Gå til innhold

Roma med 1,5 åring. Hvor og hva...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forslag til område å bo i, eller spesielt hotell når man reiser med en på 17 mnd? Har fire dager, er Roma lite nok til at man kan se alt til fots? Noe vi ikke må gå glipp av? Vet jo at det er en stor by, men er severdighetene innen samme område? Forslag og tips tas imot med takk, først gang utenlands med barn....

Anonymkode: 89c88...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Ja og nei, det spørs jo hvor glad du er i å gå. Jeg vil tippe at for gjennomsnittsturisten så er det mest interressante området kanskje for spredt til at de fleste går overalt. Dog for meg er det motsatt, jeg kan gjerne finne frem i Roma til fots, men jeg er ekstremt glad i å gå.

Jeg vil tippe at det mest praktiske området å bo i er rett rundt hjørnet for søndre enden av Piazza Navona. Det er er sånn ca. midt i mellom alt av interesse. Deretter bør du planlegge på et kart hva du vil gjøre som ligger i nærheten av hverandre, slik at du kan gå en gang i hver retning og ikke stadig gå på kryss og tvers. F.eks. Forum Romanum og Colosseum sammen, St. Peters og Vatikanmuseet sammen, Pantheon og Trevi sammen osv. osv. osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er egentlig veldig glad i å gå, men blir nok litt mindre av det med en liten en ;-) er vel heller ikke letteste byen å trille i?! Så tar med både trille og bæresele, går jo mye selv, men det går jo sakte.... Vi skal bare ta det rolig,ikke stresse rundt for å få sett alt, er jo uansett ikke mulig på en tur. Rusle i gatene, sitte i parken, ta alt i rolig tempo.... Spise god mat og nyte livet :-) 

Anonymkode: 89c88...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Høres flott ut! Ja, det er egentlig den eneste måten å gjøre Roma på. Man kan slite seg ut i Roma hvis man føler at man MÅ gjøre alt. 

En ting jeg liker er å gå i kirker for å se original-malerier av Caravaggio. Man kan se endeløse vegger med flotte malerier i museer, men når man ser dem i kirkene rundt om kring får man oppleve kunsten i sitt naturlige miljø, i det lyset og de omgivelsene som kunstneren hadde ment. Og siden jeg liker Caravaggio godt, og siden det er minst 3 eller 4 kirker i Roma med originale Caravaggios, så er det lett å bli fornøyd. :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen er så liten gjør dere vel bare det du vil uansett?

Anonymkode: b57c1...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ungen er så liten gjør dere vel bare det du vil uansett?

Anonymkode: b57c1...e26

Spøker du? 17 mnd gamle barn er overalt....sitter aldri stille når de ikke sover feks. Kan ikke sitte i timesvis på cafe og drikke vin som før. Vil gjerne at turen blir ok for oss alle :-) 

Anonymkode: 89c88...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spøker du? 17 mnd gamle barn er overalt....sitter aldri stille når de ikke sover feks. Kan ikke sitte i timesvis på cafe og drikke vin som før. Vil gjerne at turen blir ok for oss alle :-) 

Anonymkode: 89c88...28c

Ja, selvsagt, men ungen vil jo ikke få noe glede av noe av det eller huske det. 

Anonymkode: b57c1...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ville valgt Roma altså... Parken i Roma er Villa Borghese, da jeg var der en sommer var det store skyggefulle trær, men tørr brun mark, ikke fristende grønne plener... Det er plasser og torg som Piazza Navona, men fullt av folk og du må passe på ungen som en smed. Ellers tettpakkede gågateer som Via Nazionale eller tett trafikk som ved Colosseum. Hvorfor ikke velge en mer landlig del av Italia?

Anonymkode: 0250b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...