Gå til innhold

Kvinner som stirrer på andre kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er merkelig at folk stirrer overhodet.  Lærer vi ikke barna våre at det  er uhøflig å stirre på folk?  Slik oppdro ihvertfall jeg min sønn.  Når folk stirrer helt åpenlyst tenker jeg i mitt stille sinn at de ikke kan være helt 100 % oppegående og at det er litt synd på de....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går måtte jeg knyte skolissene mine fordi de gikk opp, så satte meg ned på et kne og gjorde det, og da jeg var på vei opp igjen så var det ei som gikk forbi og niglodde- som om hun aldri hadde sett noen som gjorde det før. Niglodde meg rett inn i øynene og :dry: Beklager men :raven: *beeep! beeep! beeep!* sånne folk synes jeg er direkte uforskammet, og noen få ganger har jeg lyst til å si noe om oppdragelse og takt og tone men kommer aldri på noe  >_< 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Nå glaner jeg ikke på andre damer. Men ser jeg en flott dame, eller hun har en fin kåpe, fin kjole eller fine sko på seg, så ser jeg gjerne flere ganger. Jeg har flere ganger hatt lyst til å spørre hvor damer har kjøpt klesplagget sitt og. Men er redd for at de blir sure. 

Anonymkode: 0ef9e...da6

Nei, spør i vei, du! En dag jeg var på jobb kom det ei dame som luktet så utrooolig godt, så jeg var bare nødt til å spørre hva slags parfyme hun hadde på. Av det jeg så ble hun verken sur eller glad. Du har ingenting å tape! Er dessuten bare koselig å bli spurt om sånt etter min mening. Det er tross alt et kompliment i forkledning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist det skjedde meg var det ei som passerte meg da jeg var på vei inn i butikk. Hun var på vei ut og jeg så at hun så på meg, men jeg så bort og lot som ingenting. Butikken var laget av speilglassvinduer fra gulv til tak og hun så ikke at jeg så hva hun gjorde bak min rygg der jeg gikk mot svingdørene og vinduer av mørkt, blankt "speil". Hun snudde seg skikkelig og stirret, gikk noen skritt videre og snudde seg igjen. Virkelig glodde til jeg ikke kunne se henne lengre. Nei, jeg tok ikke feil og det var meg hun stirret åpenlyst etter. Uhøflig oppførsel uten tvil. 

Anonymkode: 687d2...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wonders skrev:

Vel, jeg forstår at ikke alle liker å bli spurt. Ikke noe ved meg er hellig av hva jeg har på i den grad at jeg må juge om det. At det er unikt og de aldri vil finne plaggene er en ting, men å holde tilbake slik informasjon er en variant jeg ikke har vært borti før. 

Ikke jeg heller. Jeg synes faktisk det er ganske sært å være så eiesyk over egen klesstil. Man er faktisk ikke så unik, men dersom dette er veldig viktig for en er det jo bare å finne klesplagg som hvermannsen ikke får tak i. Jeg synes derimot det er hyggelig at andre blir inspirert av min klesstil. Jeg opplever ikke at de som spør meg om hvor jeg har kjøpt et gitt klesplagg kjøper et identisk et, men heller at de får innspill til en ny butikk de kan oppsøke og friske opp garderoben sin. Ofte er jo klesplaggene ute av sortimentet for lenge siden. Jeg har ikke enerett på butikker og klesplagg som jeg kjøper og jeg har ingen problemer med å være raus og dele de tipsene jeg har. 

