Gå til innhold

Han trekker seg unna, men har ikke alle kortene på bordet. Skal jeg fortelle ham om voldtekten?


km25

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden møtt en veldig bra mann. Vi har datet siden starten av desember, og etter min mening går det nokså bra. Her er saken. Noen ganger blir det veldig kleint og stille mellom oss, og jeg føler ikke at jeg klarer å være helt meg selv. Jeg tror han merker det, i og med at han har trukket seg litt tilbake fra meg den siste uken. Svarer ikke lenger på snaps så ofte som han gjorde. Saken er at jeg har ett traume bak meg, ble voldtatt av min ekskjæreste. Dette har jeg ikke fortalt han enda, fordi vi "bare" har møttes fire-fem ganger. Men jeg merker at han blir usikker og påvirkes av min oppførsel. Ville dere sagt noe om det? Eventuelt hvordan? Jeg vet ikke hva han ser i oss enda og jeg har egentlig ikke lyst til å spørre han om det så "tidlig" heller. Men jeg vil gjerne se hva dette eventuelt kan være, og da ligger det også implisitt at dette blir en del av samtalen hvis jeg først forteller ham hva jeg har vært igjennom. Hva tenker dere? 

Endret av km25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å si/skrive noe ala: "Beklager om jeg har oppført meg/virket litt stille noen ganger, det har bare skjedd litt oppigjennom som har påvirket meg/gjort meg litt forsiktig av meg"? På den måten kan du forklare uten å forklare alt. Så får det bli opp til dere hva mer som blir sagt.

Endret av nordlending
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis åpen for at man skal snakke om sånt, men ikke gjør det i denne sammenheng. Du bør bli bedre kjent med han først.

Hadde heller forsøkt å tilnærme meg mer og dytte meg litt mer frem, ta mer kontakt osv, enn å ta opp traumer med en som jeg har klein samtale med på Messenger eller lignende i så kort tid :P Jeg anbefaler deg å bli bedre kjent først og se om han faktisk er en som det går an å snakke med om dype ting.

Anonymkode: 2aa59...5b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence

Nei, ikke gjør det. Det kommer bare til å virke som at du bruker voldtekten som et emosjonelt pressmiddel for å hanke ham inn igjen. Og uansett er det ikke attraktivt med issues som han kommer til å måtte forholde seg til, uansett hva man har opplevd og hvor forståelig det er at man har dem.

Dersom du vil forsøke å gjenopplive interessen hans, så gjør det med handling, ikke med ord. Kan hende det er andre grunner til at han ikke virker så interessert også. Kanskje han enkelt og greit ikke føler noen kjemi, og da blir det bare kleint å komme trekkende med en eller annen traumatisk opplevelse fra fortiden som liksom skal få ham til å forandre mening.

Endret av Terence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, km25 skrev:

Jeg har den siste tiden møtt en veldig bra mann. Vi har datet siden starten av desember, og etter min mening går det nokså bra. Her er saken. Noen ganger blir det veldig kleint og stille mellom oss, og jeg føler ikke at jeg klarer å være helt meg selv. Jeg tror han merker det, i og med at han har trukket seg litt tilbake fra meg den siste uken. Svarer ikke lenger på snaps så ofte som han gjorde. Saken er at jeg har ett traume bak meg, ble voldtatt av min ekskjæreste. Dette har jeg ikke fortalt han enda, fordi vi "bare" har møttes fire-fem ganger. Men jeg merker at han blir usikker og påvirkes av min oppførsel. Ville dere sagt noe om det? Eventuelt hvordan? Jeg vet ikke hva han ser i oss enda og jeg har egentlig ikke lyst til å spørre han om det så "tidlig" heller. Men jeg vil gjerne se hva dette eventuelt kan være, og da ligger det også implisitt at dette blir en del av samtalen hvis jeg først forteller ham hva jeg har vært igjennom. Hva tenker dere? 

Hva med å heller invitere han med på en date/aktivitet til uka og gjøre noe flott sammen? :) vis interesse

Anonymkode: 2aa59...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...