Gå til innhold

Hvorfor tror så mange menn at alle damer får masse oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Joda, jeg tror på enkeltkvinner som sier det. Jeg tror bare ikke at kvinner generelt sett får lite oppmerksomhet. De fleste kvinner jeg kjenner har flere beilere etter seg nesten alltid, enten det gjelder nett eller real life. Men så har man jo selvfølgelig enkelte som ikke har det. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Det er akkurat dette som er nøkkelen i alle slike diskusjoner, når menn snakker på generelt grunnlag om kvinner og oppmerksomhet vil enkeltpersoner som ikke faller innenfor generaliseringen oppleve at det som sies er feil utifra deres ståsted. Det betyr jo ikke at verken den ene eller den andre tar feil, man diskuterer bare på to forskjellige grunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi ikke. En del av oss blir aldri sett to ganger på, og får ikke meldinger på datingsider. Tror dette følger av "kun øyne for de peneste damene"syndromet som menn ofte har. Andre damer eksisterer ikke. Det flaue er at dere nekter for at det stemmer.

Anonymkode: bc5b3...0f8

jeg tror menn som sier dette forsatt har et poeng

- menn får sjeldent oppmerksomhet, kunn de absolutt kjekkeste får og de som er normalt kjekk får sjeldent

- veldig pene damer får oppmerksomhet 24/7, pene damer får også veldig mye oppmerksomhet. men her kommer forskjellen, hvor mindre kjekke og stygge menn aldri får oppmerksomhet i det hele tatt så får faktisk stygge damer og mindre pene kvinner forsatt oppmerksomhet, det får ikke menn. så kvinner har det lett sånn sett

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sitter fast i offerrollen og er overbeviste om at det er bare de som har det fælt. Det er egentlig trist, men de fleste som er veldig misfornøyde med tilværelsen (både kvinner og menn) blir fryktelig selvopptatte og tenker ikke over at det kan finnes andre som ikke har det så bra.

Anonymkode: c0cff...4cf

offerrollen er forbeholdt kvinner. er det noen som syter , klager , skylder på alle andre enn seg selv og selv ser på seg selv som offer mest så er det kvinner. Dette beviser til å med forskning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du definere ‘beiler’?

Anonymkode: 06b29...d04

En som er interessert i flørting/forhold/fling med kvinnen. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, perplexed skrev:

Det er akkurat dette som er nøkkelen i alle slike diskusjoner, når menn snakker på generelt grunnlag om kvinner og oppmerksomhet vil enkeltpersoner som ikke faller innenfor generaliseringen oppleve at det som sies er feil utifra deres ståsted. Det betyr jo ikke at verken den ene eller den andre tar feil, man diskuterer bare på to forskjellige grunnlag.

Det stemmer. Men dersom man aldri skal kunne se på generelle trekk i en gruppe, så får man jo aldri diskutert noe, enten det handler om kvinner, menn, innvandrere eller julenisser. Generaliseringer betyr ikke at absolutt alle i gruppen det diskuteres faller innenfor temaet for diskusjonen, men det er en helt nødvendig del av diskurs og forskning. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, perplexed skrev:

Hvis man ikke får NOE oppmerksomhet som kvinne på en datingnettside, og man verken er som du sier "stygg, feit eller veldig kresen", så bør man se igjennom profilen sin og se om det er noe der som kan tolkes feil, eller om man har valgt veldig dårlige bilder. Nettdating vil jo være utseendefokusert, så de som har best utseende vil få mest oppmerksomhet - det gjelder begge kjønn. 

Nei, det var ikke snakk om å ikke få noe oppmerksomhet, men at det blir så overdrevet når folk snakker om så mye oppmerksomhet kvinner får. For eksempel at man får 200 meldinger hver dag, og masse besøk og matcher. Det stemmer jo ikke.

Ja, jeg også skjønner at de med best utseende vil få mest oppmerksomhet, men de fleste er ikke så pene eller så kjekke. De fleste er helt vanlige, og da er det usannsynlig at alle kvinner får så mye oppmerksomhet som det ofte presenteres her inne. Det blir presentert som at kvinner bare kan velge og vrake blant alle meldinger de får, men det er jo ikke slik.