Anonymkode: 68fdc...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er ganske sært å være så eiesyk over egen klesstil. Man er faktisk ikke så unik. Anonymkode: 68fdc...16e

Jo, egentlig er vi helt unike alle sammen, men folk som skal gjøre det samme som alle andre er nok kanskje litt mindre unike. Det kan du ha rett i. Du kaller det for eiesyk, mens jeg kjenner på gleden ved å være unike meg og å ha noe som ikke alle har. Ingen av mine venner går med de samme plaggene som jeg gjør. Jeg trives ikke som "en sau gjemt i flokken". Jeg stikker meg kanskje litt ut, men på en unik måte og er veldig fornøyd med det. Vi får være enige om at vi er uenige. :) 

Anonymkode: 687d2...0a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller. Jeg synes faktisk det er ganske sært å være så eiesyk over egen klesstil. Man er faktisk ikke så unik, men dersom dette er veldig viktig for en er det jo bare å finne klesplagg som hvermannsen ikke får tak i. Jeg synes derimot det er hyggelig at andre blir inspirert av min klesstil. Jeg opplever ikke at de som spør meg om hvor jeg har kjøpt et gitt klesplagg kjøper et identisk et, men heller at de får innspill til en ny butikk de kan oppsøke og friske opp garderoben sin. Ofte er jo klesplaggene ute av sortimentet for lenge siden. Jeg har ikke enerett på butikker og klesplagg som jeg kjøper og jeg har ingen problemer med å være raus og dele de tipsene jeg har. 

Anonymkode: 68fdc...16e

Det er ikke det at vi ønsker å være så unike, det er mer det at enkelte av dere andre er jævla late og creepy. 

Anonymkode: 90a16...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Herandjetzt skrev:

Noen folk er bare stirrere. Ekkelt ja.

Det forundrer meg når folk oppfører seg slik.  De har virkelig ikke evne til å kunne sette seg inn i hvordan andre har det..eller de mangler empati med andre ord.  Bare meg meg meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Peonjenta skrev:

Det forundrer meg når folk oppfører seg slik.  De har virkelig ikke evne til å kunne sette seg inn i hvordan andre har det..eller de mangler empati med andre ord.  Bare meg meg meg. 

Haha! Cirka 85% på KG er slik, så det bør ikke sjokkere om det finnes noen slike utenfor døren også..

Anonymkode: 90a16...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stirrer selv jeg hvis jeg ser en person som skiller seg ut veldig og de som ser rare ut. Alt fra digre harde øyebryn til orange pudder. 

Anonymkode: d5772...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stirrer selv jeg hvis jeg ser en person som skiller seg ut veldig og de som ser rare ut. Alt fra digre harde øyebryn til orange pudder. 

Anonymkode: d5772...516

Syns du selv det er greit om andre nistirrer på deg?

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
På 9.1.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer også på dette. Noen kvinner glor på en slik vurderende måte, opp og ned. Og disse som glor er gjerne kvinner som har et middelmådig utseende. De glor vel på damer som er penere enn dem selv. :fnise:  "Sjekk hun der da, hun tror hun er noe."

Anonymkode: 70164...b81

Ta det som et kompliment :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, egentlig er vi helt unike alle sammen, men folk som skal gjøre det samme som alle andre er nok kanskje litt mindre unike. Det kan du ha rett i. Du kaller det for eiesyk, mens jeg kjenner på gleden ved å være unike meg og å ha noe som ikke alle har. Ingen av mine venner går med de samme plaggene som jeg gjør. Jeg trives ikke som "en sau gjemt i flokken". Jeg stikker meg kanskje litt ut, men på en unik måte og er veldig fornøyd med det. Vi får være enige om at vi er uenige. :) 

Anonymkode: 687d2...0a4

Nei, enkeltindivider er faktisk ikke så unike. De aller, aller fleste individer skiller seg ikke ut i en gruppe med mennesker. Det er realiteten, enten du liker det eller ei. Det finnes nok mange mennesker som mener at de skiller seg ut og at de går imot strømmen, men de gjør jo egentlig ikke det. Enkelte har imidlertid vansker med å anerkjenne seg selv som helt ordinær. 

Anonymkode: 68fdc...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, enkeltindivider er faktisk ikke så unike. De aller, aller fleste individer skiller seg ikke ut i en gruppe med mennesker. Det er realiteten, enten du liker det eller ei. Det finnes nok mange mennesker som mener at de skiller seg ut og at de går imot strømmen, men de gjør jo egentlig ikke det. Enkelte har imidlertid vansker med å anerkjenne seg selv som helt ordinær. 

