Gå til innhold

Kunne du datet en mann som bor hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men jeg anser dette som en annen gruppe enn den som tegnes opp av TS, som tydeligvis bor hjemme av bekvemmelighetsgrunner. Jeg kjenner noen av de også ja. 

Anonymkode: 97b59...122

Tviler på at det har ned feminisert oppdragelse å gjøre. Heller tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jada, men jeg anser dette som en annen gruppe enn den som tegnes opp av TS, som tydeligvis bor hjemme av bekvemmelighetsgrunner. Jeg kjenner noen av de også ja. 

Anonymkode: 97b59...122

Økonomisk, bekvemmelig, hva er egentlig forskjellen? De henger vel gjerne sammen. Alle som har litt kjennskap til hvordan kvinner tenker vet at dette utelukkende handler om at det gjør det vanskeligere å finne en type de kan være sitt ufyselige seg til. Når alt gørra fra jobbhverdagen skal ut, og man skal presse typen til økonomisk ufornuftighet på hennes vegne, så er det greit at mamma og pappa blir holdt utenfor. Fair enough, men la oss hvertfall være ærlige om hva problemet er her.

Anonymkode: 2fdee...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk, bekvemmelig, hva er egentlig forskjellen? De henger vel gjerne sammen. Alle som har litt kjennskap til hvordan kvinner tenker vet at dette utelukkende handler om at det gjør det vanskeligere å finne en type de kan være sitt ufyselige seg til. Når alt gørra fra jobbhverdagen skal ut, og man skal presse typen til økonomisk ufornuftighet på hennes vegne, så er det greit at mamma og pappa blir holdt utenfor. Fair enough, men la oss hvertfall være ærlige om hva problemet er her.

Anonymkode: 2fdee...675

Hæ? Hva slags økonomisk ufornuftighet er det du mener kvinner presser typene sine til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Maleficenta said:

Hæ? Hva slags økonomisk ufornuftighet er det du mener kvinner presser typene sine til?

Kvinner har ikke et edruelig forhold til økonomi. Penger kastes vekk på økologisk, på fancy, på dyrt, på pynt, på hund.

Anonymkode: 2fdee...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tviler på at det har ned feminisert oppdragelse å gjøre. Heller tvert om.

Eh, joda. Maskulinitet forbindes gjerne rent klassisk med stauthet og selvstendighet, noe man altså ikke viser hvis man velger å bo hjemme når man er over 30. Da kan man ikke akkurat tilskrive det valget maskuline verdier. 

Anonymkode: 97b59...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har ikke et edruelig forhold til økonomi. Penger kastes vekk på økologisk, på fancy, på dyrt, på pynt, på hund.

Anonymkode: 2fdee...675

Ikke sant. Kvinner er ofte mye mer fornuftig enn menn på økonomi. Menn vil jo helst bruke penger på dyre teknologiske duppeditter de egentlig ikke trenger. Kan finne på å kjøpe store dyre ting som tv spontant osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, joda. Maskulinitet forbindes gjerne rent klassisk med stauthet og selvstendighet, noe man altså ikke viser hvis man velger å bo hjemme når man er over 30. Da kan man ikke akkurat tilskrive det valget maskuline verdier. 

Anonymkode: 97b59...122

Ikke enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ikke enig. 

Fordi? 

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi? 

Anonymkode: 97b59...122

Fordi typiske machomenn mener st kvinner skal gjøre alt i hus og hjem mens de selv sitter og daffer i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Fordi typiske machomenn mener st kvinner skal gjøre alt i hus og hjem mens de selv sitter og daffer i sofaen.

Noen av dem vil kanskje forvente det når de først treffer en kvinne ja, men inntil da så gjelder det jo å vise maskuline verdier som å klare seg selv og være en bauta. Og det gjør man jo ikke hvis man velger å bo hjemme av bekvemmelighetsgrunner. 

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Foreldrene dine, og moren din spesielt, har gjort både deg og en eventuelt fremtidig samboer/kone en bjørnetjeneste. Lykke til med å finne en kvinne av 2018 som vil være mamma nummer to og ikke en partner.

Folk som bor hos mamma og pappa etter 25 (som vel og merke ikke studerer eller har en eller annen sykdom) har ofte en haug med andre mangler som før eller siden vil skape problemer og dra den andre med seg i dragsuget. Det gjelder kvinner også. Jeg har to bekjentskaper på henholdsvis 26 og 48 som fortsatt bor hjemme. De er oppegående, bare veldig tafatte og arbeidssky og vil heller feste og shoppe enn å ta ansvar og etablere seg. Begge har forbruksgjeld på flere hundre tusen, og hun eldste er svartelistet i samtlige banker. Og ingen av dem skjønner hvorfor de ikke 'finner seg en mann'. Hun ene svermer for en stakkar som gjentatte ganger har sagt nei. Egoisme og null selvinnsikt. Ikke noen heldig kombinasjon. Det er urettferdig å forvente at noen skal forplikte seg til sånne når de selv ikke kan forplikte seg til noe som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker. 

