Gå til innhold

Reiser dere på ferie med kjæresten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha opplevd å bli dumpa på ferie av en ex (fordi han fløy etter en transvestitt i Thailand, helt seriøst) så er jeg veldig redd for å planlegge noe som helst med min nåværende kjæreste. Tenk om han dumper meg, også har vi bestilt flybilletter også får vi ikke pengene igjen? Eller tenk om han er utro på ferie og stikker av sånn som exen gjorde?

Siden menn bytter damer oftere enn vi bytter truser så har jeg konstant angst for å bli dumpa. Begynte å kaste opp i dag fordi jeg har sånn angst. Og kjæresten vil at vi skal bestille sommerferie sammen.. men tenk om han dumper meg da? 

Menn vil jo ikke ha en fast dame så jeg venter nesten bare på å bli byttet ut. Dette sliter veldig på meg. Er det bare jeg som er rar, som tenker sånn? 

Anonymkode: c1b37...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange menn vil ha fast dame. 

Ja, jeg bestiller ferieturer med kjæresten min - vi elsker å reise sammen. Hvis forholdet er så ustabilt at du føler han når som helst kan ''dumpe'' deg, hadde jeg ikke gjort det.

Anonymkode: c3067...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje vanskelig, men prøv å ikke la erfaring med eksen din ødelegge for nåværende forhold. Det må ha vært utrolig kjipt å ha blitt dumpet på den måten, men det betyr ikke at nye kjæresten gjør det samme. Er det en bra fyr, så holder han på deg. Ikke vær i et forhold hvor du tror du blir bytta ut...

Med min eks reiste vi ikke veldig mye, men av og til. Trivdes begge når vi først var på tur, men han gruet seg mye før avreise, og vi prioriterte ikke reising.

Med kjæresten min nå, så har vi allerede flere turer planlagt. Vi er begge veldig glad i å reise, og vil oppleve verdens mens vi kan (ikke barn, og er litt fleksible med jobb osv). 

Anonymkode: 57759...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha opplevd å bli dumpa på ferie av en ex (fordi han fløy etter en transvestitt i Thailand, helt seriøst) så er jeg veldig redd for å planlegge noe som helst med min nåværende kjæreste. Tenk om han dumper meg, også har vi bestilt flybilletter også får vi ikke pengene igjen? Eller tenk om han er utro på ferie og stikker av sånn som exen gjorde?

Siden menn bytter damer oftere enn vi bytter truser så har jeg konstant angst for å bli dumpa. Begynte å kaste opp i dag fordi jeg har sånn angst. Og kjæresten vil at vi skal bestille sommerferie sammen.. men tenk om han dumper meg da? 

Menn vil jo ikke ha en fast dame så jeg venter nesten bare på å bli byttet ut. Dette sliter veldig på meg. Er det bare jeg som er rar, som tenker sånn? 

Anonymkode: c1b37...d5f

Da tenker jeg at du ikke har bearbeidet gamle hendelser og ei kommet over det. 

Søk hjelp for å få ryddet unna disse følelsene som gjør deg usikker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unormalt å tenke sånn. Du var ekstremt uheldig, de færreste menn oppfører seg sånn.

Men jeg er jo enig i at hvis dere ikke har vært sammen lenge, så er det et stort skritt å bestille en ferietur som er om et halvt år, mye kan skje på den tiden fram til sommeren. Hva med å passe på at dere har mulighet til å avbestille? Mange har en ekstra avbestillingsforsikring. Koster litt mer, men det ka jo være verdt det.

Anonymkode: b8aab...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha avbestillingsforsikring? Jeg tror og håper ikke du blir å oppleve ett slikt svik igjen, men kanskje du kommer til å slappe bedre av. Det er uansett lurt å ha en slik forsikring tilfelle en av dere plutselig blir syk i forkant av ferien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært ekstremt uheldig, jeg har aldri kommet på sånne tanker. Har hatt et stabilt forhold i flere år.

Anonymkode: 6533f...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også skeptisk da jeg bestilte ferie med typen, men det var fordi vi var unge og hadde vært sammen i bare et par måneder da vi bestilte sommerferie (som var 6 mnd senere). Vi var egentlig ikke kjærester da vi dro på turen, men vi måtte jo bare dra siden vi hadde bestilt. Turen ha oss egentlig bare en bekreftelse på at det var riktig å gjøre det slutt. Men vi hadde en helt ok tur. Har ikke hatt type etter det, men jeg ville nok ikke tenkt sånn nå lenger. Selv om du var uheldig med én fyr betyr ikke det at alle gutter er drittsekker

Anonymkode: c4b94...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig at du har hatt en dårlig opplevelse og at dette kan prege tankene dine. Men jeg synes ikke du skal la negativ erfaring med en eks gå utover den nye kjæresten din på den måten - for det første var det rimelig sært og utrolig sjeldent å oppleve det du gjorde, for det andre er ferier og forventningsfull glede til turer sammen noe som er relativt vanlig mellom kjærester og som jeg synes du ikke har rett til å frata ham pga en dårlig erfaring. Fokuser heller på at din nye kjæreste er utrolig mye bedre enn eksen på alle måter, og hvor fint dere vil få det på tur sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at det er så utbredt blandt menn å bytte damer så ofte, men mange menn/gutter blir sammen med noen bare fordi de liker utseendet og sexen, og da holder det jo ikke så lenge. Har man blitt sammen på riktig vilkår så holder man sammen også.

Jeg reiser på ferie med kjæresten og syntes ikke du skal være redd for å gjøre det pga din tidligere (og helt forfærdelige) opplevelse! Ferieminner er ofte noe av det beste man har fra et forhold, og gode minner trenger du mange av fremover for å "skrive over" det dårlige ekle minnet der!

 

Anonymkode: 858f2...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt til det. Ble dumpet flere ganger i syden av eks. Han gikk også av flyet en gang hvor jeg satt med barnet vårt på 3 mnd. Alle nøkler hadde han.

Nå dro jeg på ferie igjen med ny kjæreste.

Han gikk fra meg.

Men, ikke redd for å dra igjen. Jeg har alltid en plan B i hodet uansett hvor jeg er og hva jeg gjør. Helt automatisk.

Tenker at ok det er noe dritt, men klarer meg uansett.

 

 

Anonymkode: 40280...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reist et par turer med eksen.. storkost meg.. hvordan han skulle fått tid til utroskap osv skulle jeg likt å vist når vi hang sammen på turene ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg reiser turer med mannen min, men jeg er jo også alltid med han og. Jeg skjønner ikke helt hvordan menn har tid å gå rundt alene og være utro. Disse mennene som er utro er ikke de som ønsker stabilt forhold.

Anonymkode: af139...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...