utgangspunktet og hvor det mangler respekt? Forferdelig. I et kjærlig forhold som fungerer fint og man stoler på hverandre etc. Gjør ikke noe. Kommer an på personlighet i tillegg. Men det er klart - flere velger å se på det som traumatisk fordi man tenker at det formelt sett ikke skal være ok. Et forhold er dog aldri formelt.

Anonymkode: c797f...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du egentlig ikke sliter med det, men siden samfunnet mener at du skal slite med det så har begynt å slite med det?? Leser jeg deg riktig? 

I så fall, du  ikke slite med det. Vær i kontakt med dine egne følelser, ikke forventede følelser. 

Anonymkode: 2351a...1bd

Godt sagt.

Anonymkode: c797f...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var vel litt dette jeg trengte å høre 🙈 Jeg brukte jo dette som grunn, og da noen fikk vite om det følte jeg at da var jeg stemplet som at dette var noe jeg måtte slite med og at jeg var et offer, da var det plutselig ikke så greit lenger. Ble så mye mer alvorlig og ekte med disse samfunnsforutbestemte etterreaksjonene det nesten forventes man skal ha, og at dette er et tabubelagt og vondt tema for de fleste.

Og veldig godt å høre at du med alle dine opplevelser har det bra!❤️

Ts

Anonymkode: 6e935...5b9

Dette er faktisk et problem, for nå blir man omtrent pålagt å føle seg som et offer! Folk må lære seg å komme seg ut av situasjoner de ikke liker, ikke ta opp offerkortet så fort anledningen byr seg! Klart folk har forskjellige grenser, men jeg hadde ikke følt meg forgrepet på i din situasjon, men muligens det samme som deg, at han beviste at han ikke respekterte meg. Faktisk skjedde dette noen ganger da jeg har ung, med en kjæreste som absolutt respekterte meg, og da var det bare hyggelig. Men magefølelsen er viktig her. Vi var unge og like kåte.

Noen ganger har man selvsagt grunn til å føle set som et offer og har man blitt voldtatt så er det ikke så lett å bare skjerpe seg og velge å ta det lett. Men veldig ofte er ting i gråsonen og nesten ikke det en gang og ta kan man faktisk velge å bare ta seg sammen og ikke GJØRE et problem ut av noe bare fordi det finnes et hylekor som gjerne vil se deg som enda et offer.

Det er med på å ødelegge alvorligheten av overgrep når folk stempler alle ubehagelige situasjoner som overgrep.

Jeg vil på ingen måte si at det ikke KAN være et overgrep at kjæresten har sex med deg når du sover, det kommer an på fyren og maktforholdet dere imellom. Mine tanker var ihvertfall ekstremt langt fra overgrep da jeg opplevd det samme. Hadde han vært en respektløs drittsekk hadde det nok føltes annerledes. Alt kommer an på! 

Anonymkode: b58a2...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...