Gå til innhold

Irriterende ting butikkansatte gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen butikkansatte er pålagt å spørre deg. På nille var det slik at om en kunde kjøpte noe så var den ansatte bak kassa pålagt å spørre om du trengte batterier/servietter etc. Det er ikke de på gulvet sin feil. 

Anonymkode: 9e65a...46a

Men dem må slutte med dette fordi det jeg legger på disken er det jeg skal ha.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvis jeg skal skal kjøpe en pc så prøver dem å selge meg en enda dyrere og sier denne er så myen bedre så mye ting med denne.Faktisk så er det folk i Norge som ikke har råd til en pc til 10 000 kr.Synes det er respekt løs å presse dyre varer på folk.Er jo en grunn til dem har tatt en billigere ting til disken.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er en stor sak hva vi gjør på butikken som er dumt.Jeg irriterer meg av butikkansatte at dem skal selge meg mer ting en det jeg legger på disken deres.Vil du ikke ha disse sokkene ved dem er bare på halv pris.

Anonymkode: 9d34a...35a

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg kommer inn på butikken dem spør med en gang trenger du hjelp

Anonymkode: 9d34a...35a

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil vel ikke ha en bolle ekstra til kaffen.

Anonymkode: 9d34a...35a

Jeg sier ikke at ikke butikkansatte kan gjøre feil, eller overdrive, men det du beskriver her, er faktisk jobben vår. Det dreier seg både om å hjelpe kunder til å finne noe de er fornøyde med og det faktum at man kan få påpakning av ledelsen dersom man ikke driver mersalg.

Har faktisk både opplevd selv og hørt fra andre at kunder klager hvis det ikke blir gjort. Det gjelder både kunder som ikke har oppfattet at man har tilbudt hjelp til å finne det man trenger, eller som blir sure fordi man har glemt å gjøre én av mange hundre kunder oppmerksom på et tilbud man har.

Hvis absolutt alt betjeningen i fysiske butikker gjør irriterer så voldsomt, finnes det nettbutikker for de aller fleste vareslag:)

 

Endret av ti10
feilsitat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg skal skal kjøpe en pc så prøver dem å selge meg en enda dyrere og sier denne er så myen bedre så mye ting med denne.Faktisk så er det folk i Norge som ikke har råd til en pc til 10 000 kr.Synes det er respekt løs å presse dyre varer på folk.Er jo en grunn til dem har tatt en billigere ting til disken.

Anonymkode: 9d34a...35a

Disse skulle også med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver klær så kommer dem utenfor trenger du hjelp.

Anonymkode: 9d34a...35a

Og denne, sliter visst med sitatfunksjonen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dem må slutte med dette fordi det jeg legger på disken er det jeg skal ha.

Anonymkode: 9d34a...35a

De butikkansatte er jo pålagt å oppfordre til mersalg. De gjør det ikke for morro skyld. Ingen vits i å ta de som står bak disken, klag heller til kjeden på denne policyen. 

Anonymkode: 402e1...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dem må slutte med dette fordi det jeg legger på disken er det jeg skal ha.

Anonymkode: 9d34a...35a

Det er det ledelsen i Nille som bestemmer og ikke de ansatte. 

Anonymkode: 7cceb...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke over mersalg, for det er ikke de ansattes feil. Men, hvis jeg svarer nei, så kan jeg bli innmari irritert hvis de begynner med: «Hvorfor ikke? Er du sikker? De er kjempegode, et skikkelig godt tilbud! Hvorfor vil du ikke ha?» Det er unødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg kommer inn på butikken dem spør med en gang trenger du hjelp

Anonymkode: 9d34a...35a

Dette hater jeg også. Kan jeg ikke få lov til å gå i fred???

Anonymkode: 397dd...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil vel ikke ha en bolle ekstra til kaffen.

Anonymkode: 9d34a...35a

Hvorfor skulle de ikke spørre om det? Ikke alle som tenker tanken selv en gang. Er bare å si nei det. Butikkene lever jo av mersalg.

Anonymkode: f2e55...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mersalg irriterer meg kun hvis det blir mye og overdrevet. 

For eksempel så var jeg og klipte meg før jul og det var ikke måte på hva hun skulle selge meg. Jeg måtte kjøpe ditt og datt, fikse bryn og så måtte jeg komme tilbake om 6 uker så derfor ville hun sette opp time da jeg var ferdig. Sa bare høflig nei takk, men jeg fikk ikke lyst til å komme tilbake selv om hun var flink. 

Dessuten så kan man forstå at den ansatte er pålagt å gjøre det, men fortsatt synes at det er irriterende. Jeg fikk i hvert fall ikke lyst til å komme tilbake når det blir veldig pågående på den måten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Noen butikkansatte er pålagt å spørre deg. På nille var det slik at om en kunde kjøpte noe så var den ansatte bak kassa pålagt å spørre om du trengte batterier/servietter etc. Det er ikke de på gulvet sin feil. 

De ansatte må værsågod ta imot ris og ros på vegne av butikken. Det er faktisk en del av deres jobb! 

Vedrørende mersalg består min private krig mot uvesenet i uten unntak å si at dessverre, jeg avslår bestandig tilbud om mersalg. Et par ganger har jeg også fått smelt i dem at jeg skulle egentlig ha en slik vare, men jeg hater mas og går heller et annet sted.

Anonymkode: a97d3...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har sagt at jeg kikker, og ti sekunder senere spør de om jeg kikker etter noe spesielt. Går alltid raskt ut av slike butikker uten å kjøpe noe. Hvorfor kan jeg ikke få kikke i fred?

 

Anonymkode: 382c5...014

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de spør om jeg trenger hjelp, men når jeg sier nei, så skulle jeg ønske de kan la meg være i fred. Verste er når de må prakke på meg alt mulig. Tilbud og dritt som jeg ikke trenger.

Vet det er sjefen som ber de om å spørre, men er fryktelig irriterende når butikkansatte nærmest jager meg i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
4 timer siden, Snuppah00 skrev:

Greit at de spør om jeg trenger hjelp, men når jeg sier nei, så skulle jeg ønske de kan la meg være i fred. Verste er når de må prakke på meg alt mulig. Tilbud og dritt som jeg ikke trenger.

Vet det er sjefen som ber de om å spørre, men er fryktelig irriterende når butikkansatte nærmest jager meg i butikken.

Dette, er noe av det som irriterer meg mest, ta et nei for et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg legger alle varene mine på båndet i dagligvare og sier «tar gjerne to poser». Den ansatte slår inn to poser og fortsetter skanningen. Etter hun har skannet alle varene sier hun «vil du ha pose?» jeg sier «ja. To som jeg sa istad». Den ansatte slår inn to til, og jeg ender med å betale for fire poser, og får to.:balltre: Dette har skjedd flere ganger. Jeg har sluttet å si hvor mange poser jeg skal ha i forkant, for å slippe å betale ekstra for plast jeg ikke får eller har bruk for.

Jeg har selv jobbet i dagligvare, og satt veldig pris på kunder som sa antall poser og om de skulle ha kvittering på eget initiativ, så jeg slapp å gjenta det samme til alle som en annen papegøye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...