Gå til innhold

Tips til frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har litt for mye kg og bør ta av litt... Så lurte på om noen har tips til mettende og sunne alternativer til frokost.

Liker dessverre ikke havregrøt og knekkebrød blir jeg så utrolig fort sulten igjen av. Så nå spiser jeg ristet brød med ost Og syltetøy liksom...🙄 

Anonymkode: 6a439...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omelett med salt og tomat i - stekt uten smør. 

Anonymkode: ebc3f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omelett med salt og tomat i - stekt uten smør. 

Anonymkode: ebc3f...a74

Hvorfor uten smør? 

Fett i maten kan gjøre at du føler deg mett lengre. Man må også spise fett for å at de fettløselige vitaminene skal taes opp i kroppen. 

Anonymkode: 28084...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En diger fruktsmoothie. Men da må man fylle på litt igjen før lunsj.

Anonymkode: b4870...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brødskive og et knekkebrød med f.eks leverpostei eller annet proteinrikt pålegg. Istedenfor å bare spise knekkebrød :)

 

Naturelljoghurt med musli og bær. 

Anonymkode: 4a9e6...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor uten smør? 

Fett i maten kan gjøre at du føler deg mett lengre. Man må også spise fett for å at de fettløselige vitaminene skal taes opp i kroppen. 

Anonymkode: 28084...4cc

Er jo fett i egget. Greit å spare litt kalorier. 

Anonymkode: ebc3f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granola og yoghurt? Speilegg og steikt grønnkål....er godt

Anonymkode: 6d74b...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du skal ned i vekt, skal du ikke spise så mye mindre at du sulter deg. Du kan spise akkurat hva du vil til alle måltider og fordele inntaket ditt mellom måltider som du vil. Den sultfølelsen du har når du fått i deg det du trenger, tåler du. Metthet er ikke bare subjektiv, den er individuell, vaneavhengig og situasjonsbestemt. Noen trenger å passe på proteininntaket, andre på å få neok fett, eller fiber, eller vann, noen må holde seg opptatt med noe, andre vil fortsette å ha sug uansett hva de gjør. Likevel er det noe som er ganske universelt: Et sunt kosthold gjør deg behagelig mett. Et sunt kosthold er variert og balansert. Du spiser balansert ved å få i deg noe fra flere matvaregrupper til hvert måltid og noe fra hver matvaregruppe hver dag: Frukt, grønnsaker, korn og stivelsesrike rotgrønnsaker, melkeprodukter, proteinrike matvarer (kjøtt, fisk, egg, bønner), fett og oljer, nøtter og frø. Du spiser variert ved å spise forskjellige ting både gjennom dagen og fra dag til dag. 

Hvis dette var mye tekst (og det kan jeg gå med på), så foreslår jeg at det kanskje er mest effektivt å bare gå tilbake til livsstilen du hadde før du begynte å legge på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enkel at havregryn (lettkokte-varianten), dobbel 0 % yoghurt i blåbær, og rosiner funker gull for meg. Det rare er at jeg fint kan spise det hver eneste morgen uten å bli lei.

Anonymkode: 22107...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød med ost og litt juice. Og småløpe til toget på morgenkvisten. Utrolig mange gode varianter av både ost og knekkebrød i butikken. Har holdt ut i mange år med bare dette, uten savn! (Og evt noe magert fyll på si'. Kan spise endel av det. Og husk: knekkebrød+loff=kneipbrød! Altså lunsj kan da være litt mer luksus)...

Endret av F S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...