Gå til innhold

Jeg gjorde noe veldig dumt. Barnet vårt ligger på sykehus og jeg dro og lå med en annen mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folkens. Dette er NEPPE sant. Hele historien har jo ALT for mange detaljer til å være troverdig. Ingen ville lagt ut en så gjenkjennbar historie åpent på nett....!

Anonymkode: 1d8b3...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det TS har gjort minner meg mer om selvskading enn tradisjonell utroskap. Hun har rett og slett nådd bunnen. Det er jo ikke noe å "misunne" henne akkurat. Jeg leser det i alle fall ikke som om hun har vært ute og koset seg, og jeg sliter med å fordømme noen som har hatt det jævlig i lengre tid og nå har nådd bunnen på en så nitrist måte. Jeg håper du finner noen du kan snakke med alt dette om, TS. Jeg er i utgangspunktet enig i at det er veldig bortkastet å ødelegge en familie over en engangsgreie. Spørsmålet er om du kan greie å leve med løgnen i tillegg til alt annet. Det kan bli veldig tungt.

Anonymkode: 8db7f...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det TS har gjort minner meg mer om selvskading enn tradisjonell utroskap. Hun har rett og slett nådd bunnen. Det er jo ikke noe å "misunne" henne akkurat. Jeg leser det i alle fall ikke som om hun har vært ute og koset seg, og jeg sliter med å fordømme noen som har hatt det jævlig i lengre tid og nå har nådd bunnen på en så nitrist måte. Jeg håper du finner noen du kan snakke med alt dette om, TS. Jeg er i utgangspunktet enig i at det er veldig bortkastet å ødelegge en familie over en engangsgreie. Spørsmålet er om du kan greie å leve med løgnen i tillegg til alt annet. Det kan bli veldig tungt.

Anonymkode: 8db7f...96c

Jeg ser poenget ditt i at det er en type adferd som er trigget av de samme mekanismene som er selvskading. Men jeg syns du trekker strikken noe langt for å bortforklare adferden hennes. Hun ser ut å ha en karakter brist som gjør at får en veldig destruktiv når hun kommer i vanskelige situasjoner. Jeg regner med startet krangelen for å ha et påskudd for byturen.

Jeg har levd med en kvinne som var slik. Hvis hun møtte motgang på jobb eller på sosiale arenaer ble ting så vondt for henne så måtte hun ta det ut på noen. Da ble først stygg verbalt mot meg eller ungene. Heldigvis oftest meg, men det var dessverre noen episoder er det gikk utover ungene. Det var også noen ganger hun gikk fysisk angrep på meg. Hun kunne avledes med shopping, det var realtivt safe men kostet litt. Alkohol kunne dempe det, men like gjerne gjøre at hun ble enda mere i utagerende. Det toppet seg utroskap akuratt slik TS gjorde.

Anonymkode: ec2d6...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter Verås

Utroskap er ikke bra, men i en sånn tung tid er det alt for lett å gjøre ting du angrer på som du ikke mener. Du er ikke en grusom person. 

Skal du fortelle mannen din eller ikke? Det er vanskelig å svare på. Jeg tenker det er best å ikke vite hvis forholdet skal fortsette, på grunn av det var et uhell i en tung tid, men er det best for deg å fortelle det så gjør du det. Hvis det blir for tungt å holde skjult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ser poenget ditt i at det er en type adferd som er trigget av de samme mekanismene som er selvskading. Men jeg syns du trekker strikken noe langt for å bortforklare adferden hennes. Hun ser ut å ha en karakter brist som gjør at får en veldig destruktiv når hun kommer i vanskelige situasjoner. Jeg regner med startet krangelen for å ha et påskudd for byturen.

Jeg har levd med en kvinne som var slik. Hvis hun møtte motgang på jobb eller på sosiale arenaer ble ting så vondt for henne så måtte hun ta det ut på noen. Da ble først stygg verbalt mot meg eller ungene. Heldigvis oftest meg, men det var dessverre noen episoder er det gikk utover ungene. Det var også noen ganger hun gikk fysisk angrep på meg. Hun kunne avledes med shopping, det var realtivt safe men kostet litt. Alkohol kunne dempe det, men like gjerne gjøre at hun ble enda mere i utagerende. Det toppet seg utroskap akuratt slik TS gjorde.

