Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å få tak i kattunger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på ny katt etter min andre pus døde, og jeg ser jevnlig på finn.no. Men de blir jo gitt bort så fort! Kan gå 10 minutter så står det gitt bort eller reservert. Hvor får man enkelt tak i katt i disse dager? Er eneste mulighet å kjøpe rasekatt? For de annonsene ligger gjerne ute en stund. 

Og omplassering av dyr er ikke noe alternativ, de er jo helt nazi de folka der. Jeg bor i Oslo men kan gjerne reise et stykke for å hente drømmekatten. Noen som kan anbefale en nettside eller oppdrettere av noe slag? Har tidligere erfaring med huskatt og sibirkatt. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst på ny katt etter min andre pus døde, og jeg ser jevnlig på finn.no. Men de blir jo gitt bort så fort! Kan gå 10 minutter så står det gitt bort eller reservert. Hvor får man enkelt tak i katt i disse dager? Er eneste mulighet å kjøpe rasekatt? For de annonsene ligger gjerne ute en stund. 

Og omplassering av dyr er ikke noe alternativ, de er jo helt nazi de folka der. Jeg bor i Oslo men kan gjerne reise et stykke for å hente drømmekatten. Noen som kan anbefale en nettside eller oppdrettere av noe slag? Har tidligere erfaring med huskatt og sibirkatt. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Nazi?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, BeanB skrev:

 

Nazi?  

Ja, jeg var innom DOOA i Oslo angående å adoptere en kattunge, og hun dama som jobba der var så frekk at jeg begynte å gråte.. fikk ikke puste for jeg fikk sånn angst. Makan til slem dame. Hun sa jeg ikke fikk adoptere fordi jeg jobber 8-16 på hverdager og at jeg ikke bodde landlig nok. Jeg bor i Oslo men er mange som har katt her jeg bor (Nordstrand) og jeg har som sagt hatt katt før. 

 

Anonymkode: fcc49...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor ikke lage annonse om at du ønsker en katt?

Ja men folk gidder vel ikke lete opp folk som ønsker katt når det er så ekstremt mange som ønsker kattunger? Ofte står det også at folk får ekstremt mange henvendelser og de rekker ikke svare alle.. jeg la ut en annonse før jul men fikk ingen svar :( 

Er det lettere i Danmark eller Sverige tro? 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 115 treff når jeg ser på katter i Olso og Akershus.

Anonymkode: 3a982...2bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, BeanB said:

 

Nazi?  

I Oslo er det Hvite Herrers Forening som driver med katteadopsjon. Som kjent har de noe pro-hitler synspunkter

Anonymkode: b8a66...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange andre organisasjoner i samme område, ikke la deg skremme. Hør med FOD, eller Dyrebeskyttelsen dyrenes hus. 

Det er ikke kattungetid nå, det blir masse kattunger fra mai og utover. 

Og det finnes veldig mange herlige voksne katter, flere i fare for å bli avlivet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 115 treff når jeg ser på katter i Olso og Akershus.

Anonymkode: 3a982...2bb

Så rart, jeg fikk 76 treff. Og de fleste var ikke kattunger. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de 115 treffene i Oslo/Akershus: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.77&location=0.20003&location=0.20061&sub_category=1.77.5191

I Hedmark ligger mange tettsteder langs E6, så det er kjapt å kjøre oppover, og fylket er ikke så folkerikt, så kanskje disse kattene ikke går så fort): https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.77&location=0.20005&sub_category=1.77.5191

Anonymkode: 3a982...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du prøvd?

Anonymkode: dcfe3...b0d

Siden september ca. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Så rart, jeg fikk 76 treff. Og de fleste var ikke kattunger. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Søker du på gis bort? Søk på både til salgs og gis bort.

Anonymkode: 3a982...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er de 115 treffene i Oslo/Akershus: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.77&location=0.20003&location=0.20061&sub_category=1.77.5191

I Hedmark ligger mange tettsteder langs E6, så det er kjapt å kjøre oppover, og fylket er ikke så folkerikt, så kanskje disse kattene ikke går så fort): https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.77&location=0.20005&sub_category=1.77.5191

Anonymkode: 3a982...2bb

Takk for tips :) Hedmark er 0 stress, samme med Østfold/Vestfold. Jeg vurderer å få meg 2 stk faktisk. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var innom DOOA i Oslo angående å adoptere en kattunge, og hun dama som jobba der var så frekk at jeg begynte å gråte.. fikk ikke puste for jeg fikk sånn angst. Makan til slem dame. Hun sa jeg ikke fikk adoptere fordi jeg jobber 8-16 på hverdager og at jeg ikke bodde landlig nok. Jeg bor i Oslo men er mange som har katt her jeg bor (Nordstrand) og jeg har som sagt hatt katt før. 

 

Anonymkode: fcc49...b7f

Du må huske at de omplasserer uønskede og hjemløse katter, som de ikke ønsker å finne på gaten når enkelte blir lei eller skal på ferie om et år eller to. De ønsker det beste for kattene og vil være sikre på at katten får et godt og langvarig hjem. Jeg syns det er altfor lett å få seg katt i dag, resultatet er flere tusen hjemløse katter. Så at de har krav til folk som skal adoptere er helt på sin plass.

Ville tatt kontakt med flere organisasjoner som omplasserer katter og pratet med de. Ikke alle har et krav om at katten skal kunne gå ute, i tillegg hjelper du da katter som virkelig trenger et hjem :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, jeg fikk 76 treff. Og de fleste var ikke kattunger. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Hvorfor må det være en kattunge? Spør av ren nysgjerrighet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert lettere til våren/sommeren om du vil ha en kattunge, mange var nok allerede gitt bort i september da du begynte å lete. Men du gjør en god gjerning om du tar en voksen katt, disse er mye vanskeligere å bli kvitt og blir ofte avlivet...

Anonymkode: 3a982...2bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Oslo er det Hvite Herrers Forening som driver med katteadopsjon. Som kjent har de noe pro-hitler synspunkter

Anonymkode: b8a66...136

Hahah :laugh: ser det for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeanB skrev:

Hvorfor må det være en kattunge? Spør av ren nysgjerrighet? 

Jeg kan godt ta en voksen og en kattunge, men jeg syns det er så koselig med kattunger. Skal uansett ha 2 katter tenkte jeg. Jeg tok over en voksen katt for noen år siden, dsv døde han av hjertefeil :( Han var veldig redd og nervøs pga han hadde blitt mishandlet. 

Anonymkode: fcc49...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...