Gå til innhold

Når forholdet ditt gikk mot slutten, hvordan oppførte mannen din seg da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi harhatr litt problemer i forholdet vårt den siste tiden. Vi kommuniserer dårlig, og jeg må ta alt av initiativ. Mannen er rett og slett i dårlig humør, og er sur. Han er aldri sur for å si det sånn. Tror rett og slett at han er lei meg og forholdet vårt. 

Anonymkode: f2958...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke jeg skal gjøre. Noen tips? 

Anonymkode: f2958...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk psykolog og GJØR NOE med saken, ikke bare sitt der og vær redd.

Anonymkode: d07d4...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulla Ullsokk skrev:

Spør han rett ut, vel!

De fleste vil svare nei. De vil selv bestemme timingen for når de slår opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likgyldig er han også, men det har han vært lenge. Han sa han var lei av mas. Vel det eneste jeg «maser» om, er at jeg har lyst til at vi skal finne på noe sammen som et par. For å bedre forholdet vårt. Men han tar aldri iniativ til å gjøre noe sammen med meg, og vil kun at vi skal gjøre ting sammen om vi har med barna vår. Det er hyggelig det altså, men å ha litt alenetid inn i mellom er noe jeg virkelig har lyst til. Ts

Anonymkode: f2958...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likgyldig er han også, men det har han vært lenge. Han sa han var lei av mas. Vel det eneste jeg «maser» om, er at jeg har lyst til at vi skal finne på noe sammen som et par. For å bedre forholdet vårt. Men han tar aldri iniativ til å gjøre noe sammen med meg, og vil kun at vi skal gjøre ting sammen om vi har med barna vår. Det er hyggelig det altså, men å ha litt alenetid inn i mellom er noe jeg virkelig har lyst til. Ts

Anonymkode: f2958...63f

Er det ikke koselig å gå på kino eller restaurant bare dere to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min skjønner nok at det går mot slutten av forholdet, og hans måte å takle det på er å holde seg mye borte. Han trener og er med venner. Er lite hjemme, og jeg er glad for det. Jeg håper vel på at han selv bestemmer seg for å flytte ut, men tror ikke at det vil skje. Det er nok meg som må sette foten ned, og nærmest kaste ham ut. Det er mitt hus, så det er han som må flytte. 

Hadde jeg vært ham hadde jeg flyttet. Han vet at jeg ønsker det, og jeg hadde vært så stolt at jeg ikke hadde blitt boende der jeg ikke var ønsket, men tror han venter på at jeg skal forlange det, så det er jeg som blir "drittsekk" som gir opp forholdet. Så han kan skylde på meg. Så vi avventer begge to. Jeg har sagt til ham at jeg ønsker at han flytter, men har ennå ikke forlangt at han gjør det. 

Det er ingen god situasjon! At han iallefall holder seg mye borte er bra. Får pusterom. Både jeg og han. 

Anonymkode: 2d3ee...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min skjønner nok at det går mot slutten av forholdet, og hans måte å takle det på er å holde seg mye borte. Han trener og er med venner. Er lite hjemme, og jeg er glad for det. Jeg håper vel på at han selv bestemmer seg for å flytte ut, men tror ikke at det vil skje. Det er nok meg som må sette foten ned, og nærmest kaste ham ut. Det er mitt hus, så det er han som må flytte. 

Hadde jeg vært ham hadde jeg flyttet. Han vet at jeg ønsker det, og jeg hadde vært så stolt at jeg ikke hadde blitt boende der jeg ikke var ønsket, men tror han venter på at jeg skal forlange det, så det er jeg som blir "drittsekk" som gir opp forholdet. Så han kan skylde på meg. Så vi avventer begge to. Jeg har sagt til ham at jeg ønsker at han flytter, men har ennå ikke forlangt at han gjør det. 

Det er ingen god situasjon! At han iallefall holder seg mye borte er bra. Får pusterom. Både jeg og han. 

Anonymkode: 2d3ee...9b8

Såklart du skal slå opp når det er du som vil ut. Du er feig. Herregud, må mannen slå opp med seg selv? 

Anonymkode: 895b4...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi harhatr litt problemer i forholdet vårt den siste tiden. Vi kommuniserer dårlig, og jeg må ta alt av initiativ. Mannen er rett og slett i dårlig humør, og er sur. Han er aldri sur for å si det sånn. Tror rett og slett at han er lei meg og forholdet vårt. 

