Gå til innhold

Hjelp til å velge valp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, enirt skrev:

Hei! Jeg har en Pomeranian. Det er en flott rase syntes jeg. Hun er en skikkelig kosegris og krever ikke så alt for mye, men vi går ofte lange skogsturer og da går hun løs. Min har hatt mye tannproblemer, trekt 11 tenner. Pomeranian er kjent for å bjeffe endel, men min bjeffer kun når det ringer på og når jeg kommer hjem. Men jeg ser du har små barn og små hunder som Pomeranian er ikke anbefalt i familier med barn under 10 år. De er veldig skjøre og mister ungene hunden i gulvet feks så kan den skade seg skikkelig. Jeg hadde valgt mellompuddel om jeg var deg! Skikkelig fine familiehunder og ikke like små som Pomeranian. Maltesere har jeg ingen erfaring med.

Vi har en Shitzu i nærmeste slekt som er innom oss flere ganger i uka, og barna har aldri prøvd å løfte hunden noensinne, heldigvis

Anonymkode: f41a5...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finsk lapphund, fantastisk glade, vennlige, kosete hunder som elsker både friluftsliv og sofakos :) Perfekt familiehund, som er godhjertet mot barn, voksne og andre dyr.

I tillegg er de fortryllende vakre å se på 😍

Anonymkode: b73f7...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Hei. Etter mange år med sykdom er jeg blitt ufør. Dette tærer så mye på meg psykisk og etter mange samtaler med lege ol så har det blitt foreslått at det kanskje vil være fint å få en hund i hus, for å få meg litt ut av huset og gi hverdagen litt mer mening enn det den har nå. 

Vi har tre barn fra 2år og opp til 9år. Vi har hus med hage. Selv er jeg ikke oppvokst med hund, men begge mine foreldre har fått hund med ny partner så vi har hunder rundt oss i det daglige. 

Planen er å vente ca ett år med å skaffe hund fordi vi vil at minstemann skal bli litt større først, mest så han skal skjønne at hunden ikke er et leketøy. På denne måten har vi også god tid til å sette oss inn i hva hunden trenger osv.

Vi har lyst på en liten/medium hund. Hovedsaklig rolige gåturer, men mannen kan fint ta løpeturer med den hvis den trenger det. Må såklart være barnevennlig!

Håper noen erfarne hundeeiere der ute kan hjelpe oss med å velge rase😊

Anonymkode: f41a5...65d

Så utrolig heldige dere er som kan ha hund :) Jeg er selv syk, mye hjemme.. Har barn på 2- og 4 år. 

Vi prøvde hund, og det gikk så fint med barna! Tro meg, en toåring er ikke nødvendigvis for liten til å "ha hund" altså ;) Det kan gå kjempefint. (Dessverre er jeg visst dritallergisk mot hund så måtte levere tilbake hunden. Det oppstod etter 1 døgn :(:( )

Misunner deg veldig altså! Ville valgt en liten, men robust hund. Ikke chihuahua eller pomeranian. 

Kanskje staffordshire bull terrier? 

Anonymkode: 0711e...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...