Gå til innhold

Til dere som er likegyldig til ekteskap..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

En kan inngå samboerkontrakt, men da dekker en hele kostnaden selv. Ellers synes jeg nok at ekteskapsinngåelse burde være mer juridisk bindende enn hva den er i dag. Kanskje færre ville inngått ekteskap bare for å holde bryllupsfest...

Enkelte ting kan ikke fikses med kontrakt. For eksempel, retten til pliktdelsarv for ektefelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.1.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Nei, sløsing av tid og penger, ikke minst utdatert. Jeg trenger ikke å gis som eiendom fra faren min til kjæresten min. Helt poengløst.

Anonymkode: 66f50...824

Jeg kan forstå at du mener at en bryllupsfest er sløsing av tid og penger, men hvordan kan et ekteskap være det?
Det tar riktignok 10 minutter å bli gift, men tidsbruken er så liten at det kan knappest regnes som sløseri av tid, og så vidt jeg vet er ekteskapsinngåelse fremdeles gratis, og er i alle fall ikke sløsing av penger.

Og vedrørende det å bli gitt bort som en eiendom, det har ikke vært en tradisjon i Norge.
Det hender at bruden blir fulgt opp kirkegulvet av sin far, men det er ikke vanlig å spørre "hvem gir denne kvinnen bort?", slik det er i en del andre land.

At du er i mot ekteskapet er ditt valg, og du behøver ikke forsvare det en gang, men hvis du velger å forsvare det er ikke slike tulleargumenter det beste du kan komme med.

Anonymkode: 14c58...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...