Gå til innhold

Hvordan kjøre fra Oslo S til Torp flyplass P?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1) Hvor kjører man, fra Oslo S og til Torp flyplass parkering? 

2) Må man forhåndsbestille? 

3) Hva med parkering om fly er forsinket? 

4) Hvor lang tid tar Oslo-Torp med en pause underveis?

 

😬😨

Anonymkode: 42c0d...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Kjør fra Oslo S/Operaen og følg skilt sørover mot Drammen. Kjør E18 igjennom Drammen i retning Sandefjord. Ta av før Sandefjord mot Torp/Fokserød.

2) Forhåndsbestille parkering? Nei.

3) Det er både kort- og langtidsparkering der, så skjønner ikke hva du mener her

4) Ca 1 t og 30 minutter ville jeg beregnet hvis jeg skulle ha en kort pause underveis

 

Anonymkode: 3d66a...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BePreparedForHell

Du kjører ut på E18 og følger skiltene til Kristiansand. Og tar av ved Torp. Det er skiltet hele veien. Tar ca. 80 min hvis det ikke er kø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjører fra området ved Aker Brygge: står det tydelig skilt der med «Kristiansand E18»?

Står det «Torp flyplass»  altså...og ikke Sandefjord? 

Anonymkode: 42c0d...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man kjører fra området ved Aker Brygge: står det tydelig skilt der med «Kristiansand E18»?

Står det «Torp flyplass»  altså...og ikke Sandefjord? 

Anonymkode: 42c0d...188

Husker ikke hva det eksakt står på alle skiltene langs ruta. Men du skal sørover på E18 når du kjører ut av Oslo. Det betyr at du kan se etter bynavn som Drammen, Holmestrand, Tønsberg, Sandefjord, Larvik og Kristiansand. Du skal nedover i retning mot disse byene som ligger i denne rekkefølgen fra Oslo. Mener det står skiltet mot Drammen og/eller Kristiansand i det du kjører ut av Oslo. Du kommer til å kjøre tvers gjennom Drammen.

Du følger bare E18 sørover i over 1 time. Det er bra skiltet fra E18 der du skal ta av til flyplassen. Står Torp (og muligens også Fokserød). Avkjørselen er et godt stykke etter Tønsberg, ca 15-20 min. kjøring. 

Rett etter at du har tatt av (det er før Sandefjord, kommer du til avkjørsel til Sandefjord så har du kjørt for langt), så kommer det ei rundkjøring og så kort etter ei til. Den siste rundkjøringa skal du rett igjennom/tvers over.  Der følger du bare skiltinga videre til Torp. Det er godt skiltet.

Anonymkode: 3d66a...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Hvor kjører man, fra Oslo S og til Torp flyplass parkering? 

2) Må man forhåndsbestille? 

3) Hva med parkering om fly er forsinket? 

4) Hvor lang tid tar Oslo-Torp med en pause underveis?

 

😬😨

Anonymkode: 42c0d...188

Du kjører ikke fra Oslo S til Torp, du tar toget. R11 Mot Larvik. Det tar 1 time og 45 minutter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, prt90 skrev:

Du kjører ikke fra Oslo S til Torp, du tar toget. R11 Mot Larvik. Det tar 1 time og 45 minutter.

 

Går kjappere med bil dersom det ikke er kø/i rushet. Dessuten er det baks og styr med shuttelbuss videre til flyplassen fra Torp stasjon.

Anonymkode: 3d66a...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ofte kø den strekningen så jeg ville beregnet hvertfall en time ekstra hvis du ikke tar toget. Men ja, er ganske kronglete med bussen fra togstasjonen så jeg hadde også kjørt bil hvis du har en time ekstra. Du kan betale parkering direkte og trenger ikke bestille. 

Men det går vel også direkte busser fra Oslo til Torp gjør det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...