Anonymkode: 15915...e64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig pene kvinner får masse oppmerksomhet

veldig kjekke menn får oppmerksomhet

pene kvinner får veldig mye oppmerksomhet

kjekke menn får noe oppmerksomhet

helt vanlig pene kvinner får endel oppmerksomhet

helt vanlig kjekke menn får veldig lite oppmerksomhet

stygge kvinner får noe oppmerksomhet

stygge menn får ingen oppmerksomhet og kvinner vil ikke engang snakke med ham eller være borti ham med en pinne

 

kvinner skal alltid ha noen med høyere status og dater alltid oppover og er mye mer kresen, menn dessverre er som hunder og tar det de får så lenge de er pen/deilig nok

Endret av pewdiepie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det stemmer. Men dersom man aldri skal kunne se på generelle trekk i en gruppe, så får man jo aldri diskutert noe, enten det handler om kvinner, menn, innvandrere eller julenisser. Generaliseringer betyr ikke at absolutt alle i gruppen det diskuteres faller innenfor temaet for diskusjonen, men det er en helt nødvendig del av diskurs og forskning. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Nettopp. Så svar til TS er: fordi de som argumenterer med "alle" kvinner snakker på et generelt nivå, og mener ikke faktisk hver eneste kvinne i Norge (eller Europa, eller verden etc.), men på generelt grunnlag, sammenlignet med menn, kan man argumentere for at det oppleves som at "alle" kvinner får masse oppmerksomhet.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det var ikke snakk om å ikke få noe oppmerksomhet, men at det blir så overdrevet når folk snakker om så mye oppmerksomhet kvinner får. For eksempel at man får 200 meldinger hver dag, og masse besøk og matcher. Det stemmer jo ikke.

Ja, jeg også skjønner at de med best utseende vil få mest oppmerksomhet, men de fleste er ikke så pene eller så kjekke. De fleste er helt vanlige, og da er det usannsynlig at alle kvinner får så mye oppmerksomhet som det ofte presenteres her inne. Det blir presentert som at kvinner bare kan velge og vrake blant alle meldinger de får, men det er jo ikke slik.

Anonymkode: 15915...e64

Nå så ikke jeg at noen snakket om 200 meldinger per dag i denne tråden her, men igjen må man jo regne med at folk i diskusjon vil snakke på generelt grunnlag, og ikke om enkeltpersoner. Sammenlignet med den gjennomsnittlige mannen så kan det nok stemme at den gjennomsnittlige kvinnen får flere meldinger, men jeg vil tro at det er en svært liten prosent av mennesker på datingapper som får over 200 meldinger daglig. Om man har 100 menn og 100 kvinner på en datingapp, hvor de er fordelt likt på utseendeskalaen, så vil det nok være flere kvinner som får melding enn menn, fordi menn oftere tar initiativ. Det betyr ikke at alle kvinnene får en melding, men da er det kanskje 8 kvinner som ikke får melding, og 25 menn som ikke får melding. 

Jeg er enig i at det ikke blir riktig å si at alle kvinner vasser i meldinger, men på et generelt grunnlag er det flere kvinner enn menn som får masse meldinger, og jeg tror det er det som er argumentet (selv om det kanskje er litt dårlig formulert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
4 minutter siden, pewdiepie said:

veldig pene kvinner får masse oppmerksomhet

veldig kjekke menn får oppmerksomhet

pene kvinner får veldig mye oppmerksomhet

kjekke menn får noe oppmerksomhet

helt vanlig pene kvinner får endel oppmerksomhet

helt vanlig kjekke menn får veldig lite oppmerksomhet

stygge kvinner får noe oppmerksomhet

stygge menn får ingen oppmerksomhet og kvinner vil ikke engang snakke med ham eller være borti ham med en pinne

 

kvinner skal alltid ha noen med høyere status og dater alltid oppover og er mye mer kresen, menn dessverre er som hunder og tar det de får så lenge de er pen/deilig nok

Og likevel kan du bare se deg rundt på Karl Johan eller hvor det  måtte passe, så ser du drøssevis av veldig pene kvinner som er sammen med middels pene og til og med stygge menn. Artig det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia med menn og kvinner på en nettdatingside, er at de er jo ikke et representativt utvalg av befolkningen.

