Gå til innhold

Har MeToo ført til at menn prøver seg sjeldnere?


Collan

Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?  

48 stemmer

  1. 1. Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?

    • Ja
      25
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

På 14.1.2018 den 10.39, Rotemor skrev:

Mindre sjekking på arbeidsplasser er et positivt resultat.... 

Ja. Er godt å slippe det. Håper det holder seg sånn, men tviler.

Anonymkode: ff1b0...c2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Ardwinna skrev:

Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Utseendet har faktisk ingenting å si for meg eller de damene jeg kjenner. En gris er en gris, uansett hvor striglet og pen han er er.

Må si meg enig.  Opplever å føle meg like krenket av en kjekk mann som jeg blir av en mindre kjekk en.  Om ikke annen blir jeg noen ganger enda mer forbanna fordi kjekke menn  ofte er jævlig arrogante og tror alle kvinner i to sko  legger seg flate bare fordi de har utseende med seg. Æsj!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 11.26, Isambard skrev:

Ja, noen synes kanskje det, men jeg synes dette er en snerpete holdning. Jeg synes hovedregelen bør være at folk som vil ha hverandre skal få lov til det. Noen ganger blir det umulig, sånn som psykiater/pasient. 

Det er flere på min arbeidsplass som har funnet hverandre. Man blir godt kjent, så det er ikke rart det kan oppstå følelser.

 

En arbeidsplass er jo ikke arena for sjekking. Sånt kan man holde til fritiden. På jobb skal man være profesjonell

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence
6 timer siden, Ardwinna skrev:

Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Utseendet har faktisk ingenting å si for meg eller de damene jeg kjenner. En gris er en gris, uansett hvor striglet og pen han er er.

 

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Må si meg enig.  Opplever å føle meg like krenket av en kjekk mann som jeg blir av en mindre kjekk en.  Om ikke annen blir jeg noen ganger enda mer forbanna fordi kjekke menn  ofte er jævlig arrogante og tror alle kvinner i to sko  legger seg flate bare fordi de har utseende med seg. Æsj!

Ingen som har påstått at det gjelder dere to spesifikt. Men generelt er det sånn at en attraktiv mann slipper unna med mye mer enn en uattraktiv mann, slik også attraktive kvinner slipper unna med mer enn uattraktive kvinner. Attraktive mennesker slipper generelt unna med mer, og det er rart at dere vil kverulere på det, egentlig.

Her er et prima eksempel (pedo fotomodell Tinder-eksperiment):

https://kiwifarms.net/attachments/gcgihfg-jpg.260106/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

En arbeidsplass er jo ikke arena for sjekking. Sånt kan man holde til fritiden. På jobb skal man være profesjonell

I mange tilfeller er nok det fornuftig, men når en gjør sjekking på de fleste dagligdagse arenaer tabu ender man jo opp med at dette blir forbehold platformer og arenaer som Tinder, nettdating og byen, noe mange her inne, kanskje særlig kvinner, virker å ha dårlige erfaringer med og være lei av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem som mente at folk som mente #metoo måtte roe seg var uvitende, men etter hun som anklaget Aziz Ansari (som er kjent for å være aktiv feminist og forkjemper for like rettigheter for alle) for "sexual misconduct" gikk ut så må jeg innrømme at jeg synes det er noen som drar det for langt - og jeg kan forstå hvorfor denne "er det ikke lov til å prøve seg engang"-mentaliteten har dukket opp.

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/aziz-ansari-date-babe-accusations-sexual-assault-misconduct-response-twitter-golden-globes-award-a8158296.html

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å sverte en så god kampanje som #metoo, ved å bruke en shitty date som grunnlag for å anklage noen (en lettversjon av det å anklage noen falskt for voldtekt). Det setter oss andre som har opplevd trakassering i et dårlig lys, og sverter en god sak. 

Jeg har hatt noen som har presset seg på meg etter date, og selv om jeg ikke ville han skulle kysse meg så lot jeg det gå for å slippe kleinhet - jeg ble ikke med ham hjem og sugde ham (som i artikkelen) og etterpå hylte om overgrep.