Anonymkode: f2958...63f

Lett og si men jeg tenker du bør kommunisere til han det du sier her, fordi det er bare mannen din som kan svare deg, det kan jo også være en depresjon? det er jo også viktig at du sier det du føler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppførte seg høyst normalt, syslet med sitt og ante fred og ingen fare. Selv om jeg hadde sagt fra, bedt, prøvd, kjempet og grått i flere år skjønte han virkelig ingenting da jeg først dro. 

Snakk med ham. Tydelig. Gjentatte ganger. Kommuniser. Og hvis det ikke funker, så drar du. 

Anonymkode: 85c1e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min skjønner nok at det går mot slutten av forholdet, og hans måte å takle det på er å holde seg mye borte. Han trener og er med venner. Er lite hjemme, og jeg er glad for det. Jeg håper vel på at han selv bestemmer seg for å flytte ut, men tror ikke at det vil skje. Det er nok meg som må sette foten ned, og nærmest kaste ham ut. Det er mitt hus, så det er han som må flytte. 

Hadde jeg vært ham hadde jeg flyttet. Han vet at jeg ønsker det, og jeg hadde vært så stolt at jeg ikke hadde blitt boende der jeg ikke var ønsket, men tror han venter på at jeg skal forlange det, så det er jeg som blir "drittsekk" som gir opp forholdet. Så han kan skylde på meg. Så vi avventer begge to. Jeg har sagt til ham at jeg ønsker at han flytter, men har ennå ikke forlangt at han gjør det. 

Det er ingen god situasjon! At han iallefall holder seg mye borte er bra. Får pusterom. Både jeg og han. 

Anonymkode: 2d3ee...9b8

At du sier at du har bedt ham flytte ut, samtidig som du ikke eksplisitt har avsluttet forholdet, sier hvor konfliktsky du er. Stakkars mann, han venter kanskje på at du skal komme ut av "humøret ditt". Det var ihvertfall det jeg tenkte da eksen begynte å hinte om at noen av oss kanskje skulle bo for seg selv. Jeg tenkte ikke at han ville avslutte forholdet, for da ville han vel sagt nettopp det. For meg ville det være nedverdigende å gå rundt å surmule og vente på at den andre skulle stikke, vi var jo voksne mennesker ... Mens å bli der jeg "ikke er ønsket", er ikke nedverdigende så lenge den andre ikke eksplisitt har sagt at det er slutt, tvert imot så er det å være en god og tålmodig partner overfor den vinglete personen man er blitt sammen med. Så det er herlig;dere går sikkert rundt og føler dere overbærende overfor hverandre begge to. 

Anonymkode: 895b4...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såklart du skal slå opp når det er du som vil ut. Du er feig. Herregud, må mannen slå opp med seg selv? 

Anonymkode: 895b4...ea5

Ja jeg er gjerne feig, men det virker også brutalt å kaste ham ut når han ikke har ordnet seg plass å bo. Han vet at jeg ønsker at han skal flytte, så jeg håper han konsekvensene av det, og ordner seg noe. Det er ikke positivt for noen at jeg setter ham på gaten. Det ville bare være fælt for barn.

Anonymkode: 2d3ee...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At du sier at du har bedt ham flytte ut, samtidig som du ikke eksplisitt har avsluttet forholdet, sier hvor konfliktsky du er. Stakkars mann, han venter kanskje på at du skal komme ut av "humøret ditt". Det var ihvertfall det jeg tenkte da eksen begynte å hinte om at noen av oss kanskje skulle bo for seg selv. Jeg tenkte ikke at han ville avslutte forholdet, for da ville han vel sagt nettopp det. For meg ville det være nedverdigende å gå rundt å surmule og vente på at den andre skulle stikke, vi var jo voksne mennesker ... Mens å bli der jeg "ikke er ønsket", er ikke nedverdigende så lenge den andre ikke eksplisitt har sagt at det er slutt, tvert imot så er det å være en god og tålmodig partner overfor den vinglete personen man er blitt sammen med. Så det er herlig;dere går sikkert rundt og føler dere overbærende overfor hverandre begge to. 

Anonymkode: 895b4...ea5

Ja han håper muligens at jeg skal ombestemme meg. Ser ingen annen grunn til at han bare trenere. Men som nevnt til annen er det brutalt å kaste ham ut. 

Anonymkode: 2d3ee...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke  brutalt å kaste han ut når du har sagt i fra før! Det er helt latterlig at dere begge later som ingenting! Hvis du ikke vil være hard, så si at han skal være ute om fire uker eller noe! Gi han en dato!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...