Det kan faktisk hende at det er flere attraktive kvinner på datingsider, enn det er attraktive menn der.

Det er dessuten enormt mer vanlig blant menn enn blant kvinner, å spy ut lite gjennomtenkte ‘masseforsendelser’ til kvinner på datingsider. Uansett hva kvinnen skriver på sin profil, hvordan hun ser ut etc, sender de ut ‘spam’ av slaget ‘Hei, du var fin. Står til?’  For kvinner anses dette som spam, da mannen viser null interesse for henne som person. Det er derfor kvinner klager på lite oppmerksomhet. Fordi vi ikke teller med alle disse masseforsendelsene.

Anonymkode: 06b29...d04

Dette tror jeg er et veldig viktig poeng, både på datingsider og ellers. Det virker som om mang menn tror at enhver form for oppmerksomhet er en god ting og noe kvinner vil ha uansett, mens de fleste kvinner skiller mellom positiv/ønsket oppmerksomhet og det de anser som mas/ubehag/trakassering. Jeg tror også at oppmerksomhet fra en kvinner er mer verdt - en mann prøver seg på (nesten) hva som helst hvis anledningen byr seg, mens en kvinne bare prøver seg på en mann hvis hun finner ham genuint tiltrekkende.

Anonymkode: b2557...3e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er et veldig viktig poeng, både på datingsider og ellers. Det virker som om mang menn tror at enhver form for oppmerksomhet er en god ting og noe kvinner vil ha uansett, mens de fleste kvinner skiller mellom positiv/ønsket oppmerksomhet og det de anser som mas/ubehag/trakassering. Jeg tror også at oppmerksomhet fra en kvinner er mer verdt - en mann prøver seg på (nesten) hva som helst hvis anledningen byr seg, mens en kvinne bare prøver seg på en mann hvis hun finner ham genuint tiltrekkende.

Anonymkode: b2557...3e9

Så damer er snille og menn er slemme?

Eller er det sånn at damer puler oppover?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest her inne så har jeg tenkt at jeg må være stygg, for det fremstilles som at alle damer får masse oppmerksomhet og at vi bare kan velge og vrake. Når vi åpner døren så står det en lang rekke med menn som ønsker å bli kjent med oss, og det er bare å plukke. 

Jeg er nok ikke den peneste, men helt vanlig dame. Jeg får ikke masse meldinger og matcher på Tinder er det jeg som stort sett må starte samtalene med og da får jeg korte uinteresserte svar ofte. Så det er bullshit at hvis jeg som dame tar første initiativ så får jeg masse interesse tilbake, og derfor bare kan velge hvem jeg vil ha av mine matcher. Nå får jeg sikkert svar om at jeg sikkert sikter for høyt osv, men det gjør jeg heller ikke.

Det blir for dumt å konkludere med at siden menn stort sett er de tar initiativ så kunne damer fått hvem de ville om de selv tok mer initiativ. Jeg mener ikke at det ikke hjelper, men det er ikke sånn at selv om man gjør det så er det så mye lettere kun fordi man er dame. 

Noen skrev at på Tinder kan man som dame få masse oppmerksomhet. Tja, man kan sikkert få flere matcher om man vil, men det betyr ikke at de man matcher med svarer på meldinger eller tar initiativ selv. Og hva er poenget med å samle på matcher egentlig? Skal det få en til å føle seg bedre da? Så lenge man har fått "oppmerksomhet" så skal man være fornøyd med det liksom? 

Anonymkode: 15915...e64

Tinder er jo veldig overfladisk og basert på utseende. I den virkelige verden så har jo personlighet og karisma veldig mye å si! På tinder går mange konsekvent etter utseende og blir i overkant kresne. Ja, menn gir nok mer oppmerksomhet til flotte damer men tror det finnes nok av de som ikke ønsker seg noe annet enn ei "vanlig" jente. Husk at mange menn er veldig sjenerte og hvis man viser at man er åpen for kontakt og ikke kommer til å være avvisende så er det sikkert mange som vil gi deg masse oppmerksomhet. 