Anonymkode: 82191...449

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Maleficenta skrev:

En arbeidsplass er jo ikke arena for sjekking. Sånt kan man holde til fritiden. På jobb skal man være profesjonell

Jeg har aldri sett at det har vært et stort problem når det dannes par på arbeidsplasser eller at enkelte flørter uskyldig med hverandre, både i arbeidstiden og på fest. Det har skjedd alle steder jeg har jobbet.

Det har også skjedd seksuell trakassering steder hvor jeg har jobbet. Det er vondt å se. Forskjellen er ganske tydelig når man ser det i praksis, og det handler mye om sosiale antenner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoo har ført til at godt voksne kvinner ser oppgitt på meg når jeg ser på yngre, attraktive kvinner på trikken. Tror jeg. Eller så er det tilfeldig. Da jeg ga mitt mest imøtekommende smil til dama jeg satt overfor her om dagen, ristet fruen ved siden av henne til og med litt oppgitt på hodet. Men hun jeg var interessert i smilte imøtekommende tilbake, så da tenker jeg at det kan jeg leve helt fint med.

Tror egentlig at hvis man ser bort fra de det faktisk gjelder, så har metoo gått mest inn på de som er litt utenfor målgruppen for sjekking. Kvinner som aldri blir sjekka kan nå gjenreise stoltheten litt ved å tenke at all sjekking er mild trakassering og jenter som lar seg sjekke er dumme som ikke skjønner det. Menn som aldri har turt å sjekke uansett har fått en ny unnskyldning i at det liksom skal være umulig å vite hvor grensa går.

Vi som faktisk er attraktive og aktive på sjekkemarkedet fortsetter som før!

Så får vi bare håpe at de det faktisk gjelder - grisene - ikke fortsetter som før.

Anonymkode: 2ac4b...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Terence skrev:

 

Ingen som har påstått at det gjelder dere to spesifikt. Men generelt er det sånn at en attraktiv mann slipper unna med mye mer enn en uattraktiv mann, slik også attraktive kvinner slipper unna med mer enn uattraktive kvinner. Attraktive mennesker slipper generelt unna med mer, og det er rart at dere vil kverulere på det, egentlig.

Her er et prima eksempel (pedo fotomodell Tinder-eksperiment):

https://kiwifarms.net/attachments/gcgihfg-jpg.260106/

Disse damene er heller ikke mange damer eller et bevis på en generell tendens blant damer. Det finnes selvsagt noen damer som biter på bare fordi fyren har et grei utseende (flere av dem også nettopp fordi han har en kriminell fortid og oppfører seg som en drittsekk), men dette er ikke en generell tendens blant damer flest.
Som Peonjenta skrev, oppleves det ofte mer på denne måten når kjekke menn elger seg innpå og ikke tar nei for et nei:
 

Sitat

Om ikke annen blir jeg noen ganger enda mer forbanna fordi kjekke menn  ofte er jævlig arrogante og tror alle kvinner i to sko  legger seg flate bare fordi de har utseende med seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isambard skrev:

Jeg har aldri sett at det har vært et stort problem når det dannes par på arbeidsplasser eller at enkelte flørter uskyldig med hverandre, både i arbeidstiden og på fest. Det har skjedd alle steder jeg har jobbet.

Det har også skjedd seksuell trakassering steder hvor jeg har jobbet. Det er vondt å se. Forskjellen er ganske tydelig når man ser det i praksis, og det handler mye om sosiale antenner. 

Vi har fremdeles flørting på vår jobb. Det er fint. Det er noe som foregår mellom alle og er helt uskyldig. Men det er kanskje mer når de eldre systematisk kun flørter med de yngre at problemet oppstår? Det vil jeg tro. Hvis man er eldre og i overposisjon og kun flørter og forsøker å sjekke opp (jeg mener jo dette er forskjellige ting, man kan ha en flørtekultur uten at noen forsøker å sjekke noen) de yngre på jobb. Da ringer det alarm hos meg, selv om det ikke er trakassering. Det er uprofesjonelt og kan være svært ubehagelig (erfaring fra tidligere jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd meg noe særlig på damer eller sjekket opp eller flørtet. Jeg har aldri likt den typen menn heller. 

