Gå til innhold

Alle de som kjører med så mye snø at de ikke ser noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...jeg skjønner ikke? Det er ikke bare veldig fort gjort å komme bort i folk og biler, men det er jo også en kostnad forbundet med reparasjoner osv...fatter ikke at folk kjører sånn. Kan vel neppe være overraskende at man må bruke 2-3 minutter med kost når det snør? Ingenting å spare på å kjøre kjempesakte i blinde heller.

Anonymkode: 69712...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, tdm900 skrev:

De merker fort hvor lite lurt det var, nå politiet stopper de🤣

Eller når de har dårlig tid, litt sent ute til jobb og tenker "det går nok bra", men bumber borti portstolpen allerede før de er ute av gårdsplassen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fastfrosset snø/is på taket? Skal man stå med motoren i gang til alt er tint nok til å kunne fjernes?  Det vil jo absolutt ta sin tid?

Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd "takras" under kjøring?  Så iallfall en rett ved min lokale bensinstasjon, han klarte å komme seg inn der såvidt så han fikk måket frontruta. 

Anonymkode: a25a5...414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner det som fjernes kan, men du ser vel ikke på veien gjennom taket? Denne tråden handler jo om sikt.

Anonymkode: 69712...915

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fjerner det som fjernes kan, men du ser vel ikke på veien gjennom taket? Denne tråden handler jo om sikt.

Anonymkode: 69712...915

Jeg fjerner også det som fjernes kan, men problemet med frossen snø/is på taket er at når bilen blir oppvarmet nok innvendig så løsner snø/is på taket. Og om jeg da bremser for rødt lys f.eks. så raser alt frem og nedover frontruta. Dermed mister jeg all sikt. 

Anonymkode: a25a5...414

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig, det er jo derfor man  skal fjerne dette. Samboer fikk knekt frontruta av isflak som datt ned fra en lastebil foran henne en gang...den fløy langt i 80km/t. Personlig prøver jeg å fjerne mest mulig hjemme, og drar så av resten med nal eller kost når jeg står utenfor barnehagen. Kjører videre etterpå.

Hovedpoenget mitt er uansett at det tar svært lite tid å fikse alt dette. Ingen behøver å kjøre med farlige mengder snø på bilen.

Anonymkode: 69712...915

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fjerner det som fjernes kan, men du ser vel ikke på veien gjennom taket? Denne tråden handler jo om sikt.

Anonymkode: 69712...915

Hvor mye ser du når takisen plutselig smelter og kommer sigende nedover frontruten, og er for tung til at viskerne dine klarer håndtere den? Hvor mye ser de stakkarene som får is/snøblokker fra taket ditt kastet opp på sin frontrute når det begynner å smelte av taket ditt? 

Man er pliktig til å koste snøen av hele bilen, også taket, panseret og alle andre steder i tillegg til akkurat vinduene, nettopp fordi snøen kan fyke av og treffe andre/ødelegge sikten for deg selv. 

Anonymkode: cc9ac...41b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

⬆️ Les gjerne videre i tråden også. Du bare repeterer det som allerede er sagt flere ganger.

Anonymkode: 69712...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som er totalt "nedsnødd". Hvorfor dette rammer flere kvinner enn menn, vil jeg ikke spekulere i. Bare litt rim på rutene får visst enkelte kvinner til å miste all fornuft. Her om dagen observerte jeg en kvinnelig nabo. Istedenfor å skrape vinduene, så satte hun bilen på tomgang i en halv time. Fint å sette seg i en god og varm bil, tenkte hun sikkert. Så kjørte hun avgårde. 10 minutter senere kom hun tilbake, Hadde vel glemt noe da. Neida, hun steg ut med to bæreposer med dagligvarer. Hadde vært på butikken 500 meter unna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fastfrosset snø/is på taket? Skal man stå med motoren i gang til alt er tint nok til å kunne fjernes?  Det vil jo absolutt ta sin tid?

Jeg er vel ikke den eneste som har opplevd "takras" under kjøring?  Så iallfall en rett ved min lokale bensinstasjon, han klarte å komme seg inn der såvidt så han fikk måket frontruta. 

Anonymkode: a25a5...414

Men fjerner så mye man får til. Jeg har selv tenkt at "dette går fint", måttet bremse på E18 og fått hele sulamitten ned over frontruten. Lite gøy! Jeg lærte av det for å si det sånn! Nå fjerner jeg så mye jeg bare klarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Horten Market skrev:

Ja, det er mange som er totalt "nedsnødd". Hvorfor dette rammer flere kvinner enn menn, vil jeg ikke spekulere i. Bare litt rim på rutene får visst enkelte kvinner til å miste all fornuft. Her om dagen observerte jeg en kvinnelig nabo. Istedenfor å skrape vinduene, så satte hun bilen på tomgang i en halv time. Fint å sette seg i en god og varm bil, tenkte hun sikkert. Så kjørte hun avgårde. 10 minutter senere kom hun tilbake, Hadde vel glemt noe da. Neida, hun steg ut med to bæreposer med dagligvarer. Hadde vært på butikken 500 meter unna.