Hvis jeg var deg ville jeg blitt flinkere til å ta første steget. Vært den som startet samtalen når du treffer en søt gutt. La ham føle seg komfortabel så vil han nok gi deg mye mer oppmerksomhet enn om han føler seg usikker. Selv de peneste jentene må vise en viss åpenhet vil de ha oppmerksomhet. (Med unntak av typisk seksuell trakasering/uønsket seksuell oppmerksomhet, det får man helt gratis...)  

 

Anonymkode: af07f...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som er interessert i flørting/forhold/fling med kvinnen. 

Anonymkode: bfc22...a0e

Viser han det? Eller er han bare ‘interessert’ men lar være å handle?

Anonymkode: 06b29...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, RoH skrev:

Så damer er snille og menn er slemme?

Eller er det sånn at damer puler oppover?  

Slik ser heldigvis ikke kvinner flest på det! Menn er stort sett helt supre mener jeg! Noen viktige unntak men det er nok av dårlige damer der ute også!! Damer generelt puler da ikke oppover, det var en voldsom generalisering! Man ser jo på hele pakken og da er personlig kjemi viktigst for de fleste har jeg inntrykk av. Å pule nedover er vel heller ikke så vanlig, både menn og kvinner tar vel det beste de kan få og "fair enough" det? 

Anonymkode: af07f...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i min ungdom ikke etter de peneste damene. De har blitt behandlet som prinsesser hele livet med en herakare av fans. 

Det virker det som de har blitt vant med at det skal være slik. Derfor forventer de å bli behandlet som en prinsesse, og mannen er bare til for å varte opp henne. 

Jeg har derfor egentlig mer eller mindre ikke brydd meg så om utseende. Jeg har heller gått etter jordnære kvinner jeg føler at vi kan ha et forhold basert på at begge gir. Ikke bare tar. 

Kvinner som viser at de setter like stor pris på meg, som jeg gjør med de. 

Jeg vet at disse kvinnene har det like tøft som meg for å finne en livsledsager de  vil trives med. Så kan andre svirre rundt hele livet og komme med store offergaver til kresne barbiedukker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel kvinne på 40 år, og får lite oppmerksomhet på nettdatingsider. Samme gjør mine venninner på samme alder. Og vi er alle middels pene, oppegående kvinner. Vi er ikke de peneste da. De vi blir kontaktet av er ofte eldre mindre pene menn, eller menn som bare vil ha sex, der er det gjerne noen kjekke, eller middels menn. Men da vi er ute etter forhold, så er jo ikke det aktuelt. Jeg har og tatt kontakt med flere selv. Men får vel bare svar tilbake fra rundt 10%, og det er ganske labre svar de gir.

Når jeg var ung, sto det køer med menn til enhver tid.

Så vet ikke om det har noe med alder og gjøre, eller om tidene bare har endret seg drastisk. Synes og det er svært få kjekke menn rundt 40 år på nettdating sider. Mange flere kjekke i 30 årene, men de skjønner jeg jo at ikke vil ha eldre damer.

Jeg har nå vært singel i 5 år, og synes det er vanskelig å finne noen. Sist jeg var singel var jeg 30, da var jeg det i 1,5 år. Men da datet jeg masse, og hadde mange menn som tok kontakt. Så kanskje jeg har gått ut på dato.

Anonymkode: 6d626...7bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, perplexed skrev:

Nettopp. Så svar til TS er: fordi de som argumenterer med "alle" kvinner snakker på et generelt nivå, og mener ikke faktisk hver eneste kvinne i Norge (eller Europa, eller verden etc.), men på generelt grunnlag, sammenlignet med menn, kan man argumentere for at det oppleves som at "alle" kvinner får masse oppmerksomhet.

