Gå til innhold

Moralpoliti i forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hengt litt her noen måneder og blir stadig overrasket over hvor mange moraliserende pekefingre og skampåførende kommentarer som dukker opp i ulike innlegg. En kan få inntrykk av at alt som ikke handler om seksualitet innenfor de faste rammene som tilhører ekteskap eller annen form for (helst heterofil) monogami, blir slått ganske hardt ned på. Og så er det heldigvis noen få, faste (?) brukere som gir saklige svar og innspill og som kanskje bidrar til å øke folks forståelse av sin seksualitet og til å redusere skam. 

Er ikke litt av poenget med et slikt forum at man skal utvide sin forståelse, få nye perspektiver, bli inspirert og få kunnskap? Hvem er det som har behov for å henge i et seksualitetsforum kun for å fortelle folk at de tar feil, at de har syke fantasier, at de ikke må finne på å leve dem ut, at all form for seksuell berikelse bare vil føre til anger etc.?

Anonymkode: 8c735...ddb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til Internett hvor folk kan lire av seg all shit de ikke har ryggrad nok til å si i det virkelige liv ;) 

Anonymkode: 1410e...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Men dette er vel ikke noe som er spesielt for Kvinneguiden? 

Anonymkode: 65eda...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt uenig. Dette går motsatt vei. Har man ikke anal, fisting, bondage og annet på det vanlige repertoaret får man «trist» med lei-seg-smiley og kommentarer om at man går glipp av ditt og datt. Akseptansen går kun EN vei på kg. 

Anonymkode: 17c81...5cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 Men dette er vel ikke noe som er spesielt for Kvinneguiden? 

Anonymkode: 65eda...410

Nei, og jeg ser jo samme trend i andre underkategorier også - men det forundrer meg akkurat her i seksualitetsforumet. Man skulle tro at man oppsøkte et slikt tema av nysgjerrighet og spenning, og at man hadde en felles agenda - å snakke om/lære mer om sex og nytelse. Men så virker det som om det er masse folk som henger her inne kun for å moralisere. Hvorfor henge her da? Det må være slitsomt å bruke masse tid på noe man egentlig ikke liker...

Anonymkode: 8c735...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sterkt uenig. Dette går motsatt vei. Har man ikke anal, fisting, bondage og annet på det vanlige repertoaret får man «trist» med lei-seg-smiley og kommentarer om at man går glipp av ditt og datt. Akseptansen går kun EN vei på kg. 

Anonymkode: 17c81...5cf

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Har stort sett lagt merke til moraliseringen. Som i "jeg vil ha trekant"-tråden like over/under her. 

Anonymkode: 8c735...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Har stort sett lagt merke til moraliseringen. Som i "jeg vil ha trekant"-tråden like over/under her. 

Anonymkode: 8c735...ddb

«Trist» De er ganske fordomsfulle, de som klager på at de blir utsatt for moralpoliti  

 

Anonymkode: 17c81...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt innafor moralens grenser blir jo støttet her, enten det er frivillig fisting, frivillig gruppesex eller samtykket anal eller wet sex.  Men utroskap , prostitusjon, pedofili, presse partner til trekant eller analsex den egentlig ikke vil ha, det er umoralsk og såklart sier folk i fra da og retter pekefinger. Skulle bare mangle

Anonymkode: cc1dd...201

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hengt litt her noen måneder og blir stadig overrasket over hvor mange moraliserende pekefingre og skampåførende kommentarer som dukker opp i ulike innlegg. En kan få inntrykk av at alt som ikke handler om seksualitet innenfor de faste rammene som tilhører ekteskap eller annen form for (helst heterofil) monogami, blir slått ganske hardt ned på. Og så er det heldigvis noen få, faste (?) brukere som gir saklige svar og innspill og som kanskje bidrar til å øke folks forståelse av sin seksualitet og til å redusere skam. 

Er ikke litt av poenget med et slikt forum at man skal utvide sin forståelse, få nye perspektiver, bli inspirert og få kunnskap? Hvem er det som har behov for å henge i et seksualitetsforum kun for å fortelle folk at de tar feil, at de har syke fantasier, at de ikke må finne på å leve dem ut, at all form for seksuell berikelse bare vil føre til anger etc.?

Anonymkode: 8c735...ddb

Seksualitetsforumet burde ikke eksistert engang

Anonymkode: 943d8...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hengt litt her noen måneder og blir stadig overrasket over hvor mange moraliserende pekefingre og skampåførende kommentarer som dukker opp i ulike innlegg. En kan få inntrykk av at alt som ikke handler om seksualitet innenfor de faste rammene som tilhører ekteskap eller annen form for (helst heterofil) monogami, blir slått ganske hardt ned på. Og så er det heldigvis noen få, faste (?) brukere som gir saklige svar og innspill og som kanskje bidrar til å øke folks forståelse av sin seksualitet og til å redusere skam. 

Er ikke litt av poenget med et slikt forum at man skal utvide sin forståelse, få nye perspektiver, bli inspirert og få kunnskap? Hvem er det som har behov for å henge i et seksualitetsforum kun for å fortelle folk at de tar feil, at de har syke fantasier, at de ikke må finne på å leve dem ut, at all form for seksuell berikelse bare vil føre til anger etc.?

Anonymkode: 8c735...ddb

Eneste formen for avvik jeg slår ned på her inne er utroskap, og den retten forbeholder jeg meg. Ellers er jeg enig med mye i innlegget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet "Moralpoliti i seksualforumet", så hadde jeg ikke klikket meg inn i denne tråden. 

Anonymkode: 9f16a...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...