🤤

Anonymkode: 69712...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sirah skrev:

Men fjerner så mye man får til. Jeg har selv tenkt at "dette går fint", måttet bremse på E18 og fått hele sulamitten ned over frontruten. Lite gøy! Jeg lærte av det for å si det sånn! Nå fjerner jeg så mye jeg bare klarer.

Dette er en av de få fordelene ved å ha en cab som helårsbil. Alt som ikke lar seg koste bort og kunne løsnet og havnet på ruta ved en nedbremsing sitter dønn fast i stofftaket. :fnise: 

Anonymkode: e8da4...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de få fordelene ved å ha en cab som helårsbil. Alt som ikke lar seg koste bort og kunne løsnet og havnet på ruta ved en nedbremsing sitter dønn fast i stofftaket. :fnise: 

Anonymkode: e8da4...055

Haha godt poeng 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en spray som fjerner is og snø. Jeg bare sprayer den på de vanskeligste områdene også har det smeltet inne få sekunder. Kostet ikke stort mer enn 30 kr. Vell verdt å unngå alle problemer som nevnes over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kr på Biltema så slipper man å koste og skrape resten av vinteren og mange år fremover: 37264

Anonymkode: 7a7c3...03e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.1.2018 den 11.50, Horten Market skrev:

Ja, det er mange som er totalt "nedsnødd". Hvorfor dette rammer flere kvinner enn menn, vil jeg ikke spekulere i. Bare litt rim på rutene får visst enkelte kvinner til å miste all fornuft. Her om dagen observerte jeg en kvinnelig nabo. Istedenfor å skrape vinduene, så satte hun bilen på tomgang i en halv time. Fint å sette seg i en god og varm bil, tenkte hun sikkert. Så kjørte hun avgårde. 10 minutter senere kom hun tilbake, Hadde vel glemt noe da. Neida, hun steg ut med to bæreposer med dagligvarer. Hadde vært på butikken 500 meter unna.

Du klarer å spre kvinneforakten din også når det kommer til et såpass nøytralt tema. Det er ganske utrolig.

Forøvrig er oppførselen til naboen din i anekdoten din svært lik min mannlige nabos. Irriterer meg iblant over den høylytte bilen hans som står og surrer på tomgang i evigheter før han kjører på butikken 500 meter unna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nicathv skrev:

Du klarer å spre kvinneforakten din også når det kommer til et såpass nøytralt tema. Det er ganske utrolig.

Du klarer å spre anklager om kvinneforakt også her. Utrolig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 11.50, Horten Market skrev:

Ja, det er mange som er totalt "nedsnødd". Hvorfor dette rammer flere kvinner enn menn, vil jeg ikke spekulere i. Bare litt rim på rutene får visst enkelte kvinner til å miste all fornuft. Her om dagen observerte jeg en kvinnelig nabo. Istedenfor å skrape vinduene, så satte hun bilen på tomgang i en halv time. Fint å sette seg i en god og varm bil, tenkte hun sikkert. Så kjørte hun avgårde. 10 minutter senere kom hun tilbake, Hadde vel glemt noe da. Neida, hun steg ut med to bæreposer med dagligvarer. Hadde vært på butikken 500 meter unna.

Å la bilen varmes på tomgang er det mest fornuftige, og noe alle burde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev:

...jeg skjønner ikke? Det er ikke bare veldig fort gjort å komme bort i folk og biler, men det er jo også en kostnad forbundet med reparasjoner osv...fatter ikke at folk kjører sånn. Kan vel neppe være overraskende at man må bruke 2-3 minutter med kost når det snør? Ingenting å spare på å kjøre kjempesakte i blinde heller.

Anonymkode: 69712...915

Det er faktisk ikke lov å kjøre bil uten å ha fri sikt. Politiet stopper disse livsfarlige billistene og bøtlegger dem kraftig. 

Jeg har vært ute og kjørt med taket fullt av islagt snø etter tining, frysing, m.m. av snø og regn. Taket lot seg ikke gjøre rent. Nesten hjemme kjørte jeg ned av en lang fartsdump med det resultatet at alt på taket løsnet og føk nedover frotruten med det resultatet at sikten ut ble borte. Hadde dette vært på trafikkert vei, så kunne det klart vært farlig. 

Anonymkode: cd8e3...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...