Gå til innhold

Hva synes dere om dette huset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker det sånn utifra bildene, synes det er passe stort, fint kjøkken, badene 😊 Men det eneste jeg tenker på som litt negativt er at det er tomannsbolig. Har aldri bodd i tomannsbolig så er litt av og på. 

Noen med erfaringer som har lyst å dele.? 

Legger ved bilde, så kan dere komme med råd tips etc.. 😊 Kanskje er det ting vi ikke kan se, som dere ser? Det er dyrt, vanvittig dyrt, men Jessheim er blitt dyrt de siste årene. Boligprisene skyter opp i været. 

Blir veldig takknemlig.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=111973243

Anonymkode: ebb70...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser egentlig veldig bra ut! Noe trangt til naboen ute (et visst innsyn)? Støy?Tomannsbolig, håper inderlig veggen til naboen er godt (lyd-)isolert! (Har hørt endel dårlige erfaringer i området der jeg bor, i tomannsboligene her. Lyd og banking til alle døgnets tider: Uisolert lyttvegg) Ganske åpen kjøkkenløsn, håper avtrekk og ventilasjon er bra? Bare for å ha kommet med noe? Til lykke med valget, kjempespennende! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en tomannsbolig med høy standard er det lett å bli boende der, altså. Vi skulke bare bo i vår i noen år, for vi skulle jo egentlig ha hus, ikke sant, men husene heromkring har så dårlig standard at vi finner ikke noe som egentlig kan matche tomannsboligen. Trives da. 

Anonymkode: 9e4de...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var rart det var så lite kjøkken.. 

Anonymkode: 779af...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med kjøkkenet, ja, det er åpent og oversiktlig, men det er utrolig dårlig plassering av stekeplate og vask med tanke på plassen på benkeplate!? Det er jo ikke plass til å f.eks. kjevle ut en stor deig annet enn i hjørnet (men der er det et skap som tar nesten hele benkeplata). I tillegg til det grusomme rosa soverommet og det sterile hvite, men litt oppussing må man vel regne med når man kjøper nytt hus. 

Anonymkode: 1b2ce...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjevling av deig, i den grad jeg driver med slikt, gjør jeg på kjøkkenbordet i min tomannsbolig. Det er bare å sette inn et større kjøkkenbord enn det ser ut som de har gjort her. 

Anonymkode: 9e4de...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, F S skrev:

Ser egentlig veldig bra ut! Noe trangt til naboen ute (et visst innsyn)? Støy?Tomannsbolig, håper inderlig veggen til naboen er godt (lyd-)isolert! (Har hørt endel dårlige erfaringer i området der jeg bor, i tomannsboligene her. Lyd og banking til alle døgnets tider: Uisolert lyttvegg) Ganske åpen kjøkkenløsn, håper avtrekk og ventilasjon er bra? Bare for å ha kommet med noe? Til lykke med valget, kjempespennende! ☺

Takk for svar:) vi bor i leilighet og har vært på leting etter drømmehuset i lang tid og det er ikke lett. Det er så mye dårlig standard der ute. Denne tomannsboligen er det første som falt i smak. Liker alt egentlig. Men litt rar planløsning i stua..sitter i stua og ser rett inn i kjøkkenet.🙄 Men men.. uansett er det litt creepy, mtp tomannsbolig, hører man naboen eller ikke? 

Ts

Anonymkode: ebb70...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke høre naboen kan man lydisolere. Hvis den andre parten i tomannsboligen ser ut til å holde sin del velholdt tror jeg det kan bli bra. Å bytte tapet og male er noe alle kan gjøre selv. Nå har jeg bare erfaring med tomannsbolig som er bygget på sekstitallet, tror de har bedre støyisolering i dag.

Synes det ser helt greit ut. Selv om jeg ville malt og tapesert på nytt. Kommer an på hvilke farger dere liker selv.

Åpen kjøkkenløsning blir man vant til, det kan være ok også, at man kan kommunisere med gjestene. Eller lage en skyvedørs-vegg.

Likte selve huset utad, og ville ikke sett meg blind på at man ikke liker fargevalg og åpen kjøkkenløsning.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vitrineskapet som hviler på kjøkkenbenken kan tas bort og eventuelt sette det på veggen der hyllene, så vil du få mye bedre benkeplass. Ser også ut som at stikkontaktene ved vinduet ikke er felt inn, så de kan sikkert flyttes. Jeg trenger stikkontakt ved ovnen, til stavmixer, vaffeljern mm, kan ikke se det er noe stikk der. Det siste jeg ville gjort for å få kjøkkenet etter min smak hadde vært å fjerne oppvaskkummen med den plata og satt inn en stor kum som stekebrettene får plass i. Da må også benkeplata skiftes, men sånt kan jo gjøres etter hvert. Ville brukt en matte fra Clas Ohlson i stedet for den metallplata.

https://www.clasohlson.com/no/Oppvaskunderlegg-i-mikrofiber/Pr343733002?showRatings=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...