Gå til innhold

Vektoppgang pga morfin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må stå på det pga smerter, men har fått økt matlyst

.. pga medisinen? Kom nemlig på at Elvis på slutten var avhengig av morfin og la på seg masse, så da tenkte jeg om dette er en kjent bivirknig? Andre her som har lagt på seg pga morfin?

Anonymkode: 6d661...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meg bekjent ingen vanlig bivirkning. Men du skal vel uansett ikke stå på et morfinpreparat så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Smertene gjorde at jeg ikke hadde matlyst, med morfinpreparatene så endret det seg og jeg gikk opp noe i vekt. Kan det være noe slikt for deg? Tror aldri jeg har sett at vektøkning er en bivirkning av morfin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kroniske smerter og et under opptrapping... sterkere doser... Og blir ikke døsig heller btw, heller økt energi og konsentasjon.. Mye oppe på natta pga smerter da..... også blir jeg sulten.... så nattespising er vel ikke så heldig mtp vekta heller.

Anonymkode: 6d661...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet matlysten av morfin. Gikk ned i vekt. 

Anonymkode: 89de9...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange medisiner påvirker matlysten. Morfin virker nok oftere motsatt av det du opplever. Men uansett blir det selvdisiplin som bestemmer om det får påvirke vekten.

Anonymkode: 24480...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må stå på det pga smerter, men har fått økt matlyst

.. pga medisinen? Kom nemlig på at Elvis på slutten var avhengig av morfin og la på seg masse, så da tenkte jeg om dette er en kjent bivirknig? Andre her som har lagt på seg pga morfin?

Anonymkode: 6d661...6f2

Du går ikke på kortison i tillegg? Det gir økt matlyst, og vektoppgang. 

Anonymkode: eebf0...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfin gir gjerne forstoppelse. Så hvis det hoper seg opp i tarmen kan det vises på vekta.

Anonymkode: fe5bb...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...