Anonymkode: ec2d6...fa1

Jeg synes det er stor forskjell på å ha et barn på sykehus i kritisk tilstand i over 3 uker, rømme unna og døyve smerten med alkohol og et tilfeldig ligg, og den situasjonen du beskriver. Jeg synes heller ikke at vi kan uttale oss om TS eventuelle karakterbrister basert på denne ene hendelsen. Når du også antar at hun startet krangelen for et påskudd for bytur, da tenker jeg at det er fordi du er farget av egne opplevelser.

Anonymkode: 8db7f...96c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du eier skam,sier du alt som det er. Ganske trist å lese at så mange her inne hadde heller holdt kjeft om dette. Det er tross alt utroskap dette der man går hele veien. Attpåtil i en vanskelig tid som dette! Fortell alt,og ta heller konsekvensene for det etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. om man skal si det eller ikke, så er det flere ting å ta hensyn til:

- Timing: Kanskje best å vente til barnet er friskt og hjemme fra sykehuset, slik at ikke alt topper seg samtidig.

- Kan du leve med løgnen? Risiko for at dette kommer til å gnage deg i stykker innenfra om du ikke sier det. 

- Hva om du ikke sier det nå, men så kommer det frem om noen år, enten fra deg fordi du må lette på hjertet, eller han får vite det fra andre kilder? Da kommer løgnen/hemmeligholdet i tillegg som et ekstra svik, gjør det vanskeligere å tilgi. 

 

For min egen del så hadde det vært mye enklere å tilgi dersom den utro parten la alle kortene på bordet relativt raskt (ref pkt. 1). Dersom jeg hadde fått vite det lenger frem i tid, f.eks. etter noen få år, så hadde hemmeligholdet, følelsen av at forholdet var fundamentert på en løgn, gjort at det hadde blitt veldig vanskelig å stole på partneren igjen. Det hadde mye mer sannsynlig ført til brudd. Løgnen er nesten et større svik og tillitsbrudd enn selve utroskapen i mine øyne. 

Anonymkode: 8b083...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang. om man skal si det eller ikke, så er det flere ting å ta hensyn til:

- Timing: Kanskje best å vente til barnet er friskt og hjemme fra sykehuset, slik at ikke alt topper seg samtidig.

- Kan du leve med løgnen? Risiko for at dette kommer til å gnage deg i stykker innenfra om du ikke sier det. 

- Hva om du ikke sier det nå, men så kommer det frem om noen år, enten fra deg fordi du må lette på hjertet, eller han får vite det fra andre kilder? Da kommer løgnen/hemmeligholdet i tillegg som et ekstra svik, gjør det vanskeligere å tilgi. 

 

For min egen del så hadde det vært mye enklere å tilgi dersom den utro parten la alle kortene på bordet relativt raskt (ref pkt. 1). Dersom jeg hadde fått vite det lenger frem i tid, f.eks. etter noen få år, så hadde hemmeligholdet, følelsen av at forholdet var fundamentert på en løgn, gjort at det hadde blitt veldig vanskelig å stole på partneren igjen. Det hadde mye mer sannsynlig ført til brudd. Løgnen er nesten et større svik og tillitsbrudd enn selve utroskapen i mine øyne. 

Anonymkode: 8b083...a91

Jeg er enig med deg, men sykdomsrisk spiller/bør spille inn i tillegg. Det er ille å bevisst utsette partner for mulige kjønnsykdommer.

Anonymkode: e5383...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg, men sykdomsrisk spiller/bør spille inn i tillegg. Det er ille å bevisst utsette partner for mulige kjønnsykdommer.

Anonymkode: e5383...963

Du vet at det går an å teste seg for dette, før man evn har sex igjen...?

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det går an å teste seg for dette, før man evn har sex igjen...?

Anonymkode: 22555...8c6

Og da er det mest naturlig å fortelle hvorfor det ikke blir sex på 3 mnd. Det er den tiden tar å få svar på HIV test.

Endret av Tba
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tba skrev:

Og da er det mest naturlig å fortelle hvorfor det ikke blir sex 3 mnd. Det er den tiden tar å få svar på HIV test.

Oslo universitetssykehus, Ullevål, opplyser til HivNorge at for diagnostikk av hivinfeksjon, bruker alle laboratoriene i Norge kombinasjonstester som påviser både hivantigen og hivantistoffer. Man kan se utslag på disse kombinasjonstestene hos enkelte allerede ca. 10 dager etter smitte, men her er det store individuelle variasjoner. Hos de fleste finner man utslag på testen etter 2-6 uker.

