Gå til innhold

Tips! Kategorier ved storrydding.


Ellam

Anbefalte innlegg

Nå skal alle skuffer og skap ryddes og organiseres. Tenker å kjøpe gjennomsiktige bokser som kan stables, og skrive kategori utenpå.

Til nå har jeg disse kategoriene

-Batteri/lyspærer

-Lommelykt, speiderkniver, småe sitteunderlag

-Elektronikk/ladere/gamle mobiler etc 

-Kvitteringer, bruksanvisninger

-Verktøy for innebruk

-Gavepapir

-Bursdags- og julekort

-Papirer fra skole/barnehage 

-Campingutstyr, engangsservise

-Hundeting

-Strikkesaker/sysaker

-Apotekvarer (bandasjer, plaster, salver etc)

Kjør på med flere🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi du hadde veldig spesifikke kategorier - har du nok lyspærer og batterier til å fylle en hel boks feks?

Bra at du vil rydde opp! Er det rotete nå? Har du mye dobbelt?

Anonymkode: fcacd...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi du hadde veldig spesifikke kategorier - har du nok lyspærer og batterier til å fylle en hel boks feks?

Bra at du vil rydde opp! Er det rotete nå? Har du mye dobbelt?

Anonymkode: fcacd...b09

Det blir slike små bokser på noenting ja😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten boks til ladere. Husk å merke laderen med hva den hører til.

Anonymkode: b0c16...3fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ellam skrev:

Nå skal alle skuffer og skap ryddes og organiseres. Tenker å kjøpe gjennomsiktige bokser som kan stables, og skrive kategori utenpå. Kjør på med flere🤗

-Gaver (som er kjøpt inn gjennom hele året, på salg :) )
-Telys/stearinlys sortert etter julefarger, påskefarger osv (om du bruker det)
-Julepynt
-Påskepynt
-Adventspynt

Anonymkode: fe8c0...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skopussesaker (børste + krem) og impregneringsspray til sko. Legg gjerne pussefiller i samme boks. Pussefiller kan du lage av hullete t-skjorter o.l.

Anonymkode: fe8c0...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Bærenett/ handlenett/ bæreposer
-Store Ikeaposer o.l. om du har noen slike, kan være greit å samle på et sted.
-Soveposer, liggeunderlag, telt o.l.

Anonymkode: fe8c0...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er å lage et kart over hvor du har alt. Har en tynn perm med "kart" over alle skap, skuffer, kjøkken osv osv. Kall meg gjerne gal men finner alltid det jeg skal ha ;) Til det du har skrevet:

-Elektronikk/ladere/gamle mobiler etc 
 Trenger du alle gamle mobiler? Anbefaler å kvitte seg med mest mulig. Kjenner så utrolig mange som har utallige telefoner fra x antall unger liggende. Det holder med 1-2 reserve mobiler. En sony ericson fra 2007 er det vel ikke noe bruk for hverken i dag eller i fremtiden. 

-Kvitteringer, bruksanvisninger
 Også en ting som i mine øyne ikke er nødvendig å ta vare på - 
i alle fall i fysisk form! De viktigste kvitteringene kan du bare ta bilde av å laste opp i en sky. Ellers er jo somregel alt av elektronikk registrert i systemene hos forhandlerne.. :) Bruksanvisninger tok jeg også vare på i lang tid men har nå kvitte meg med så og si alt. Vi har google i dag.. Bare å søke opp produktnummeret på produktet så får du opp bruksanvisningen! Så med mindre det er en vaskemaskin fra før 1996 så ser jeg ikke helt behovet. 

-Papirer fra skole/barnehage 
 Her er det også bare å kvitte seg med mest mulig. Samlet masse skolearbeid fra ungene å lagde en fotobok. Totalt har vi en liten eske til hvert barn hvor det mest spesielle blir tatt vare på. Er tross alt begrenset hvor mange kruseduller fra 3 åringen vi trenger.. En annen ide er å dokumentere alt til en sky - kjøp en fotoramme som bytter bilder i ny og ned å vis frem kunsten til barna. 


Eller andre ting: 
- Høytider (Her er det så mange underkategorier så ingen poeng å ramse opp alle) 
- Barneklær etter str.
- Bakeutstyr 
- Ski + skiutstyr
- Vertinne ting.( Vi har mye middagselskap og alt sånn spesial ting har sin egen hylle. her går alt fra servietter til vinkaraffel) 
- Leker barna ikke bruker. (Bytter ofte om på lekene deres fremfor å ha kaos 10/10 hele tiden) 
- klesvask
- Andre vaskeartikkler
- Reflekser osv osv

Anbefaler denne youtube kanalen. https://www.youtube.com/channel/UCyAB2uAJo6nMKjUWVWF8FAQ

Anonymkode: a0a3a...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...