Anonymkode: 368f0...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del gir jeg faen i Metoo. Jeg har aldri trakassert eller misbrukt noen før denne kampanjen, og skal ikke gjøre det etter den.

For noen tror og håper jeg det blir en tankevekker. F.eks i framtreden ovenfor berusede jenter, hva som er greit og hva som ikke er greit. Jeg tror også mye handler om impulskontroll. Det er helt menneskelig å tenke hvis man er på byen at man gjerne skulle kysset den jenta eller kjent på den rumpa. Noe helt annet er å faktisk gjøre det mot jentas vilje.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, isw skrev:

For min egen del gir jeg faen i Metoo. Jeg har aldri trakassert eller misbrukt noen før denne kampanjen, og skal ikke gjøre det etter den.

For noen tror og håper jeg det blir en tankevekker. F.eks i framtreden ovenfor berusede jenter, hva som er greit og hva som ikke er greit. Jeg tror også mye handler om impulskontroll. Det er helt menneskelig å tenke hvis man er på byen at man gjerne skulle kysset den jenta eller kjent på den rumpa. Noe helt annet er å faktisk gjøre det mot jentas vilje.

 

Jeg tenker at det er typisk oppførsel blant menn som ikke fikk nok oppmerksomhet som barn, og at det kanskje er mindre seksuelt ladet enn et forsøk på å vise seg frem og være tøff. De som snakker høyest i lunsjen og trykker på alle knappene. Metoo er ironisk nok en kampanje mot de mest usikre menneskene i verden. 

Anonymkode: 368f0...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, isw skrev:

For min egen del gir jeg faen i Metoo. Jeg har aldri trakassert eller misbrukt noen før denne kampanjen, og skal ikke gjøre det etter den.

For noen tror og håper jeg det blir en tankevekker. F.eks i framtreden ovenfor berusede jenter, hva som er greit og hva som ikke er greit. Jeg tror også mye handler om impulskontroll. Det er helt menneskelig å tenke hvis man er på byen at man gjerne skulle kysset den jenta eller kjent på den rumpa. Noe helt annet er å faktisk gjøre det mot jentas vilje.

 

Du driter i kvinners sikkerhet og liv med andre ord? Selvom du aldri har seksuelt trakassert noen så betyr ikke det at du skal sitte med henda i fanget å titte vekk når du ser at det skjer heller, og at du skal jatte og le med når gutta på trening snakker om kvinner på en nedverdigende og respektløs seksuell måte. Alle er ansvarlige for å forme samfunnet holdninger til tryggere og mer positive, medmenneskelige holdninger.  Man går jo ikke bare forbi en gammel dame som faller eller en mann som blir rana og knivstukket heller. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er typisk oppførsel blant menn som ikke fikk nok oppmerksomhet som barn, og at det kanskje er mindre seksuelt ladet enn et forsøk på å vise seg frem og være tøff. De som snakker høyest i lunsjen og trykker på alle knappene. Metoo er ironisk nok en kampanje mot de mest usikre menneskene i verden. 

Anonymkode: 368f0...c08

Ehhh nei det er en kampanje mot de mest respektløse i verden og alle med objektiviserende og nedverdigende kvinnesyn. 

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte «nei», fordi ser ingen endring: menn var handlingslammet/usynlige før, og nå.

Anonymkode: deffd...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du driter i kvinners sikkerhet og liv med andre ord? Selvom du aldri har seksuelt trakassert noen så betyr ikke det at du skal sitte med henda i fanget å titte vekk når du ser at det skjer heller, og at du skal jatte og le med når gutta på trening snakker om kvinner på en nedverdigende og respektløs seksuell måte. Alle er ansvarlige for å forme samfunnet holdninger til tryggere og mer positive, medmenneskelige holdninger.  Man går jo ikke bare forbi en gammel dame som faller eller en mann som blir rana og knivstukket heller. 

