Gå til innhold

Mannen svetter om natten!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min svetter så om natten så sengen? Dyna og puta er klissvåt . Er egentlig veldig glad i å ligge inntil han når jeg sover. Men tilslutt må jeg bare trekke meg unna for jeg blir jo klissvåt av svette selv. Er det noen som vet om hva mannen min burde gjøre for at kanskje svetten blir mindre? Vi har det allerede kaldt ( for kaldt for min del ) på rommet og tynn dyne.

Anonymkode: 7c1ed...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han varm eller kald? Startet det nylig? Han kunne godt ha tatt seg en tur til legen.

Anonymkode: 5262b...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tegn på at han bør dra til legen. F.eks kan det være en indikasjon på kreft eller altfor lave testosteron nivåer samt masse mer :

https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/nattesvette-kan-vaere-et-symptom-pa-sykdom/68926909

Nattesvette kan være symptom på kreft

Voldsom nattesvette kan være et symptom på kreft, utdyper hun.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Han har fortalt at han har hatt det sånn siden han var ungdom. Er nå 27. Går bare på allergi medisin. Drikker ikke koffein på kvelden og spiser sunn mat. Er aktiv men sliter en del med ryggvondt.

Anonymkode: 7c1ed...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Han har fortalt at han har hatt det sånn siden han var ungdom. Er nå 27. Går bare på allergi medisin. Drikker ikke koffein på kvelden og spiser sunn mat. Er aktiv men sliter en del med ryggvondt.

Anonymkode: 7c1ed...c09

Da er det på tide med en tur til legen

Anonymkode: 03007...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helseteppe for voksne under dyna kan hjelpe til med temperaturregulering. 

Anonymkode: fcee0...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har det også slik, må bytte tskjorte flere ganger om dagen. 

Han fikk noe for det hos legen. Behøver altså ikke å bety kreft eller død.

Anonymkode: ceaf0...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å svette om natta fra tid til annen, men dersom det blir konstant er det greit med en legesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sykdom/ekstrem stress, rusmisbruk, legemidler eller sykdom

Anonymkode: 095ac...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Han har fortalt at han har hatt det sånn siden han var ungdom. Er nå 27. Går bare på allergi medisin. Drikker ikke koffein på kvelden og spiser sunn mat. Er aktiv men sliter en del med ryggvondt.

Anonymkode: 7c1ed...c09

Det at noe har vært sånn siden han kom i puberteten tyder jo på at det er hormonrelatert. Dette er 2018. Blir for dumt å leve med noe en ikke behøver leve med som nedsetter livskvaliteten. Dette blir som med folk som «alltid» har snorket. Det betyr ikke at det ikke er farlig å snorke og at en må gjøre noe med det for å oppføre seg som et ansvarlig menneske. 

Send han til lege. Gi kontant beskjed om at 27 er altfor gammelt til å ikke ta ansvar. Dette er strengt tatt noe foreldrene hans absolutt burde tatt tak i når det startet. Og han skal komme seg til lege og røntgen med ryggvondtet også.

Anonymkode: 05ea5...d4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer garantert til å dø av dette i neste uke. Send han til legen. Han har helt sikkert en alvorlig kreft. 

Anonymkode: e6659...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er unromalt og alltid et tegn på at man skal oppsøke lege. Det høres selvsagt teit ut at en slik "bagatell" må undersøkes av lege, men det er tegn på at noe ikke fungerer som det skal i kroppen. 

Det er vel ikke behagelig for han heller? Har hatt nattsvette et par ganger i livet (man kan få det om man spiser veldig sterk mat også) og det er jævlig ubehagelig :P Han har kanskje glemt hvor behagelig det er å ikke svette om natten...

Anonymkode: 761bc...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han kommer garantert til å dø av dette i neste uke. Send han til legen. Han har helt sikkert en alvorlig kreft. 

Anonymkode: e6659...9f6

Du kan spøke, men det er faktisk mennesker som dør fordi kreft ble oppdaget for sent eller man ikke sjekket en merkelig føflekk

Nå tror jeg ikke det er kreft i TS sitt tilfelle siden han har hatt det i 10 år, men det kunne jo ikke de som svarte vite

Anonymkode: 761bc...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spøke, men det er faktisk mennesker som dør fordi kreft ble oppdaget for sent eller man ikke sjekket en merkelig føflekk

Anonymkode: 761bc...e93

Jeg synes det er tullete at folk skal hevde det er kreft bare fordi man svetter om natten. Det kan være en såpass enkel forklaring at han burde hatt en dyne som ikke er å varm som den han har allerede.

Anonymkode: e6659...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min sunne mann har alltid svettet mer enn andre, det er ikke noe feil med han. Til gjengjeld har han ikke svettelukt, selv på hytteturer uten dusj, da jeg og alle andre stinker, så lukter han bare godt! Antagelig fordi alle avfallstoffer bare flushes ut!

Ungdomskjæresten min luktet heller ikke, og han var idrettsutøver på høyt nivå. Så jeg tror det samme om han, han svettet det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er tullete at folk skal hevde det er kreft bare fordi man svetter om natten. Det kan være en såpass enkel forklaring at han burde hatt en dyne som ikke er å varm som den han har allerede.

Anonymkode: e6659...9f6

Min svettemann sover i sommerdyne når jeg har vinterdyne, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er tullete at folk skal hevde det er kreft bare fordi man svetter om natten. Det kan være en såpass enkel forklaring at han burde hatt en dyne som ikke er å varm som den han har allerede.

Anonymkode: e6659...9f6

Det er en lege som hevder at det kan være et symptom på kreft. Kan du mer om kreft enn en lege?

"

- Jeg spør stadig om pasienters nattesvette. Det er viktig informasjon fordi uttalt nattesvette er et B-symptom som kan komme av kreft, sier Steinert.

- Kreft trenger ikke gi mye smerter eller andre plager, om det vokser langsomt eller er inne i et hulrom. Voldsom nattesvette kan være et symptom på kreft, utdyper hun."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Det er en lege som hevder at det kan være et symptom på kreft. Kan du mer om kreft enn en lege?

Bare fordi en lege kommer med et utsagn om noe gjør det ikke noe til en dokumentert og etablert sannhet innenfor legevitenskapen. 

For et par år siden delte en kusine en artikkel på Facebook. Artikkelen var skrevet av en lege som mente en gjorde barn til fremtidige narkomane når man gav de en eller annen form for smertestillende en eller annen gang i løpet av oppveksten. Du gjør med andre ord barnet ditt til en fremtidig narkoman når du gir de en halv Paracet fordi de har vondt. Er det et utsagn som du fester litt til? For å snu på det du sier: Kan du mer om dette enn en lege som gjør at du kan / tør /vil trosse det legen her sier?

Anonymkode: e6659...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...