Anonymkode: 68fdc...16e

Så dermed er det bare å snylte ivei på det andre har brukt tid på å utvikle? Latskap! 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stirrer selv jeg hvis jeg ser en person som skiller seg ut veldig og de som ser rare ut. Alt fra digre harde øyebryn til orange pudder. 

Anonymkode: d5772...516

Det er jo du som er den rareste. Rarere å stirre enn å gå med oransj pudder eller store øyenbryn.

Anonymkode: 90a16...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dermed er det bare å snylte ivei på det andre har brukt tid på å utvikle? Latskap!

Anonymkode: 90a16...ebf

Hva har du utviklet som er sååå spesielt? Går du med sokker på hendene? To ulike sko? Undertøyet utenpå klærne? (Det er forresten allerede funnet opp.) Lurer virkelig på hvordan du har klart å finne opp noe helt unikt i en verden av resirlulert mote...

Anonymkode: e580f...43f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du utviklet som er sååå spesielt? Går du med sokker på hendene? To ulike sko? Undertøyet utenpå klærne? (Det er forresten allerede funnet opp.) Lurer virkelig på hvordan du har klart å finne opp noe helt unikt i en verden av resirlulert mote...

Anonymkode: e580f...43f

Politiske meninger, litterær og kulturell smak, musikalske preferanser, moral, estetisk sans +++

Dette har jeg brukt tiår på å utvikle. Og det slår aldri feil, hver gang man blir kjent med en eller annen tanketom beib, så synes hun plutselig at ALT jeg gjør er såå storveis, og innen en uke har hun kopiert omtrent alt jeg er og står for. Plutselig drikker hun kun den samme te-typen som meg, plutselig er hun vilt opptatt av en TV-serie jeg liker. Akkompagnert av fraser som "Vi er sååå liiike!" "Vi to er nesten tvillinger!"

Har absolutt aldri i hele mitt liv opplevd en eneste mann som holder på på det viset. 

Anonymkode: 90a16...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Det satt en middelaldrende kvinne og NISTIRRET på meg på bussen for noen uker siden. Intens stirring. Jeg så verken rar ut  eller var spesielt vakker der jeg satt iført regnjakke, oljebukse og støvler. Ganske nøytral "look", kan man si. Jeg så tilbake på henne flere ganger og ga henne et "hva glor du på" blikk, men hun trakk ikke blikket til seg. Det var utrolig ubehagelig. 

Anonymkode: 44783...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, egentlig er vi helt unike alle sammen, men folk som skal gjøre det samme som alle andre er nok kanskje litt mindre unike. Det kan du ha rett i. Du kaller det for eiesyk, mens jeg kjenner på gleden ved å være unike meg og å ha noe som ikke alle har. Ingen av mine venner går med de samme plaggene som jeg gjør. Jeg trives ikke som "en sau gjemt i flokken". Jeg stikker meg kanskje litt ut, men på en unik måte og er veldig fornøyd med det. Vi får være enige om at vi er uenige. :) 

Anonymkode: 687d2...0a4

Men altså, om du kjøper klær i butikker som selger klær regner jeg med at det finnes flere av det plagget ditt, og tror du ikke andre også kan finne på å kjøpe dette plagget? For min del handler det ikke om å herme etter andre sin stil, jeg har jo min egen stil og kjøper plagg som passer meg de få gangene jeg finner de. Om jeg hadfe sett kjolen i butikken hadfe jeg jo kjøpt den, men siden jeg ikke har vært i den butikken har jeg ikke sett den. Om jeg da ser kjolen på en person og spør henne hvor den er fra prøver jeg ikke å stjele stilen hennes, men hun har på seg noe jeg ville kjøpt om jeg selv hadde funnet den i en butikk. 

Om det er venner som kopierer alt ved deg skjønner jeg jo at det er plagsomt, men at en fremmed person kjøper ett plagg som er likt som deg som hun uansett ville kjøpt om hun hadd funnet det selv, ser jeg virkelig ikke problemet med. Men jaja, verden hadde sikkert vært et kjedelig sted ut alle særinger :fnise: 

Anonymkode: 37053...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...