Ehhh nei det er en kampanje mot de mest respektløse i verden og alle med objektiviserende og nedverdigende kvinnesyn. 

Anonymkode: 86a26...bf9

Les det jeg skriver en gang til. For MIN del skriver jeg. Som i; jeg har aldri trakassert noen så jeg trenger ikke forandre noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du driter i kvinners sikkerhet og liv med andre ord? Selvom du aldri har seksuelt trakassert noen så betyr ikke det at du skal sitte med henda i fanget å titte vekk når du ser at det skjer heller, og at du skal jatte og le med når gutta på trening snakker om kvinner på en nedverdigende og respektløs seksuell måte. Alle er ansvarlige for å forme samfunnet holdninger til tryggere og mer positive, medmenneskelige holdninger.  Man går jo ikke bare forbi en gammel dame som faller eller en mann som blir rana og knivstukket heller.

Anonymkode: 86a26...bf9

Innlegget du svarer her på var et innlegg fra en mann som tydelig har normalt god respekt for andres kropp og intimgrenser og som mener #metoo kan være en tankevekker i forhold til hva som er greit eller ikke, spesielt i forhold til berusede jenter. Og så velger du altså å tolke det negativt og beskylde ham for å ikke bry seg om kvinners sikkerhet og liv? Hvis du virkelig er opptatt av kvinners sikkerhet og liv, burde du være takknemlig at det finnes menn som skjønner hvorfor #metoo trengs uten å føle seg truffet av kampanjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ardwinna skrev:

Innlegget du svarer her på var et innlegg fra en mann som tydelig har normalt god respekt for andres kropp og intimgrenser og som mener #metoo kan være en tankevekker i forhold til hva som er greit eller ikke, spesielt i forhold til berusede jenter. Og så velger du altså å tolke det negativt og beskylde ham for å ikke bry seg om kvinners sikkerhet og liv? Hvis du virkelig er opptatt av kvinners sikkerhet og liv, burde du være takknemlig at det finnes menn som skjønner hvorfor #metoo trengs uten å føle seg truffet av kampanjen!

What she said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

Innlegget du svarer her på var et innlegg fra en mann som tydelig har normalt god respekt for andres kropp og intimgrenser og som mener #metoo kan være en tankevekker i forhold til hva som er greit eller ikke, spesielt i forhold til berusede jenter. Og så velger du altså å tolke det negativt og beskylde ham for å ikke bry seg om kvinners sikkerhet og liv? Hvis du virkelig er opptatt av kvinners sikkerhet og liv, burde du være takknemlig at det finnes menn som skjønner hvorfor #metoo trengs uten å føle seg truffet av kampanjen!

Takk :)

Jeg er enig i at første setningen min hørtes noe brutal ut. Jeg gir jo ikke faen, men jeg føler meg personlig ikke så berørt av dette, som for meg handler om både folkeskikk, respekt og normal oppførsel. Det er helt greit (og positivt) å se på en vakker jente, men ikke greit å handle på en måte som bryter med hennes ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, isw skrev:

Takk :)

Jeg er enig i at første setningen min hørtes noe brutal ut. Jeg gir jo ikke faen, men jeg føler meg personlig ikke så berørt av dette, som for meg handler om både folkeskikk, respekt og normal oppførsel. Det er helt greit (og positivt) å se på en vakker jente, men ikke greit å handle på en måte som bryter med hennes ønsker.

Det er kjempefint at du ikke er som de mennene kampanjen retter seg til! Men måten du ordla deg på i kommentaren jeg reagerte på ga uttrykk for at du dreit i at kvinner opplevde dette, bare fordi du selv ikke kunne klandres. Derfor reagerte jeg.
Vi bør alle bry oss om dette samfunnsproblemet og jobbe aktivt med å påvirke holdningene til de rundt oss i samfunnet til det bedre :)

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...