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo universitetssykehus, Ullevål, opplyser til HivNorge at for diagnostikk av hivinfeksjon, bruker alle laboratoriene i Norge kombinasjonstester som påviser både hivantigen og hivantistoffer. Man kan se utslag på disse kombinasjonstestene hos enkelte allerede ca. 10 dager etter smitte, men her er det store individuelle variasjoner. Hos de fleste finner man utslag på testen etter 2-6 uker.

Anonymkode: 22555...8c6

 

OK, for å kunne avkrefte HIV-smitte trengs det nå minst 6 uker, ikke 12 uker som det var for noen år siden. Uansett så blir det et interessant forklaringsproblem for TS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Tba skrev:

 

OK, for å kunne avkrefte HIV-smitte trengs det nå minst 6 uker, ikke 12 uker som det var for noen år siden. Uansett så blir det et interessant forklaringsproblem for TS.

Ikke "minst 6 uker". Mellom 2 og 6 uker. Prøv å se på fakta, ikke trekk det i feil retning bare fordi du skal få det til å høres verre ut.

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke "minst 6 uker". Mellom 2 og 6 uker. Prøv å se på fakta, ikke trekk det i feil retning bare fordi du skal få det til å høres verre ut.

Anonymkode: 22555...8c6

Les det du skrev en gang til, og tenk over hva som står der. Hvis har høyere utdanning innen realfag ( det burde holde med allmennfag. Det burde det holde med normal språkforståelse fra barn og ungdomsskolen, og forstått det som er mest grunnleggende innen pensum så innser du at det dessverre for TS er sølibat i minst 6 uker. 

Siden det er en stor mulighet for at du ikke skjønner hva du skrev så skal jeg prøve å forklare det for deg med teskje.

Når du skrev:  Hos de fleste finner man utslag på testen etter 2-6 ukerBetyr det at for de fleste så vil en eventuell HIV smitte dukke opp på testresultatene i løpet av 6 uker. TS kan ikke ta testen etter to uker og stole på resultatet hvis det er HIV negativt. Fordi hun kan være i den delen av populasjonen som som en eventuell HIV smitte først dukker opp etter 6 uker.

Hvis hun og mannen er maks uheldige så er hun i den lille gruppen som en evntuell smitte tar enda lenger tid enn 6 uker før den er synlig i testene.

 

Jeg syns det dumt og trist at du skal forvrenge fakta for å bagatellisere det store sviket TS har gjort mot mannen og familien.

 

Endret av Tba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tba skrev:

Les det du skrev en gang til, og tenk over hva som står der. Hvis har høyere utdanning innen realfag ( det burde holde med allmennfag) og forstått det som er mest grunnleggende innen pensum så innser du at det dessverre for TS er sølibat i minst 6 uker.

Siden det er en stor mulighet for at du ikke skjønner hva du skrev så skal jeg prøve å forklare det for deg med teskje.

Når du skrev:  Hos de fleste finner man utslag på testen etter 2-6 ukerBetyr det at for de fleste så vil en eventuell HIV snitte dukke opp på testresultatene i løpet av 6 uker. TS kan ikke ta testen etter to uker og stole på resultatet hvis det er HIV negativt. Fordi hun kan være i den delen av populasjonen som som en eventuell HIV smitte først dukker opp etter 6 uker.

Hvis hun og mannen er maks uheldige så er hun i den lille gruppen som en evntuell smitte tar enda lenger tid enn 6 uker.

 

Jeg syns det dumt og trist at du skal forvrenge fakta for å bagatellisere det store sviket TS har gjort mot mannen og familien.

 

Ok, vent 12 uker da. Verdt det for å holde tett om dette:)

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vent 12 uker da. Verdt det for å holde tett om dette:)

Anonymkode: 22555...8c6

Skulle gjerne høre bortforklaringene på hvorfor de ikke kan sex på nesten 3 mnd. 👺🤡

TS har gjort noe veldig dumt, det beste er nok å fortelle sannheten, og legge seg flat og beklage. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tba skrev:

Skulle gjerne høre bortforklaringene på hvorfor de ikke kan sex på nesten 3 mnd. 👺🤡

TS har gjort noe veldig dumt, det beste er nok å fortelle sannheten, og legge seg flat og beklage. 

Overhodet ikke. Kan ha fatale konsekvenser.

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Kan ha fatale konsekvenser.

Anonymkode: 22555...8c6

Hvordan da?

Fatale er er meget sterkt ord, vet du hva det betyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tba skrev:

Hvordan da?

Fatale er er meget sterkt ord, vet du hva det betyr?

Ja.

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...