Gå til innhold

Leve i gamledagerg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18 år gammel jente og jeg har innsett at jeg virkelig skulle ønske at jeg ikke levde på denne tiden med rundt 1940-1960. Ja vi har mer trygghet og medisiner idag osv, men jeg tenker på sånn hva man hadde å gjøre på. Ingenting er som det var på den tiden, man var ute å gjorde ting og kastet ikke bort tiden sin på alt dette teknologiske. Man pyntet seg i kjoler mens guttene hadde mer manerer (eller hvertfall mer ordentlig enn nå). Ja det er gammeldags og alt er ikke positivt med at samfunnet var slik. Barn var mer ute og de hadde flere steder å leke. Og musikken på den tiden, love it. Har hørt så mange søte kjærlighetshistorier fra den tiden og mye av det vet jeg at jeg ikke får opplevde pga dette er en annen tid. Noen flere enn meg som tenker det samme eller har noen tanker om dette?? Jeg klager ikke over at jeg lever i denne tiden men er så mye fra «gamledager» jeg skulle ønske jeg kunne oppleve. Følte de levde litt mer på den tiden 

Anonymkode: 4b2be...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du endre på noe av det du gjør i ditt liv. Enkelt og greit. For eksempel:
# Reis ut å gjør ting. Ikke kast bort tiden din på det teknologiske. Ikke sitt på nettet med mindre det er nødvendig. Telefonen må ikke være på 24/7, du må ikke være tilgjengelig 24/7.
# Bruk kjoler. Endre på klesvanene dine. Pynt deg mer med kjoler, skjørt osv. Du kan kle deg sånn og se moderne ut. Handler bare om hva du gjør det til selv og.
# Hvis du har barn, vær mer ute med barna. Finn andre steder å leke, ikke vær på samme plassen hele tiden.
# Hør på musikk fra den tiden. Vi har da alle forskjellig musikksmak! :)
# Ha gode manerer osv. Finnes videoer på youtube, om hva slags manerer de hadde på den tiden osv, kanskje noe kan brukes nå, i denne moderne verden. Det vedder jeg på at man kan ;) 

 

Hvordan du velger å leve ditt liv, er opp til DEG. Du har ansvar for ditt liv, og hva du velger å gjøre i livet, hvordan du ønsker å leve osv. Gjør små endringer osv.. så kommer du dit du ønsker.. 

Er du ikke fornøyd, så må du jo endre på ting. Har mange forslag til deg over her.. og flere forslag kan du komme på selv. Se på youtube "Jeg lever som 1960 en hel dag" osv. På engelsk vel og merke, men der kan du få gode tips til hva mange gjorde, hvordan de ryddet og vasket, og gjorde ellers, gikk kledd osv. Finnes en del av disse videoene. :) 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jeg ser at du har postet dette under hobby. Da vil jeg foreslå at du lager deg en tidsmaskin, sånn at du kan dra tilbake til den tiden. Jeg anbefaler at du legger inn en emergency-mulighet for å komme til vår tid igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fascinert av "gamle dager". Men jeg holder på med vikingtid. Holder på med håndarbeid som søm og veving (for hånd) og drar på markeder om sommeren der man lever som en viking. Mobiler og plastikk legges vekk.

Så vet jeg at det fins en viktoriansk forening i Oslo. Der man møtes i kostymer, og oppfører seg som man gjorde på den tida.

Kan hende det fins noe foreninger for 40-50 tallene og? Vet ikke. 

Men vil anbefale å bli medlem av en eller annen sånn forening. Morro å møte likesinnede, og å "reise tilbake i tid" på arrangementer. 

Anonymkode: 265c2...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...