Nå så ikke jeg at noen snakket om 200 meldinger per dag i denne tråden her, men igjen må man jo regne med at folk i diskusjon vil snakke på generelt grunnlag, og ikke om enkeltpersoner. Sammenlignet med den gjennomsnittlige mannen så kan det nok stemme at den gjennomsnittlige kvinnen får flere meldinger, men jeg vil tro at det er en svært liten prosent av mennesker på datingapper som får over 200 meldinger daglig. Om man har 100 menn og 100 kvinner på en datingapp, hvor de er fordelt likt på utseendeskalaen, så vil det nok være flere kvinner som får melding enn menn, fordi menn oftere tar initiativ. Det betyr ikke at alle kvinnene får en melding, men da er det kanskje 8 kvinner som ikke får melding, og 25 menn som ikke får melding. 

Jeg er enig i at det ikke blir riktig å si at alle kvinner vasser i meldinger, men på et generelt grunnlag er det flere kvinner enn menn som får masse meldinger, og jeg tror det er det som er argumentet (selv om det kanskje er litt dårlig formulert).

Nei, det er helt greit å diskutere på generelt grunnlag, men det er overdrivelsene jeg reagerer mest på. 

Og nå gjelder det ikke denne tråden, men jeg opplever at kvinner blir mistrodd når de skriver om lite oppmerksomhet. 

Det er jo ikke sikkert at disse generaliseringene tjener til noe godt hvis det er slik at noen ikke ser på det som en generalisering, men som sannheten. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tinder er jo veldig overfladisk og basert på utseende. I den virkelige verden så har jo personlighet og karisma veldig mye å si! På tinder går mange konsekvent etter utseende og blir i overkant kresne. Ja, menn gir nok mer oppmerksomhet til flotte damer men tror det finnes nok av de som ikke ønsker seg noe annet enn ei "vanlig" jente. Husk at mange menn er veldig sjenerte og hvis man viser at man er åpen for kontakt og ikke kommer til å være avvisende så er det sikkert mange som vil gi deg masse oppmerksomhet. 

Hvis jeg var deg ville jeg blitt flinkere til å ta første steget. Vært den som startet samtalen når du treffer en søt gutt. La ham føle seg komfortabel så vil han nok gi deg mye mer oppmerksomhet enn om han føler seg usikker. Selv de peneste jentene må vise en viss åpenhet vil de ha oppmerksomhet. (Med unntak av typisk seksuell trakasering/uønsket seksuell oppmerksomhet, det får man helt gratis...)  

 

Anonymkode: af07f...fbf

Jeg er vel mest interessert i menn og ikke gutter. 

Jeg har tatt masse initiativ online og det hjelper ikke i hvert fall, men i virkeligheten synes jeg det er vanskeligere. Flørting er jeg ikke god på, men kunne sikkert bli flinkere til å vise at jeg er åpen for kontakt. 

Anonymkode: 15915...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel mest interessert i menn og ikke gutter. 

Jeg har tatt masse initiativ online og det hjelper ikke i hvert fall, men i virkeligheten synes jeg det er vanskeligere. Flørting er jeg ikke god på, men kunne sikkert bli flinkere til å vise at jeg er åpen for kontakt. 

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menn er så stakkarslige blitt.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Menn skal ta initiativ, alltid! Det har alltid vært min mening. Menn som ikke har baller nok til å ta initiativ er ikke verdt bryet for deg.

Faen så feminismen har totalt ødelagt menn, rett og slett tragisk. Nå tvinges kvinner til å ta initiativ fordi moderne menne r så stakkarslige blitt.

Mye morsommere å ta initiativ enn å sitte og henge på gjerdet. La oss kvinns få ha det litt kul og vanskelig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, C.Tramell skrev:

Og likevel kan du bare se deg rundt på Karl Johan eller hvor det  måtte passe, så ser du drøssevis av veldig pene kvinner som er sammen med middels pene og til og med stygge menn. Artig det der. 

Ja, dette er det rart man glatt overser i disse diskusjonene. Det handler ikke bare om status, det handler om oppførsel. De fleste forhold er helt vanlige, ikke et kvinne-søker-status-forhold.

Anonymkode: 92d61...a86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...