Lær deg å vaske klær, rydde, lage mat og betale regninger selv! Jeg skjønner ikke at foreldrene dine gidder å finne seg i dette en gang. Selvsagt er det «mer behagelig» å bo et sted med fast hushjelp under samme tak, samt slippe å betale for seg! 

Anonymkode: 0f83c...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for at det skal være aktuelt med så mye som en eneste date så må han leie ut hjemmet sitt og bo på hotell. 

Anonymkode: bb5c4...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12.1.2018 at 3:38 PM, AnonymBruker said:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Det kommer an på hvordan foreldrene dine er. :) 

Anonymkode: d2f6b...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av dem vil kanskje forvente det når de først treffer en kvinne ja, men inntil da så gjelder det jo å vise maskuline verdier som å klare seg selv og være en bauta. Og det gjør man jo ikke hvis man velger å bo hjemme av bekvemmelighetsgrunner. 

Anonymkode: 97b59...122

Tror menn av idag også foretrekker kvinner som klarer seg selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Denne tråden gjorde at jeg fikk lyst til å flytte ut og for meg selv på nytt! For første gang. For en deilig følelse! 

Tenk så digg da, å bo alene! Ha egen postkasse, med bare ditt navn på! Måtte renske sluket i dusjen (skremmende opplevelse!)(jeg snakker om helt nedi der det ser ut som noen har dødd, jeg glemte å gjøre det på lenge, fordi jeg hadde badekar oppå og ikke tenkte på at det var et sluk enda lenger nedi!) helt selv! :hjerte: Og man må aldri avtale med noen når man skal ha besøk, kjøper akkurat det man vil ha i kjøleskapet, og trenger ikke krangle om plassen med roomies! Ingen som bryr seg når du kun går rundt i trusa og svære tjukkesokker! Du må ta det fulle og hele ansvar for at du ikke eier sans for interiør, men hver gang du lærer så kan også ta æren! Så deilig! Og når du gjør dumme ting som å la en åpen boks med makrell i tomat stå fritt i kjøleskapet så kan du ikke skylde på andre enn deg selv! Så det gjør jeg akkurat nå ... hvorfor gjorde jeg det? 

Tenk hva som står foran deg TS! Alene! På nye eventyr! Så heldig du er! 

PS: Nei, kunne ikke datet en mann som bor hjemme med den holdningen og årsakene du viser til. Lykke til, jeg gleder meg på dine vegne! Åh... misunnelig ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Tror menn av idag også foretrekker kvinner som klarer seg selv...

Det er klart, det er nok ikke så populært at dama bor hjemme heller blant menn, bare fordi hun ikke gidder å flytte ut. Men jeg har inntrykk av at det motsatte er et større fenomen; en dame treffer en mann, og så viser det seg at han bor hjemme etter 30. 

Anonymkode: 97b59...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid bodd hjemme.

Hjemme har vært og er der jeg har bodd eller bor. Enten det var hos foreldrene mine (til jeg var 18) eller på hybel, i leid leilighet eller eid leilighet. Jeg synes det er rart når folk refererer til hjemmet til foreldrene sine som hjemme - uansett om de bor hos mamma og pappa eller de bor i sitt eget. Det er som om de ikke kommer i gang med sine egne liv - og da kan det i grunnen være det samme om de bor hos foreldrene sine eller om de bor hos seg selv, men refererer til foreldrenes bopel som hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, draug 75 skrev:

Jeg har alltid bodd hjemme.

Hjemme har vært og er der jeg har bodd eller bor. Enten det var hos foreldrene mine (til jeg var 18) eller på hybel, i leid leilighet eller eid leilighet. Jeg synes det er rart når folk refererer til hjemmet til foreldrene sine som hjemme - uansett om de bor hos mamma og pappa eller de bor i sitt eget. Det er som om de ikke kommer i gang med sine egne liv - og da kan det i grunnen være det samme om de bor hos foreldrene sine eller om de bor hos seg selv, men refererer til foreldrenes bopel som hjemme.

Litt enig selv om jeg sier det selv. Jeg sier liksom at jeg skal hjem til jul om jeg skal reise til foreldrene mine å feire jul. Gammel vane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Nei,når man er i full jobb og bor hjemme bare fordi det er billigere hadde jeg ikke orket å date den personen.

Anonymkode: 4c953...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...