Gå til innhold

Førerkort i voksen alder


Navne Løs

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta lappen, er over 30. Hvor lang tid brukte dere? Hvor mye betalte dere?

Takker for svar 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ferdig, har så liten tid. Og ingnen å øve med på privaten.

Hatt 15 timer med kjørelærer, førstehjelpskurs og mørkekjøring.

Fant fort ut at ingen av pakkene dems på pris passet meg. Jeg er oppi 3 år siden jeg startet. Det er sikkert i overkant lang tid, men for meg som ikke har tid egentlig, så går det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke ta så mye mer enn noen uker, om man pøser på? Trafikkreglene behersker du vel fra før?

Anonymkode: 0a5bb...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve å få lappen ila våren, bli ferdig til juni (pga jobb).

Er det realistisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal jo ikke ta så mye mer enn noen uker, om man pøser på? Trafikkreglene behersker du vel fra før?

Anonymkode: 0a5bb...421

Tja, deler av de. Jeg tenker at et par mnd burde gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte ett år, strøk en gang på både teori og oppkjøring, som medførte flere kjøretimer. Hadde ingen å øvelseskjøre med, så absolutt alt ble tatt ved skolen. Brukte totalt 50.000 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Navne Løs skrev:

Jeg skal ta lappen, er over 30. Hvor lang tid brukte dere? Hvor mye betalte dere?

Takker for svar 🤞

Det tar den tiden du trenger på å lære deg det du må lære. Det mest fornuftige du gjør er å pugge teoriboka og å dermed kunne teorien på fingrene. Da blir kjøringen og det praktiske lekene lett. 

Hvor mange timer jeg hadde har ingen betydning for deg og din førerprøve. Mitt førerkort kostet meg ikke noe det ble betalt av andre. 

Anonymkode: 984a8...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ca tre måneder, hvor jeg var på jobb på sjøen 14.dager hver måned. 

Anonymkode: e7f22...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Navne Løs skrev:

Jeg vil prøve å få lappen ila våren, bli ferdig til juni (pga jobb).

Er det realistisk?

Så sant du klarer å tilegne lærdommen kjøreskolen gir deg, så burde det gå. Men om noen klarer det så er det ikke andre gjør det, dette som mye anna blir individuelt.

Har du kjørt noe som helst før forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, tdm900 skrev:

Så sant du klarer å tilegne lærdommen kjøreskolen gir deg, så burde det gå. Men om noen klarer det så er det ikke andre gjør det, dette som mye anna blir individuelt.

Har du kjørt noe som helst før forresten?

Jeg har ikke kjørt noe særlig. Har dog mulighet til å øvelseskjøre med flere familiemedlemmer, så jeg er heldig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ca tre måneder, hvor jeg var på jobb på sjøen 14.dager hver måned. 

Anonymkode: e7f22...edb

Kjørte du mye i friperioden din da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppkjøring neste uke. Hadde første kjøretimen i november, trengte bare fire kjøretimer fordi jeg har øvelseskjørt såpass mye. Usikker på hvor mye jeg har brukt, men ca 20.000 med bøkene. Det vanskeligste er teorien. Har lest og lest og lest non-stop og tatt tester på nett og brukt arbeidsboka, sto såvidt på teorien fordi matteoppgavene er så vanskelige.

Anonymkode: 80e3c...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Navne Løs skrev:

Jeg har ikke kjørt noe særlig. Har dog mulighet til å øvelseskjøre med flere familiemedlemmer, så jeg er heldig der. 

Ok, da er det bareå komme deg bak rattet og kjøre! Jo mer du får kjørt, jo større sjans har du til å klare det innen fristen du har, og da at den som er ledsager sier litt om hva bør/må gjøre og ikke bare sitter på😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tdm900 skrev:

Ok, da er det bareå komme deg bak rattet og kjøre! Jo mer du får kjørt, jo større sjans har du til å klare det innen fristen du har, og da at den som er ledsager sier litt om hva bør/må gjøre og ikke bare sitter på😊

Flott! Ja, han er streng og tydelig med meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen i desember som 32-åring. Har brukt 10 måneder, men jeg er den typen som ikke lærer så fort, og var i tillegg ikke flink med teknisk bilbehandling. Hadde kun en person å øvingskjøre sporadisk med, så jeg har brukt kjøreskolen fra februar til november i fjor. Tror jeg har brukt ca. 45000 kr totalt inkludert kjøretimer ved en annen skole for et år siden (tok pause). Strøk to ganger på oppkjøringen, men klarte teorien på første forsøk. Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det tar å bli ferdig. Har hørt om flere som har tatt lappen på et par måneder, men de fleste har vært helt unge. Det er uansett så verdt strevet når man endelig er ferdig :)

Anonymkode: 76103...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt lang tid på lappen. Ca 2 og et halvt år med øvelseskjøring fra jeg tok trafikalt grunnkurs til jeg satt med lappen i hånda. Til gjengjeld så besto jeg oppkjøringen på første forsøk. Betalt rundt 50.000kr da jeg har kjørt mye med kjøreskolen. 

Anonymkode: ca719...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok testen på biltilsynet først, og så tok jeg kjøretimer og hadde lappen på nesten 2 mnd. 

Anonymkode: 65af1...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i starten av juli og hadde lappen i slutten av november. Var pauser på grunn av ferie om sommeren og ventetid på noe av det obligatoriske. Fikk ikke muligheten til å øvelseskjøre så veldig mye, men jeg hadde en bratt læringskurve. Var 36 eller 37. Elsker å kjøre bil i dag. :) 

Anonymkode: 03e42...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min tok etter han hadde fylt tredve. Han brukte vel i underkant av to måneder om jeg husker riktig. Han øvelseskjørte riktig nok mye privat, og hadde en veldig flink og ivrig kjørelærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...