Gå til innhold

Å møte veggen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er, som tittelen sier, redd for at jeg er i ferd med å møte veggen. Jeg jobber som lærer, og føler nå at jeg ikke mestrer jobben min lenger. Hver eneste oppgave føles overveldende, det stritter til og med imot når jeg skal logge på mailen fordi jeg er redd for at det ligger noe ekstra der og venter på meg. Jeg ligger våken om nettene og gruer meg til arbeidsdagen. Kjenner etter symptomer, ønsker på meg sykdom. Selve undervisningen klarer jeg (såvidt), men har ikke mer enn minste minimum å gi. Tanken på møter med foreldre, PPT, BUP osv gjør meg kvalm.

Det er så vanskelig, for jeg kjenner meg ikke igjen i meg selv lenger. Jeg har alltid elsket yrket mitt, men nå føles alt fremmed. På toppen av det hele så hater jeg å vise svakhet, og tanken på å snakke med nærmeste leder er også utrolig vanskelig, og dørstokken føles himmelhøy.

Herregud, for et sutreinnlegg...
Jeg vet jo egentlig hva jeg bør gjøre, men det er så utrolig vanskelig. Jeg har aldri følt meg så styrt av angst før.

Anonymkode: ceaad...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på akkurat samme måte. Har hatt det sånn sammenhengende i 1 års tid pga stort arbeidspress og arbeidsmengde. De nærmeste rundt meg mener jeg møtte veggen når jeg begynte i ny jobb for 3 år siden. Jeg har nektet i alle år, for svak skal jeg ikke være. 

Selv når jeg jobber så mye at jeg blir syk, fortsetter jeg å jobbe. 

Jeg har ingen å gå til, siden jeg selv er leder i bedriften. 

Har sluttet å være sosial, tenker kun jobb, drømmer om jobb og orker ingenting. Sambo sier jeg er en helt annen.

Livet består kun av å utføre jobben jeg føler jeg er elendig til..

Anonymkode: 0aed5...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva du må gjøre, så da er det bare å la tanker bli handling. Ring til lege og bestill time som det første du gjør i morgen. Om det så er det eneste du gjør. Å stoppe det nå er viktigere enn å holde ut for å ikke vise seg svak. Jo lenger du kniper sammen tenna, jo verre blir det å reparere skadene. Jeg heier på deg! Ring legen.

Anonymkode: db89d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege, og fortell hvordan du har det, det skal ikke være slik du opplever det, du er nok på vei til å gå på veggen

Anonymkode: d8408...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...