Gå til innhold

Vil dette utgjøre noe forakjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man går fra stillesittende til dette. Vil det har noe å si, helsemessig?

30 min går tur, der man blir litt svett og tungpustet

50 situps

50 pushups

50 knebøy

vil jeg se no forskjell om jeg gjør dett hver dag? Jeg røre meg vanligvis ikke og er overvektig.

Anonymkode: 976ae...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vil du det! :) Det er jo en stor forskjell på å være inaktiv og gjøre de øvelsene der. 

Om du ikke ønsker å veie deg før du setter i gang kan du bruke måleband og måle hvor brei du er over magen, hoftene, overarm osv før du setter i gang så vil du ha "bevis" på at cm krymper inn etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer å gå fra stillesittende og dermed, vil jeg anta, utrent, til 50 armhevinger, da er du god.

Uansett bør du ikke trene samme styrkeøvelser flere dager på rad, du bør ha minst én hviledag mellom.

Situps er ikke noen bra øvelse. Det fins andre øvelser som er mye bedre, men jeg har ikke mulighet til å prøve å finne noen videoer nå. Spør på et treningssenter.

Generelt er all aktivitet mye bedre enn ingen aktivitet. Det viktigste er å få opp pulsen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man går fra stillesittende til dette. Vil det har noe å si, helsemessig?

30 min går tur, der man blir litt svett og tungpustet

50 situps

50 pushups

50 knebøy

vil jeg se no forskjell om jeg gjør dett hver dag? Jeg røre meg vanligvis ikke og er overvektig.

Anonymkode: 976ae...94c

Du vil merke stor forskjell på forholdsvis kort tid. Vet det, har vært der selv.

Håper virkelig at du greier å gjennomføre planen din, du vil nemlig få det mye bedre med kroppen din.

Ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All økning av aktivitet, så lenge det er forsvarlig, er av det gode. Det er tvilsomt om du kan gjennomføre akkurat dette, hvis du er overvektig og ikke har trent før. (Hvis du kunne gjort det, hadde du ikke allerede gjort det?) Hvis du er i mer aktivitet hver dag, vil du over tid MERKE en forskjell. Å forvente å SE en forskjell er kanskje ikke noen god målsetning, siden det er både vagt og strengt på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All aktivitet hjelper - og er bedre enn ingen aktivitet! 

Men.. 50 pushups? Da er du vel ikke utrent ihvertfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil nok merke forskjell bare ved å innføre 30min daglig powerwalk hvis du er helt inaktiv nå. 

Men 50 armhevinger daglig vil jeg si er vel hårete hvis du er helt utrent. Tror jeg heller ville gått for f.eks 8*3 og heller økt gradvis antallet etterhvert som styrken stiger. 

50 knebøy daglig tror jeg også mye å starte opp med. 

Bedre å begynne forsiktig for så å øke på. Setter du deg for høye daglige mål så tror jeg sjansen for at du dropper det etter kort tid er stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...