Gå til innhold

Nazistene vant 2. verdenskrig: Eugenikk lever i beste velgående i verden, i 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dessverre :( Eugenikk stod sentralt i nazistenes ideologi. Vi kan ta Danmark som eksempel, der fjerner (også kalt dreper) kvinner babyer som har downs, eller som er dverger. Det blir faktisk nesten ikke født barn i Danmark som ikke er tilsynelatende friske. Fordi det er en så høy andel kvinner som tar abort bare legen mistenker at det kan være noe unormalt med barnet. 

Det er nettopp det nazistene ønsket, og jeg drister meg til å kalle alle som er for eugenikk for nazister. 

 

Anonymkode: df81c...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eugenikk er ikke galt i seg selv. Det er mer et spørsmål om hvor man setter grensene. F.eks er det bred enighet om at ekteskap mellom nære slektninger er uheldig. Eugenikk er også å bekjempe innavl og fraråde folk å få barn når genfeil gjør sjansen overhengende stor for å videreføre arvelige sykdommer som vil gi avkommet deres sterkt redusert livskvalitet. Det er et enormt steg fra dette til å utrydde folkegrupper. Å omtale alle som mener man bør unngå innavl for nazister tror jeg de fleste vil være enige i at er det reneste idioti. Men det er faktisk hva du argumenterer for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre mennesker med downs er vel bare positivt?

Anonymkode: cbdff...581

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle som ikke vil ha og oppfostre handikappede barn er nazister? Nyttig info, ja. :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
1 time siden, Drizzt skrev:

Så alle som ikke vil ha og oppfostre handikappede barn er nazister? Nyttig info, ja. :ironi:

Jeg har blitt kalt nazist for mindre enn det der, så jeg er ikke overrasket.

For øvrig er det egentlig ganske grovt å kalle noen for nazist, det er svært få, om noen, som er ekte nazister. Derfor er det egentlig ganske teit at det har gått inflasjon i ordet. Det har liksom ikke noen mening lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg synes det er å dra den altfor langt. Å ha muligheten til å gjøre et slikt personlig valg, er noe helt annet enn om staten tvinger deg til å gjøre det, eller attpåtil tar barnet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosetelys skrev:

Jeg har blitt kalt nazist for mindre enn det der, så jeg er ikke overrasket.

For øvrig er det egentlig ganske grovt å kalle noen for nazist, det er svært få, om noen, som er ekte nazister. Derfor er det egentlig ganske teit at det har gått inflasjon i ordet. Det har liksom ikke noen mening lenger. 

Jeg blir også kalt for det ene og det andre av uvitende folk, men det trenger man ikke bry seg noe særlig om :)

Ellers helt enig med deg at det har gått såpass stor inflasjon på ord som nazist og rasist, bl.a. eller rasisme. De bør brukes der de hører til, men i dag brukes de hele tiden for å sverte motstanderen bare fordi alle vet at det er noe negativt å bli kalt for det.

Når det gjelder dette med abort av syke barn. Jeg mener at det er foreldrene, hovedsakelig den gravide kvinnen, som bør være de som bestemmer om de vil beholde et sykt barn eller ikke. Dette er dypt personlig valg som avhenger av altfor mye staten ikke bør blande seg i. De som vil beholde barnet bør få like mye støtte som de som vil fjerne det på et tidlig stadium. Å tvinge en kvinne å føde et uønsket barn er hverken bra for henne eller for barnet. Dette er mishandling og tortur for kvinnen og svært uheldig for barnet som fødes uønsket i en verden hvor det er lite kjærlighet å finne. La folk bestemme dette selv. 

Det at man ikke vil føde et sykt barn betyr ikke at man er imot handikappede for øvrig. Det betyr at man selv ikke evner å gi dette barnet god nok omsorg. Et liv i institusjoner er ikke noe så verdt å ha at det kan regnes som et fullverdig tilbud og alternativ.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 20.33, Rosetelys skrev:

Jeg har blitt kalt nazist for mindre enn det der, så jeg er ikke overrasket.

For øvrig er det egentlig ganske grovt å kalle noen for nazist, det er svært få, om noen, som er ekte nazister. Derfor er det egentlig ganske teit at det har gått inflasjon i ordet. Det har liksom ikke noen mening lenger. 

Nazisme kortet sitter løst om dagene, ikke lenge siden jeg selv ble kalt nazist fordi jeg omtalte meg som hvit. Og jeg er helt enig, det er meget grovt. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo helt feil å si . At den nazistiske ideologien lever og påvirker er derimot sant .

Anonymkode: e83a5...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Dessverre :( Eugenikk stod sentralt i nazistenes ideologi. Vi kan ta Danmark som eksempel, der fjerner (også kalt dreper) kvinner babyer som har downs, eller som er dverger. Det blir faktisk nesten ikke født barn i Danmark som ikke er tilsynelatende friske. Fordi det er en så høy andel kvinner som tar abort bare legen mistenker at det kan være noe unormalt med barnet. 

Det er nettopp det nazistene ønsket, og jeg drister meg til å kalle alle som er for eugenikk for nazister. 

 

Anonymkode: df81c...566

Dette har ingenting med nazisme å gjøre. Syk sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaller du alle som er mot røyking på offentlige område også for nazister da? Selv nazistene kunne føre bra politikk.

Anonymkode: cbdff...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...