Gå til innhold

Vaskemaskinen stopper midt i programmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode råd fra de av dere som har litt flere voksenpoeng enn det jeg har...

Vaskemaskinen har vært litt trøblete, og nå som jeg snart er fri for rene klær, begynner jeg å bli litt desperat.

Den stopper halvveis i programmet, så den vil ikke vaske ferdig. Når det skjer så tømmer jeg maskinen og prøver på nytt. Har gjort det noen ganger nå, så det er ikke en "engangsfeil".

Nå har jeg tatt ut filteret og renset det. Da satt jeg på maskinen igjen og lot den vaske uten klær i for å se om det virket. Da vasket den hele programmet, så jeg trodde at nå skulle den fungere som normalt igjen.

La så klærne tilbake i maskinen for å vaske, men jammen stoppet den ikke midt i programmet nå også!

Hvorfor vil den kun vaske uten klær?? Noen som vet hva dette kommer av, eller hvordan jeg kan fikse det?

Anonymkode: d88b2...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vaskemaskinen har vært litt trøblete, og nå som jeg snart er fri for rene klær, begynner jeg å bli litt desperat.

Du kan fint vaske klær for hånd, du vet det?

Anonymkode: 9c5e4...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint vaske klær for hånd, du vet det?

Anonymkode: 9c5e4...05d

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om hva som kan være galt med vaskemaskinen, så jeg vet om jeg må kjøpe ny eller ikke.

Anonymkode: d88b2...d77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en gåen motor. 

Anonymkode: b917f...b69


Hva betyr det? Er det noe som kan fikses? :cry3:

Anonymkode: d88b2...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynnende sentrifugerings-problemer? Sentrifugeringen begynner gjerne på slutten av selve vaskingen. Hadde selv en gammel vaskemaskin som begynte å streike sånn. (Greier ikke snurre så kraftig og sterkt lenger.) Selv måtte jeg kjøpe ny, men tror det finnes vaskemaskin-reparatører (kjekke! ☺)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, F S skrev:

Begynnende sentrifugerings-problemer? Sentrifugeringen begynner gjerne på slutten av selve vaskingen. Hadde selv en gammel vaskemaskin som begynte å streike sånn. (Greier ikke snurre så kraftig og sterkt lenger.) Selv måtte jeg kjøpe ny, men tror det finnes vaskemaskin-reparatører (kjekke! ☺)...

Takk for svar:)

Kanskje, men når programmet har stoppet setter jeg på sentrifugering for å få åpnet døra, og så vidt jeg vet går det helt fint. Men jeg kan svært lite om vaskemaskiner :P

Anonymkode: d88b2...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at motoren snart er gåen. Hvor mye klær har du i maskina på en gang? 

Pass på å få pris FØR du evt får reparert den. Mange ganger er det billigere å kjøpe ny enn å reparere den (avhengig av hva som er galt).

Anonymkode: b5031...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger noen gode råd fra de av dere som har litt flere voksenpoeng enn det jeg har...

Vaskemaskinen har vært litt trøblete, og nå som jeg snart er fri for rene klær, begynner jeg å bli litt desperat.

Den stopper halvveis i programmet, så den vil ikke vaske ferdig. Når det skjer så tømmer jeg maskinen og prøver på nytt. Har gjort det noen ganger nå, så det er ikke en "engangsfeil".

Nå har jeg tatt ut filteret og renset det. Da satt jeg på maskinen igjen og lot den vaske uten klær i for å se om det virket. Da vasket den hele programmet, så jeg trodde at nå skulle den fungere som normalt igjen.

La så klærne tilbake i maskinen for å vaske, men jammen stoppet den ikke midt i programmet nå også!

Hvorfor vil den kun vaske uten klær?? Noen som vet hva dette kommer av, eller hvordan jeg kan fikse det?

Anonymkode: d88b2...d77

Hva står om feilsøking i vaskemaskinens brukermanual? Der pleier folk flest å begynne å lese og ikke lage en gjettelek på nettet . Hvor gammel er maskinen og hvilket merke? Det er vesentlige opplysninger og de mangler.

Anonymkode: fd178...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Vask så langt programmet vil. Så setter du på sentrifugering og tømming.

Må kanskje skylle for hånd isåfall(?) Skylling skjer jo også på slutten av vaskingen, som da blir litt avkortet (pumpe er en synder på 'godt voksne' vaskemaskiner). Godt forslag over, med å prøve så lite tøy som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva står om feilsøking i vaskemaskinens brukermanual? Der pleier folk flest å begynne å lese og ikke lage en gjettelek på nettet . Hvor gammel er maskinen og hvilket merke? Det er vesentlige opplysninger og de mangler.

Anonymkode: fd178...eaf

"Gjettelek på nett" er dessverre nødvendig noen ganger. Maskinen er kjøpt brukt og har derfor ingen brukermanual.

Merket er Whirlpool. Har googlet litt, men ikke funnet tips som løser mitt problem.
 

18 timer siden, villevalle skrev:

for mye tøy i maskinen?

Nei :/ Den har vært stappfull før uten problem. Nå er den halvfull, så det er nok ikke problemet.
 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: d88b2...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...